Summa sidvisningar

söndag 25 mars 2012

Dag 429 (Dag 5)

Så, söndag å en ny VVV tar sin början =) Allt går enligt planerna å äntligen har min platå släppt, men mer om d i resultaten!
Dagen har som sagt blivit lite si å så, började dagen kl 13 å fick en chock å trodde klockan va 14 då sommartid börja idag men sen kom jag på att telefonen ställer om sig själv så då lätta ångesten =) 13 e illa nog!
Sen blidde d å knata till mina päron å då mitt busskort gått ut å att d än inte e lönt å fylla på så låna jag mammas å åkte till Väla där jag skulle fixa en blomvagn åt henne å sen nyttja lite Wraps jag fått å d blidde en fin kopp på Indiska:

Jättesöt temugg för hela 19 riksdaler =) Söt pellefant på andra sidan å som sagt blomvagn åt mamma å sen blidde d å åka hem för mys hos päronen, jycken blev borstad mot hans vilja men fin blidde han!
Underbart vackert väder så d har vart en kanonfin söndag.

Matmässigt har d blitt en "ätardag" eller ja, ätardelen kom på kvällen, vid en middag så att säga men d va gott å väl värt d!
Började dagen med en lunch då klockan hann bli så mycket:
Tacopaj för 10 poäng å på Väla i den sköna solen va d bara tvunget å bli:
En gooood latte på lättmjölk för 4 poäng å väl hemma hos päronen så valde jag å njuta av festmaten de bjöd på igår:


God lax med potatisbollar, grönsaker, choklascheesecake (NOM) å lite tilltugg för hela 31 poäng (la till lite extra just in case då jag gärna underskattar hur mycket jag äter) men gott var d =) D blidde även 2 koppar kaffe för 2 poäng å d ger mig 47 poäng för idag så jag nyttjar 18 poäng från min veckobonus (då jag tappat vikt denna vecka blir mitt nya dagliga intag 29 poäng)

Motionsmässigt så e jag också nöjd! Solen peppar å fyller mig med energi så d har blitt 75 minters promenixande idag å jag ska försöka mig på lite Wii fit yoga tänkte jag nu ikväll för ca 1-2 AP men vi får se... E rätt mör märker jag men vill tvinga mig till d för d känns mycket bättre sen så vi räknar med att jag gjort d i alla fall å mina promenader ger mig 5 AP vilket ger 7 AP totalt vilket känns grymt nice.

Totalt: 47 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 7 st
Veckobonus kvar: 31 poäng

Då tar vi resultat!

Vikt: 82,6 kg
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 31,6 kg

Mått i midja: 99! cm
Minskat: 1,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 30,5 cm

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: BANANADONE!!!!! Tjihooo!
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 3,4 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 10,6 kg
Kvar till delmål 10, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 13,4 kg

JAAAAAAAAAAAAAA! 2 stora händelser denna vecka =) Den första är ju att mitt sjunde delmål, komma ner till 83 å under detta tal, det var 83 kg jag vägde januari 2002 då jag började gå ner ui vikt för första gången å det är allt under detta tal som är bekant, men har glömt bort då jag vart över 83 så himla länge nu.... Jag längtar som en tok att få lära känna hur kroppen känns å ser ut under 83 igen, mina nyckelben har börjat titta fram, se där... Tänka sig att de gömt sig där hela tiden *hehe* Sen jag började denna resa för 429 dagar sen så är det just 83 kg som jag längtat efter för det var där jag minns jag var lycklig, mådde bra å jag tycker att de förändringar jag längtar efter, de förändringar jag inte ser nu som gör att jag känner å ser förändring, det är NU de börjar träda fram å jag ser så sjukt fram emot detta nu =)
Dessutom så är det som sagt ett delmål å därmed en belöning men den har jag ändrat nämligen, jag hade tänkt att min belöning skulle vara en riktig manikyr som jag fått presentkort på men jag lä'gger dessutom till att jag köpt en ny Onepiece till mig själv så d blir 2 saker faktiskt =) Vill ha belöningar på vägen som INTE är mat, känner det e viktigt att hitta sätt å fira saker som inte är matrelaterade å matrelaterade belöningar kommer vid lite större delmål för jag har bestämt att när jag når 35 kg minus då e det jag å en Ben & Jerry´s Core som ska ha en het dejt!
Sen att d bara e 3,4 futtiga skitkilon kvar till det ljuva 70-talet gör inte saken sämre å det är även dags för ett nytt delmål som är att gå ner 45 kg å alltså väga 69 kg å därmed blir d ett dubbelmål för d blir 45 kg PLUS att jag kommer ner till 60-talet å sen kommer nåt riktigt sjukt, sen e jag ju nästan i MÅL! Kan ni fatta???? Kommer jag ner till 69 e d bara 10 kg kvar..... 10 kg! Sug på den.... Känns ju som igår jag satt här i soffan å snyfta lite över att det här kommer ta evigheter att gå ner 55 kg men nu e jag förbi den sega uppförsbacken å cruisar lite soft i nerförsbacken =)

Den andra stora saken är mitt mått över magen (mäter över naveln) å nu är jag ÄNTLIGEN 2-SIFFRIG!!!!!! D kändes stort ska jag be å få tala om å få skirva in 99 cm istället för 100-nånting, e nästan mer glad för måttet än vikten men bara nästan för hela jag e lyrisk idag ska jag be å få tala om =)=)=)=)=)

NU e jag satan i gatan taggad till tänderna å en ny vecka börjar idag å nu satan ska d brännas kalorier! Planen är att boka in 4 vattenpass (1 cirkelträning, 1 combat å 2 yoga) ovanpå det kommer en dag med viktträning som jag vill ska ske på gymmet plus en MASSA promenader =)

We have BLAST OFF!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Oj!!!
    Har du gått ner så mycket!!
    Fan vad bra jobbat!! :)
    Jag är imponerad och inspirerad!!

    Lycka till med resten av dina mål!

    // Ida

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket Ida =) Roligt att jag kan inspirera å motivera andra! Blir som en dubbel belöning, får ibland nypa mig i armen för å fatta att jag verkligen lyckats =)

    SvaraRadera
  3. Woooohoooo!! SKITBRA jobbat!!!! Välkommen tillbaka till det förflutna ;-) (eller vad säger man? :-) ). Men seriöst, jag är mycket stolt över dig!

    SvaraRadera
  4. Tack =) Blev ett rejält lyft i detta snörvlande å få läsa dina fina ord! Massa kramar tebax å tack för tips om bildproblemet här på bloggen, ska se sen om d gjorde nån skillnad =)

    SvaraRadera