Summa sidvisningar

tisdag 20 september 2011

Dag 242

Då vart d tisdag å dagen har förflutit relativt snabbt tycker jag, kom inte upp förräns kl 12 dock.... Visst, jag va vaken långt innan å valde å ligga kvar å njuuuta å mysa med två busfrön som haft full rulle hela dagen =) Lilla Shelby bus va på besök, Morgans flickvän *hehe* å idag tog jag tag i ett problem som jag skapat för Morgan. Han har svårt för när andra hundar tar eller ens luktar på hans grejer för jag har varenda gång vi haft andra hundar här hemma ålockat bort alla hans leksaker å ben för jag tycker att när hundar träffas så leker vi med varandra, inte leksaker. Men nu inser jag ju att detta har skapat problemet att Morgan inte kan dela med sig utan att bete sig rabiat. Så idag lär jag allt ligga framme å vi korrigerade så fort Morgan börja muppa sig å d börja inte skoj.... Han markera sitt revir på sängen vilket inte va den bästa gomorron.presenten men sen gick d bra:

Händelseförlopp i två delar på bilderna; bild 1 ser ni Shelby i sängen med mig där hon gnager på ett av Morgans ben å på bild nr 2 ser ni Morgan som suktar efter sitt ben men tillåter henne gnaga vidare utan ett pip. Dock räcker d att hon tittar åt ett annat håll så försöker han sno d å d hjälper inte att erbjuda ett annat ben för d e ju just DET benet hon har... Samma då de får sin mat, de vill ha varandras mat så lösningen? Blanda maten så de båda får 50/50 =) Knäppgökar...
Sen på eftermiddagen gick vi en längre promenad upp till mina päron å hälsa på mamma som kommit hem efter att opererat sig för ett framfall igår så vi höll henne med lite sällskap samt bästa post-op medecinen e ju Morgan busfrö =)
Morgan å Shelby busade i trädgården men lilla busan e som en plogbil.... Ingen riktig kontroll på sin kropp å hon gillar springa fort vilket resulterade i att hjärtat satt i halsgropen ett par gånger med tanke på att hon kom äckligt nära glasdörrarna i uterummet.... D där med å bromsa i rätt tid har vi inte hunnit lära oss riktigt =) D var även en psykisk utmaning för henne å va hos mamma å pappa eftersom i deras uterum ser du så himla mycket så d va först de sista 10 min som hon föll till ro å la sig fram tills dess såg d mer ut såhär:
Håller ett vakande öga =) Var så mycket spännande å göra, Morgan däcka på 10 min men sen e detta hans andra hem också =) Hos mamma bjöds d även på en å annan oxsvans ihop med lite grishjärta *mums* å för oss människor blev d gottigt kaffe =)
Så en mysdag med mycket hundkärlek!

Matmässigt har d också gått bra idag, började dagen som alla andra dagar med en skål special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng å sen uppe hos mamma blev d 2 koppar kaffe med lite mjölk för 1 poäng. När vi sen kom hem igen så blev d faktiskt en skål flingor till för 4 poäng eftersom klockan va halv 5 å d kändes för sent för ett större mål mat än en skål med flingor.
Kvällens middag blev en favorit i repris:
Korvstroganoff på viktväktarvis =) Denna gången delade jag upp alla ingredienser för att lättare kunna balansera måltiden. Stekte först falukorv (7%) å la 100 g på tallriken som blev 3 poäng, sen kokt potatis för 2 poäng, stekte lök å paprika å la d på tallriken som blev 1 poäng för matfettet jag stekte i, kokta morötter å till sist själva stroganoffsåsen på matgrädde (5%), tomatpuré, lite chilisås samt salt å peppar å en skvätt viltfond som jag tar ca 1 dl för å d blir 2 poäng så totalt 8 poäng för denna fantastiskt goda måltid =)
Hittills idag har jag alltså 18 poäng så nu ikväll blir d ett litet kvällsfika bestående av te för 1 poäng, choklad för 3 poäng å lite frukt =) så jag slutar på 22 poäng idag å därmed spar jag 2 poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt så har d vart helt ok idag, jag har fått en promenad till å från mina föräldrar som gav mig 2 bonuspoäng så alltid nåt. Jag hade planer på att gå till gymmet idag men d föll i stöpet pga lite dålig planering, jag va på g ut för å springa en runda men jag kom på 2 saker: 1; jag hatar å springa å 2; jag har tränat i söndags (börjar ju min veckoräkning på söndagar) å igår samt jag kommer träna i morrn, på torsdag å på lördag, egentligen vill jag på fredag också men d känns som d blir för mycket.... Felet e kanske att Filborna har för många roliga pass!!!! =( Jag hade lätt kunnat träna 7 dagar i veckan... Så, vet inte riktigt om jag hinner träna på torsdag dock så planen blir aqua combat i morrn, body combat på lördag å beroende på vad jag hinner så blir d aqua tema på torsdag med lite gym efteråt eller enbart gymträning på fredag så d blir 4 pass denna veckan, tror jag måste hålla mig där än så länge, 4-5 pass i veckan så jag i alla fall har 2 återhämtningsdagar/vilodagar.
Tillsammans med mina poäng från maten så blir d 4 bonuspoäng för idag vilket e helt ok =)

Totalt: 22 poäng
Motionerat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 14 st

BAZINGA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar