Summa sidvisningar

söndag 4 september 2011

Dag 226

Då tar vi dagen idag som är söndag å idag har verkligen vart en deppig dag.... Samma sak igen idag, ville inte gå upp, kändes totalt meningslöst att gå ur sängen å jag gillar inte att känna så =( Frukstansvärd känsla i kroppen idag å jag kan inte sätta fingret på avd som är fel ens en gång!
Vaknade å tittade i taket å tänkte att jag kanske borde gå upp men direkt kom nästa tanke: varför? Vad kommer du göra? Jo, du kommer ligga i soffan å glo på TV.... Då kan du lika gärna stanna där du är, varför ens bry sig?
Sist jag kände å mådde såhär var under mina mörka perioder då jag va arbetslös å jag e ju allt annat än sysslolös just nu, mitt liv här hemma med Andreas e hur bra som helst så jag förstår inte varför jag är så deppig idag.....
Hasr försökt vrida å vända på d hela hela dagen men får inte fram nåt vettigt så jag ger officiellt upp detta sökandet nu å hoppas d är så enkelt som att jag bara vaknat på fel sida eller nåt.... Jag kom hur som haver ur sängen ca halv 5 ikväll.... Kul, hela dagen borta men som jag redan kommit fram till så hade där inte hänt nåt nyttigt ändå.
Har degat i soffan resten av kvällen å planerat lite inför veckan, jag var på väg att städa lite men nej... Inte idag, idag tänker jag va sur å tvär å jävlig för mig sj, hoppas bara inte d påverkar Andreas... Har försökt undvika att utsätta honom för mitt hemska humör för han förtjänar bättre å jag hoppas jag lyckats....

Matmässigt har d faktiskt gått bra idag =) Har kämpat för att hålla dieten trots mitt hemska humör idag å när jag kom ur sängen så lagade jag till en sorts frukost/lunch/middag som blev:
En skål special K med mjölk å nektariner, äggröra på 2 ägg samt en lök å tomat som jag fräste i en panna samt en kopp te till detta. Mycket gott å blev 10 poäng totalt.
Under resten av kvällen har d hittills blivit en bit choklad för 3 poäng samt Ramlösa Ananas å jag tror jag kommer att ta mig en omgång knäckemackor nu, kommer att bli 4 st med leverpastej för 6 poäng, en kopp te för 1 poäng samt en bit choklad för 3 poäng som kommer ge mig en totalsumma på 23 poäng å därmed spar jag 1 poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt så kommer d bara att stanna vid diverse hundpromenader men inget som ger mig nåt i slutändan å jag får helt enkelt ta igen d i veckan i form av träning.

Totalt: 23 poäng
Motion: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 1 st

Då tar vi resultat:

Vikt: 95,1 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 19,1 kg

Mått i midja: 114 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 15,5 cm

Kvar till delmål 4, tappa 20 kg: 0,9 kg
Kvar till delmål 5, väga under 90 kg: 6,1 kg

Står still även denna vecka, vägde mig igår å tekniskt sett så har jag lagt på mig 0,7 kg.... Dock e jag osäker på om viktuppgången har att göra med ökad träning eller om d e pga arr jag levt lite för generöst de senaste 3 helgerna.... Spontant vill surkärringen i mig ha d till att det e fett jag lagt på mig pga att jag fuskat å unnat mig för mycket men nånstans är där en liiiiten pipig röst som säger att den senaste veckan har jag verkligen tränat, tränat på ett sätt jag inte gjort sen april månad å att d borde väl ha nån form av påverkan, eller? Den senaste veckan har jag hunnit med 2 vattengympapass samt ett gympass där jag verkligen svettats å haft grym träningsvärk å d borde väl ge nån form av påverkan på min kropp? Kan d va så att jag "svällt" lite i muskelmassa i värdet av 0,7 kg? Hmm.... Vi får se helt enkelt.... Tänker inte krascha å deppa å sura... Hmm, det kanske är DÄRFÖR jag vart så sur i helgen? Frustration äver att jag stått still så länge nu? Visst, det e mitt eget fel jag stått still, jag har fuskat å inte vart så duktig som jag måste å d ger ju konsekvenser... Hmm.... Nåja, nu skiter vi d å blickar framåt igen! I morrn blir d vattengympa i form av cirkelträning å d ser jag fram emot å förhoppningsvis så kan jag sitta här om en vecka å konstatera att d börjar bli minus igen på vågen =)

ADIOS!

2 kommentarer:

  1. Kämpa på, tjejen. Du är jätteduktig! *kraaam*

    SvaraRadera
  2. Tack Josse =) Känner ju dock att d har kommit å blivit framsteg just av d faktum att jag inte kraschat å tryckt i mig halva kylskåpet men ja, e svårt å hålla humöret upope då resultaten skiner med sin frånvaro. Jag hoppas bara innerligt att jag kan få nåt glädjande om en vecka... Måste få nåt framsteg i all motvind, d lilla gör så mycket =) KRAM!

    SvaraRadera