Summa sidvisningar

fredag 30 september 2011

Dag 252

Då vart d freeeeeeeeeeeeeeeedag men d har verkligen inte kännts som fredag.... Känns som onsdag eller torsdag som max men men =) Dagen har varit utmattande, milt sagt! Började med ett litet pitstopp innan skolan hos mamma där det intogs en snabb kopp kaffe samt lämna lilla busungen på "dagis" hos min mamma eller mormor som hon också kallas =)
Väl där tog jag en cigg å såg nåt jag inte sett förr men så gulligt:
Snigel bebisar =) Så små å söta men dock fortfarande slemmiga, kanske meningslöst men jag tyckte d va gulligt å d satte ett leende på läpparna som var välbehövligt för direkt på morronen var d dags för logistiktenta.... USCH säger jag bara! Visst den kändes bra, jag hade koll på alla räkneuppgifter, ett slarvfel har jag kommit på redan, snacka om att det va pga stress! Sista uppgiften, hitta nya x å y koordinater för vart ett distributionslager ska ligga för att vara bästa placering, 5 min kvar av tentatiden å jag ska addera 61000 med 61000 å jag skriver? 244 000..... Seriöst???? Jävla pucko men det e min hjärna under stress.... Klarade/skrev på alla teorifrågor utom 3 där jag bara klara bråkdelar pga totalt hjärnsläpp, jag såg sidan framför mig i boken där all info om just dessa frågor stod men jag fick inte fram infon, störigt som fan men men, ett G måste d bli annars blir jag förvånad! Så slutkänslan var bra för innan jag gick dit kändes d bara ångestframkallande att nu kommer mitt första IG, jag var så säker på det men tack å lov fick jag rätt frågor!

Efter tentan å skolan så begav jag å Andreas oss hem till mamma å pappa där d blev fika/lunch å bus med skitungen innan vi begav oss hem där jag tog en snabblur i sängen för att en timme senare bege mig för å handla med mamma på Maxi =)
En skön men tröttsam dag! Hade vart perfekt å fira dagen å att tentan e avklarad med ett glas vin men det e fortfarande hardass som gäller 14 dagar till men sen ska här njutas i hela 3 dagar ska jag be att få tala om! Var den tanken som fick mig att avstå en kladdkakebit hos mamma också, lite stolt faktiskt =)

Matmässigt har d verkligen vart en härligt skön dag =) Började som vanligt med min älskade frulle på special K å mjölk samt en kopp kaffe som jag tog först egentligen hos mamma å pappa så började dagen med 4,5 poäng.
Hemma hos mamma blev d faktiskt bröd för första gången på ett bra tag, äter bara knäckebröd annars:
4 små mackor med en burk makrill till, inget smör samt en kopp kaffe å ett äpple till blev 6,5 poäng å sen så som jag sa, jag undvek faktiskt utan några större problem att motstå en kladdkakebit, jag tänkte tanken att ta en liiiiten bit men valde att avstå =) Jag e för taggad på mitt mål för att frestas av småsaker å detsamma gällde när jag handla, var egentligen skithungrig å tänkte att en korv med bröd kan jag ju ta, jag har ju bonuspoäng till det men än en gång så valde jag å ignorera magens knorrande å gjorde istället lite lyx till middag:
TACOS! Eller ja, tacos enligt min egna version =) Här är 60 g köttfärs med tacokrydda, sallad, gurka, tomat, majs å till det morötter som e lätt kokta å sen var faktiskt inte tacosås med tropical salsa inte dyrt i poäng alls så hela portionen blev 7 poäng å väldans gott!
Det ger mig 18 poäng so far idag så nu ikväll kommer d bli 2 koppar te samt choklad å kanske en liten chipsbit, vem vet? Anywho, kommar utnyttja de sista poängen å satsa på fullpott för idag =)

Motionsmässigt har d inte vart fyskam heller, blitt en hel del promenader hit å dit så en totalsumma på i alla fall 3 bonuspoäng har d blivit under dagen men eftersom jag fortfarande försöker reparera skadan efter kladdkakan i onsdags så kommer jag endast räkna 1 av dem som hamnar i potten till mina bonuspoäng för veckan =)

Totalt: 24 poäng
Motionerat: 1 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 22 st

Tack å hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar