Summa sidvisningar

onsdag 28 september 2011

Dag 250

Då var d onsdag, hade inte Fredrik & Filip sagt d nyss så hade jag vart tvungen å tänka efter samt även dubbelkolla.... Fick precis höra mitt namn i samband med orden: den skelande pungråttan.... Inte uppskattat! Jag reagerar ju hela tiden eftersom d e så sällan man hör sitt namn här nere i söder..... D är en annan femma i Norge där jag vid ett tillfälle hade 4 kompisar som hette Heidi....
Nåja, för att återgå till dagen idag då å helt enkelt lämna den skelande pungråttan Heidi bakom oss, eller?
Tack, då gör vi så!
Onsdag som sagt, det var förmiddag i skolan där vi körde repetion inför den äckliga tentan som hägrar på fredag. USCH! Kommer faila så jävla hårt å jag tycker synd om Claes som ska rätta min tenta....
Nåja.... Efter förmiddagen i skolan bar d iväg hem mot mamma å pappa där mamma styrt upp en hunddate med två brudar åt Morgan =) Så när jag kom dit så dog lämpligen min mobil så några bilder blev d inte tyvärr =( Men där var en pendlarkompis till mamma som hon åkte båt tillsammans ett tag men hon har tyvärr blitt avskedad så nu söker hon jobb å mamma tyckte d vore trevligt om hon tog med sig sina två små tikar å komma på fika så sagt å gjort =) Dock var dessa två damer inte så intresserade av min huligan *haha* De tyckte han va lite burdus men han ville ju så gärna busa! Den ena damen var en westie på 13 år så hon höll sig städad å lugn medans den andra var 2 år gammal men hon råkade tvärnita då de va ute å busa å Morgan råka springa på henne så hon volta i luften å efter d blev hon lite rädd tyvärr =( Men annars hade de haft super mysig å Morgan fjäska å hämta sina bästa leksaker å visa upp dem för tjejerna, la sig å åma å kråma sig på gräset för å locka ut dem för å busa men icke så nicke så han va helt slut då vi äntligen kom hem efter allt uppvaktande.... Vi fick ta bussen hem för han vägra i princip gå!
En mysig dag trots tråkig början *hehe*

Matmässigt har d gått bra idag trots lite gottigottigt =) Tråkigt nog fick jag ingen bild men men.... Frulle som vanligt som blev special K med mjölk samt en kopp kaffe för totalt 5 poäng.
Hemma hos mamma blev d lite bubbelvatten då mjölken till kaffet va slut annars hade d blitt kaffe =) Mamma hade även bakat mormors kladdekaka!!!! Satt i säkert 1 timme å tittade på en speciell bit som hade mitt namn skrivet över hela sig.... Valde att ta knäcke å makrill i tomat men den där kladdkakebiten stirra fortfarande på mig så jag åt den faktiskt! Dock hade jag funderat gott å länge över beslutet att äta biten så det var ett medvetet, aktivt å med gott samvete jag tog beslutet =) Uppskattar biten till 5 poäng (säkerligen mer men jag fixar d, ni får se sen under sektionen träning).
På vägen till träningen blev d en kopp te från Espresso House för 0,5 poäng å efter träningen blev d en proteinshake:
Denna shaken blev 2,5 poäng å sen ett äpple =)
Väl hemma blev d dags för middag/kvällsmål:
Potatis & purjulökssoppa med kokta morötter, lite machésallad, 2 knäcke med parmaskinka å gurka samt en stooooor gooooood kopp te å allt detta blev 6 poäng å därmed slutar jag på 24 poäng så jag känner mig gött nöjd =) Jag var sjukt sugen på mörk choklad så jag hade tänkt mig en bit för 3 poäng nu ikväll men vet ni vad? Jag hade ingen choklad kvar! Så valet blev vääääldigt enkelt *haha*

Träningsmässigt har d verkligen gått bra! Var så jävla trött i skallen då jag kom hem från mamma så jag la mig en stund men precis innan jag somna ordentligt så börja jag vela om jag skulle avboka kvällens träning eller inte men efter att jag kom på att jag gnällde så sent som i måndags över att Aqua Combaten nu ikväll va full å att d igår plötsligt blev en plats ledig så kände jag att då ska jag fan i mig iväg! Sagt å gjort så d blev 50 min flåsande Aqua Combat å d va såååå skönt å jag e glad jag begav mig iväg =) Dessa flåsiga 50 minuterna gav mig 5 bonuspoäng att lägga till i veckopotten å där har blivit en hel del vardagsmotion också MEN det e här twisten kommer, eftersom jag misstänker att kladdkakebiten ligger mellan 8 å 10 poäng egentligen så kommer jag inte räkna med min vardagsmotion till mina bonuspoäng nu resten av veckan. Jag har räknat in den i dagens matpoäng men resten av veckan så kommer jag äta som vanligt men för att eventuellt kompensera för ett eventuellt felberäknande så blir d bäst å göra så eftersom vardagsmotionen inte e nåt ansträngande å jag får ca 1-3 bonuspoäng varje dag från just vardagsmotion så kan den fungera som en buffertzon å även om jag inte räknat för lite på kakbiten så går jag ändå plus i slutändan eftersom motion e motion =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 5 bonuspoäng
bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 18 st

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar