Summa sidvisningar

lördag 10 september 2011

Dag 232

Sitter å varvar ner i soffan efter en heldag! Idag bar d iväg vid 12 tiden mot Åsum strax utanför Kristianstad där d va valpträff hos Morgans uppfödare Kikki å här kommer dagen i bilder:














Dagen i korthet: massa cockers, massa bus, en hel del gruffande å juckande (mest Morgan tyvärr....) sökträning, utställningsträning, korv, kaffe, kaka, trimningsskola, massa skratt och erfarenheter som delades med andra cockerfrälsta =) Inne i sin trygga valphage, isolerade från huliganerna i trädgården var 8 små söta 4 veckors valpar, då deras immunförsvar inte e fulländat förräns ca 4 månader så fick bara vi människor hälsa på valparna i små grupper å alla vovvar fick va ute å busa i trädgården =) Mamma Smulan, som även e mor till Morgan tog chansen å va med oss ute å låta sina små knyten mysa för sig själva en stund, vem kan motstå nytt folk som betyder att nån kanske tappar en bit korv?
Mycket mysig dag!

Matmässigt så har d gått åt helvete..... Vägde mig i morse å blev så grymt besviken! Kan ta den storyn i morrn.... Men men, allt kan väl inte gå bra alltid så d blir att kämpa vidare ytterligare en vecka å förhoppningsvis kan d bli lite löän för mödan för kommer ytterligare en besvikelse nästa vecka vette fan vad jag gör.
Nåja, började dagen med en skål special K med mjölk å en kopp te för 5 poäng å hos Kikki blev d 5 korvar med bröd, 4 koppar kaffe å 3 kakor. Uppskattar detta till 40 poäng tyvärr.... Redan här var d ju kört men men... Svullot fortsatte..... På väg hem efter att ha lämnat bilen blev d 2 cheeseburgare, en liten cola å en mellan pommes å en mellan milkshake. E trött å besviken på mig sj matmässigt, på gränsen till ångest. Tvingar mig sj till att analysera för hur ska jag annars lära mig nåt? När jag åt så var d inte pga att jag va arg över vågresultatet utan jag mådde bra, åt tills jag var mätt, försökte att hela tiden tänka efter om jag va mätt eller om jag var mer hungrig så jag tycker inte jag ätit efter känslor som jag normalt sett gör utan jag åt tills jag va mätt, jag e dock osäker på om d va 4 eller 5 korvar nu i efterhand.... Nej efter att ha tänkt efter så vart d bara 4, inte för att d hjälper men ändå...
Tog som sagt 3 kakor å d känns också ok, sneglade på läsken men valde Ramlösa å kaffe e kaffe å inget som jag tänker lägga nån direkt känsla vid.
Även målet på McDonalds e jag nöjd med när jag tänker efter, normalt sett när jag äter där så ser min mat ut som följande: McChicken & Co plus meny samt en extra cheeseburgare, ibland blev d även en choklad doughnut som efterätt... Så med det i åtanke så känner jag mig stolt över att d "bara" blev 2 cheeseburgare, en liten cola å en mellan pommes. Milkshaken e det enda jag ångrar, den var onödig men jag skulle gå från McDonalds till Skeppsbron å ta bussen å jag ville ha nåt på vägen, jag skulle tatt en kaffe istället eller nåt.... Till å med en stor cola hade vart ett bättre alternativ men utöver d så känns d ok men slutkänslan e bara BLÄ. Det beror på att jag verkligen lagt ner min själ denna veckan, sett till å tränat 4 gånger vilket e 3 gånger mer än jag normalt sett gör.... Visst, d kanske e muskler som byggs men hallå? Hur mycket mer kan där behövas byggas? Förra veckan hade jag ökat 0,7 kg å idag då jag vägde mig var d +-0, alltså ingen förändring !?! Vad var då meningen???? Visst d syns på måttbandet men inte så mycket att d känns värt d. Men, jag ska inte grubbla mer över detta, jag ska le å va glad, dricka mitt vatten å knapra mina jävla grönsaker å va glad. Ska bitcha å gnälla å sura å va surkärrings-jävlig över detta här å nu å när jag trycker "Publicera inlägg" så släpper jag detta, jag tillåter mig att gräva ner mig å sura å tjura här å nu men sen så räcker d, detta hjälper inte å jag e expert på att vid minsta mitgång vilja slänga allt å fanders men samtidigt så måste man få ut känslorna så d kommer här å nu. Så slut. Djupt andetag. Nya tag. Nya krafter. Om 3 min e det söndag å därmed en ny dag!

Vardagsmotion blev en 30 min promenad till bussen värd 3 bonuspoäng.

Totalt: ??? poäng
Motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

"But you stick to your fuck ups like they made out of glue, little dysfunk you" Dysfunk you av The Ark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar