Summa sidvisningar

söndag 25 mars 2012

Dag 428 (Dag 4)

Då var d lördag å dagen har spenderats med typiska lördagsbestyr, eller ja... D va planen i alla fall =) Min plan såg ut som följande:

- Åka till Väla å fixa ett recept på Apoteket
- Tvätta
- Städa
- Plugga
- Motionera i form av långpromenad med hunden

Vad fick jag gjort? Jo endast den sista uppgiften *suck* men men jag e glad ändå =) Kasst väder å då får man verkligen energi av sin kära voffsing, vi begav oss ut på en långpromenad med massa bus på stranden å för hans del blev d även bad, upptäckte han har en begåvning för å gräva vallgravar:
Så länge där e en sten å jaga så grävs d på av bara tusan *haha*
Vi stannade till hos mina päron också, de skulle ha fest ikväll så jag va duktig dotter å hjälpte stackars överbelastade mamma med lite smågrejer:


Flytta bord, fixade blommorna på bordet samt duk, laddade kaffekokaren så d bara va å knäppa på knappen, förberedde mjölkkanna å sockerskål till kvällens kaffe samt tilltuggen till fördrinken =) Mamma å jag e lika, vi begraver oss i förberedelser så vi inte kan njuta av festen efteråt för vi e helt slutkörda... Delegering? Vad e d? Så jag tänkte jag gör småsakerna som faktiskt tar rätt mycket tid när man adderar dem å nu under kvällen har d blitt slapp i soffan med Simpsons maraton på datorn. En skön lördag!

Matmässigt har d gått bra även om jag åt lite mer än jag hade tänkt men ändå inom mina ramar =)
Frulle blidde gröt med frukt som vanligt för 4 poäng å sen blidde d en enkel lunch som va mina mumsiga vårrullar för 9 poäng som hann försvinna innan jag kom på fota *hihi* men goda var dem!
Kvällens middag blev en stor favorit, e tredje gången tror jag jag gör denna rätt å den e verkligen MUMMA:
Tacopaj! Så jäkla gott =) Jag va lite mer hungrig nu ikväll så d blidde denna biten å en halv sån här bit till för totalt 16 poäng å som efterrätt blev d:
Min egengjorda glass på 1 dl vaniljvisp som vispas fluffigt å i med 12 g daim =) Till d blidde d frukt å en kopp te för 6 poäng å jag landar på 37 poäng å jag nyttjar 7 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt blidde d totalt 75 minuters promenad vid stranden å d va skönt trots d tråkiga vädret:
Min promenad gav mig 5 AP så d kändes riktigt skönt å jycken fick sig sannerligen en omgång, efter att ha jagat kråkor, fiskmåsar å duvor, lite bad i havet, grävande i sanden så blev d rätt i duschen å jag tror han var en lycklig vovve efter alla påhitt idag, eller vad tror ni?
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... =)

Poäng: 37 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 31 st
Veckobonus kvar: 2 poäng

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar