Summa sidvisningar

onsdag 7 september 2011

Dag 229

Idag vart d onsdag å dagen har spenderats för d mesta i hemmets lugna vrå då vi inte hade någon skola idag =) Fick en trevlig förfrågan från sommarjobbet om jag kunde jobba den 23/9 samt v.39 men såg att v.39 har vi tenta i logistik 2 så jag fick säga nej =( Känner att jag inte har råd att skippa en minut logistik... Hoppas vid gudarna att poletten ramlar ner nu nån dag snart....
Annars då? Jo lite duktig har jag vart, tog en lååååååååååång sovmorgon å kom inte upp förräns kl va 13:00 =) Hade dock vart uppe för å gå ut med min skitunge där strax innan kl 10 men efter vi kom in från den promenaden gick vi å snusade lite till =)
Sen blev d att tvätta 2 maskiner tvätt, körde en maskin disk samt allmänt iordningsplockande i lägenheten inför kommande städdag så jag slipper lägga så mycket tid på d men känner jag mig sj så kommer jag bara hitta annat å görta istället så d kommer bli en heldagsstädning ändå....
Haft världens skummaste väder sol å regn å blåst om vartannat.... trots d har jag skinit som en sol =) Tror d hela beror på att jag faktiskt kommit in i en bra rytm med träningen å att alla endorfiner eller vad d nu heter flödar i kroppen eller så beror d på tanken att i morrn kl 19:00 ska jag beskåda The Ark som ska spela på Mejeriet i Lund!!!!!! E satan i mig pepp på den!
OBS! Lånad bild!

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med en frulle som alla andra dagar å som alla andra dagar bestod den av en skål special K med lättmjölk för 4 poäng samt en kopp te för 1 poäng =)
Dagens lunch blev lite för tätt på frullen pga att jag börja fejja å dona för mycket men d blev hur som haver repris från gårdagen med en liten förändring:
Lax i ugnen med mango chutneysås med potäter till samt en liten grönsallad med babay spenat, gurka, tomat å rå lök å allt detta blev 8 poäng då jag tog lite mindre sås än igår.
Efter träningen, på väg hem så blev d en goooood latte på lättmjölk för 2 poäng och som sista mål ikväll blev d ett lättare mål:
Min goda smoothie med banan å avocado för 4 poäng, en kopp te för 1 poäng, 2 knäcke med gurka å leverpastej (15%) för 3 poäng och 2 nektariner för 0 poäng =) Detta ger mig en totalsumma för idag på 23 poäng å där tänker jag stanna, eventuellt om jag tar en kopp te till ikväll.... Hmm kommer utgå från att jag gör d pga höstrusket där ute, då e d sååååå gottigt att mysa i soffan med en kopp te så d blir full pott för idag på 24 poäng =)

träningsmässigt har d vart en mycket bra dag idag =) Kom iväg å tränade idag igen å ikväll blev d Aqua Combat, riktigt skoj, speciellt nu när man börjar komma in i d hela å hur man ska använda kroppen för att kunna göra de olika övningarna utan att jag flyter runt som ett jävla mähä.... Visst, vissa grejer e fortfarande svåra å jag e fruktansvärt klumpig i vatten.... Men skoj va d å jobbigt som satan! ca 50 min långt va passet (räknat bort stretchen) ger mig 5 bonuspoäng å tillsammans med lite vardagsmotion på d i form av promenader så får jag en slutsumma på 6 bonuspoäng idag vilket jag e gött nöjd med!
Har gått in i denna veckan med planen att jag ska träna nånting måndag till fredag, visst kanske alldeles för mycket men min teori är att där kommer att dyka upp saker som gör att jag inte kommer kunna träna 5 gånger per vecka så min tanke är att alltid försöka följa min plan men chansen att d blir minst 3 pass per vecka är väldigt stor å andra sidan å så länge d blir minst 3 pass per vecka e jag nöjd =) Som det ser ut just nu så kommer jag faktiskt lyckas med 5 pass denna veckan, med ett lättare/kortare pass på tisdagen samt på fredag men d e fortfarande träning =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 17 st

Hasta la vista!

2 kommentarer:

  1. Ååååh, älskar The Ark. Lite avis nu... :/
    I want details later!

    SvaraRadera
  2. Oh and details you shall have! Ska ladda med min vanliga kamera istället för telefonen... Sist blev d så kassa bilder å de videos jag spelade in ville inte laddas upp här... Så ser verkligen fram emot i morrn!

    SvaraRadera