Summa sidvisningar

torsdag 1 september 2011

Dag 222

Så då hade vi onsdag å idag har d vart både full rulle men även slappelislapp =) Redan kl 06:30 virvlade en liten Shelby bus in genom dörren till Morgans stora förtjusning:
Så här har d varit större delen av dagen.... Så vid 12-snåret då vi gick ut å släppte de lösa var där mycket spring i de små benen å båda däckade förnöjt efteråt =)
Annars så har jag mest slappat hemma å underhållt samt blivit underhållen av jyckarna =)
Vad mer, jo! Andreas åkte iväg å med hjälp av vår goda vän Anders fick vi hem detta:


Min lille prins har fått sitt pass =) Nu ska jag bara framkalla en bild som jag kan sätta in i passet, blev superlycklig att de faktiskt gjort den möjligheten att man kan sätta in en bild på sitt husdjur!

Matmässigt har d vart en bra dag idag =) Började med en frulle på special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng.
Dagens lunch blev samma som gårdagens middag dock med potatis denna gång:
Mmmmm Korvstroganoff alá viktväktarna å denne portionen blev 8 poäng å efter detta blev d slapp i soffan innan d va dags å bege sig till Filborna Arena! Påvägen dit blev d en latte på Espresso House för 2 poäng =)
Påväg hem från Filborna Arena så köpte jag mig en banan då jag va gött hungrig å nu när jag kom hem blev d ett kvällsmål bestående av:
Ytterligare en skål special K med mjölk för 4 poäng, en kopp te för 0,5 poäng, 2 knäcke med leverpastej samt gurka å tomat för 3 poäng, en bit choklad för 1,5 poäng å till sist, en nektarin för 0 poäng =) Totalt idag har jag då 25 poäng så jag drog över med ett poäng som jag kompenserar för med mina bonuspoäng =)

Träningsmässigt har d vart en skitbra dag! Valde att testa gymmet på Filborna Arena idag å jag överträffade mina egna förväntningar! Jag har inte vart ute å joggat på minst 2 månader å då elipsemaskinen bråkade med mig blev d löpbandet å döm om min förvåning över konditionen! Jag har enbart varit ute å joggat (inklusive ikväll) 3 gånger, första gången klara jag 7 min i sträck, nån vecka senare fixade jag 15 min i sträck (även om jag höll på å krevera) å ikväll? *Trumvirvel* 20 min i sträck! Trodde jag fan inte, jag hade faktiskt kunnat fortsätta men jag vill inte pusha för mycket å ovanpå mina 20 min jogging så blev d 5 min uppvärming å 5 min powerwalk så totalt 30 min på löpbandet:
3,37 km  å 203 kcal =) Efter detta blev d att utforska maskinerna de har å jag tyckte verkligen om dem! Så mycket smidigare å skönare än alla andra maskiner jag gymmat på tidigare så d märks Filborna Arena verkligen har investerat i bra grejer! Körde en kvart muskler på diverse maskiner å ja, om jag fick upp värmen?
En aning =) Herregud, d va inte lätt å komma ur mitt linne efteråt!
Så uppvärmingen med powerwalken blev 1,5 bonuspoäng å mina 20 min joggande blev 2,5 bonuspoäng samt 15 min gymmande ger mig 1 bonuspoäng så totalt idag har jag 5 bonuspoäng å efter att jag kompenserar för mitt "övertramp" på en poäng så landar vi på 4 bonuspoäng för idag =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Tränat: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 6 st

Bon Voyage!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar