Summa sidvisningar

fredag 9 september 2011

Dag 230

Då tar vi å bloggare om gårdagen, torsdag =) Även känd som bästa dagen på väääääldigt länge, vpgar nog nästan på å säga bästa dagen ever inom kategorin musik! Vad babblar jag om? Jo, igår begav sig jag å Monica mot Lund, riktning Mejeriet för att titta på:
Syns dåligt för vi var ju bara tvugna å gå på toa å få dåliga platser men d står The Ark!
Förväntningarna va höga:

Mycket folk, fuktigt å VARMT men allt d där glömdes bort när de äntligen började spela.... Första låten ut som gav mig gåshud för den bekräftade det jag så innerligt hoppats:
Nänligen, de spelade olika låtar, inte bara de som blivit släppta som singlar osv. Vi var verkligen i himmelriket! Vi va relativt nära scenen, man kunde se Ola å de andra..... Helt jävla awesome! Å nåt jag inte trott innan, Ola å grabbarna har humor! Riktigt roliga, visste de va gudar när d gäller musik men att ha humor också va fan riktigt plus =) De spelade alla mina favoritlåtar utom en.... Dock fick jag bokstavligen orgasm då Ola framförde en av mina favvisar helt solo på scen, enbart med synth i bakgrunden.... Stay with me, den e såååå fin! Så det gottgjorde lite att jag inte fick höra den sista låten på min favvolista som är The most radical thing. Utöver Stay with me, Absolutely No Decorium så kom även Disease (vi höll bokstavligen på att svimma när den kom) jag filmade låten men såklart så sa mitt batteri tack å hejdå innan låten va slut =( Samt jag fick Little Dysfunk You, just den låten så berättade Ola varför han skrev just den å att den låten egentligen var en diss mot en kritiker (i skrivande stund minns jag inte namnet, nåt med Rein....) å man skrattade lite extra eftersom då föll allt på plats, jag älskade den låten från första gången jag hörde den så att veta mer om den gör den bara mer speciell =) Tyvärr har jag inte så många bilder.... När jag väl kom på hur jag skulle fota för att få bra bilder så dog telefonen å Monica sitter på de bättre bilderna men här e några:





Som ni ser så hade vi verkligen bra platser..... Nacken, benen.... De va sååå stela efter de spelat i två timmar men d va d värt! Så på de första försökte jag jaga rätt på Ola mellan folks huvuden å nackar men mot slutet, precis innan mobilen gav upp så fatta jag hur jag skulle fota för att få en bra bild så den sista bilden blev i alla fall nåt å se =)
Helt underbar konsert, det blev riktigt nära å intimt.... Speciellt mot slutet då det blev som en dialog mellan Ola å grabbarna å oss i publiken, vissa börja sjunga på låtar de inte spelat å så plockade de upp tonen å spelade lite på just den låten osv. Ola berättade lite mer ingående till när, var å hur han skrev vissa låtar.... Helt underbart å jag ville inte åka hem, hade kunnat stanna där hela kvällen, natten, bara de fortsatte spela..... Monica kom världens bässta kärlekssång till Ola när vi gick mot tåget å vi kom fram till att d fick bli vår låt till honom som tack för allt: Ola la la la, I love you babay, Ola la la la la, love me tonight =) Rip off men den funkar =) Efter konserten missade jag precis mitt tåg å d va en timme till nästa så vi gick å tog ett glas vin på Glorias under tiden å bara pratade å skrattade å hade så sjukt mysigt =) Underbar dag å underbarare kväll..... Orden sviker mig, jag vill bara försöka förmedla hur underbart det var men d går inte.... Man måste bara uppleva =)

Matmässigt har d gått bra trots mycket skoj =) Frulle blev special K med mjölk å te för 5 poäng, lunchen blev:
Stekt kyckling för 3 poäng, kokta morötter, lite potatis för 2 poäng, lite sås för 2 poäng samt stekte lite lök å paprika med lite smör för 1 poäng som totalt blev 8 poäng.
På väg mot konserten blev d en latte från Espresso House för 2 poäng samt d blev ju ett glas vin för 3 poäng å väl hemma slank d ner en kopp te till samt lite choklad som totalt blev 4 poäng å jag landade på en totalsumma på 22 poäng för denna dagen så spar 2 poäng till mina bonusar =)

Träningsmässigt gick d bra, kom iväg på Aqua Aerobic 45 min men detta passet var inte för mig, kändes knappt som jag tog i eller att jag ens hade tränat så d va första men sista gången men d gav mig 3 bonuspoäng å med diverse promenader i Lund så blev d ytterligare 1 bonuspoäng å tillsammans med mina poäng från maten blir d en totalsumma på 6 bonuspoäng =)

Totalt: 22 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 23 st

Stay With Me, Stay With Me.....

2 kommentarer:

  1. Vilket tryck det var där!! Underbart! Kände stämningen genom dataskärmen. Dom skulle jag också ha velat se. Tycker dom har så härlig musik :)

    SvaraRadera
  2. Ja gud Josse.... Synd de kör sitt sista framträdande den 16 september =( De e för bra för å lägga av!!!! Blir så arg då de försöker ta farväl... Har älskat dem sen deras första singel å jag blir arg på mig sj att jag aldrig tatt mig tid å se dem förräns nu men ja, där har aldrig vart pengar eller ett brinnande intresse för å gå på konsert över huvudtaget å sen när jag velat gå hade ingen annan tid osv.... Men jag e glad att jag satte mig i lite finansiell kris för å gå å se dem, tack å lov att Monica inte tar nån ränta så jag behöver först betala min biljett den 25 september men ja, det kosta 380 spänn å d var värt varenda krona! Jag höll på å smälta genom golvet när Ola ensam, framför i all enkelhet Stay With Me.... Ska försöka leta fram mitt lösenord till Youtube å föra över de videos jag har.... Du måste höra! Sen att d skorrar å har sig får man leva med =)Man ville inte gå därifrån, nej lätt bästa å kommer alltid vara den bästa konsert jag nånsin vart på å då har jag ändå sett Eddie Izzard i Malmö, visst ingen konsert men dock ett stort framträdande av en stor man men d kommer liksom aldrig i närheten av detta. HOPPAS de sänder deras sista konsert på TV från Stockholm så man kan få va med via tv:n om inget annat. Hoppas jag vinner på lotto eller nåt så jag kan åka dit dock tror jag d e ganska så slutsålt...

    SvaraRadera