Summa sidvisningar

måndag 12 september 2011

Dag 234

Då tar vi måndagen å denna dag har spenderats i hemmets lugna vrå med ett kortare gästspel ute i omvärlden!
Lektionsfri från skolan, ska plugga massa logistik men jag hittar inte boken (vi säger att det är ett giltigt skäl, jag vet vart den e men minns inte eller nåt sånt...) Skulle städat men nej.... Måste göra d i morrn för här e så jävla snuskigt å äckligt att snart lär väl vissa grejer odla ben å samvete å övertar oss =S Nej, i morrn ska jag va duktig å få väck skiten... Blä, vill inte men ja... Måste.
Annars då? Jodå, tackar som frågar.... Haft en helt ok dag, gillade inte början dock, kom inte ur sängen förräns kl va 14... Hade en sån där dag idag där jag inte ville gå upp... Gillar inte att dessa dagar blir så många, det är liksom högsta definitionen att känna vånda för att gå upp på morronen. Känner liksom ingen mening med att gå upp, jag har inget syfte, inget att längta till. D känns bara meningslöst så jag tvingar mig sj till att somna om men d gör allt bara värre så d blir en ond cirkel så i morrn så har jag bestämt mig för att jag ska INTE gå å lägga mig efter första morgonturen med jycken utan stanna uppe å ta tag i alla skit här hemma.
Fick trevligt samtal angående LIA2 idag så jag ska till företaget i morrn och prata lite, de har hittat ett projekt jag kan ta mig an så vi ska snacka igenom det hela och se om d passar =) HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Matmässigt har d gått bra idag, har återhämtat mig lite från helgens besvikelser, dock började jag dagen med en "dra åt helvete"-känsla men jag misstänker att den känslan inklusive dessa dagar jag haft där allt bara e blä har å göra med PMS.... Any who, började dagen mot min vilja med en kopp te samt en skål special K med mjölk för 5 poäng, en banan för 1 poäng samt en lunch bestående av:
Kokta morötter, paprika, svamp samt lök som jag stekte med lite matfett i en panna samt lite krydderier på d å till allt detta, en bit lax =) Denna portion blev 5 poäng å väldans gott!
Sen va d dags för träning å på vägen dit blev d en latte för 2 poäng samt en smoothie på Filborna för ca 6 poäng å ett äpple för 0 poäng.
När jag kom hem blev d 2 knäcke samt en burk makrill i tomat å en kopp te på d för 5 poäng så totalt idag har jag 24 poäng å därmed full pott =)

Träningsmässigt har d gått bra idag, åkte till Filborna för å köra ett Aqua pass, vanlig vattenträning/gympa i 45 min som gav mig 4,5 bonuspoäng å detta passet tyckte jag va riktigt skoj =)
Direkt då passet va slut 19:50 va d att kasta sig ur bassängen, snabbt byta om för kl 20 skulle jag ha genomgång av gymmet å d kändes riktigt bra å jag e taggad till max! Fick tips å råd till hur jag maximerar min viktnegång å¨tränaren tyckte att om jag lägger fokusen på konditionspassen så borde proppen lossna som jag kännt ett tag nu. Hon gav mig en idé jag inte tänkt på tidigare, nämligen att istället för att stå å tråka på en konditionsmaskin som löpband så föreslog hon att jag istället kör ett pass, Zumba, Spinning eller dylikt för att direkt efter d passet gå till gymmet å köra mina övningar så blir d inte så tråkigt å jag tyckte d va en grym idé så d ska jag göra i morrn. Har bokat in mig på mitt första Zumba pass..... Får se hur d går! Efter genomgången körde jag 15 min powerwalk/rask promenad på löpbandet för 1,5 bonuspoäng så totalt idag blev d 6 bonuspoäng vilket jag e nöjd med.

Totalt: 24 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: -14 st (åt mer igår =( tyvärr...)

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar