Summa sidvisningar

söndag 25 september 2011

Dag 246

Då var d lördag idag å denna dagen inleddes på ett allt annat än trevligt vis.... Igår anlände kvinnohelvetet som kommer en gång i månaden men d va lugnt smärtmässigt så jag min idiot tänkte: wow, denna gången kanske d går smärtfritt pga att jag tränar mer osv? Jo tjena.... Vakna vid halv 11 tiden av enorma smärtor... Jag hade förberett med vatten å starka tabletter vid sängen. Slängde i mig 2 citodon å d dröjde inte länge förrän jag blev groggy å däcka av utmattning plus de tabletterna gör mig dåsig.... Vaknar till i omgångar å redan efter 3 timmar har jag ont igen å då (för de som inte vet) e Citodon morfinbaserat.... Så jag ringde min kära mor vid halv 3 tiden å frågade om jag kunde ta nåt mer för d var allt för tidigt å ta fler citodon, måste gå minst 6 timmar innan jag tar en ny omgång å jag fick order om att 1 ibumetin kunde jag ta å den gjorde susen efter ett tag tack å lov =) Sen har dagen inte vart smärsam alls faktiskt, har inte tatt nåt mer men kommer ta i förebyggande syfte innan d blir dags å nanna kudden för jag riskerar aldrig igen att vakna som jag gjorde en gång för ca 10 år sen.... Kvinnoskitet kom under natten, på morronen vaknar jag av en enorm smärta, försöker gå ut i köket för å ta panodil men klarar 3 steg.... Slutar med att jag måste KRYPA ut i köket för jag klara inte stå upprätt.... Häver mig upp å tar mina tabletter, känner magen börjar röra på sig så jag kryper så fort jag kan ut på toa, spyr, tar å sväljer tabletterna jag tog i köket, ligger i fosterställning på toagolvet tills de börjar verka å somnar där.... Så även om jag ej har ont så komemr jag ta innan läggdags, inte värt å riskera...
När smärtan släppte idag så jag kunde lämna sängen kom ångesten över att jag inte kunde göra nåt av d jag planerat för dagen. Hade ju tänkt följande för denna lördag:

- Gå upp vid 10, halv 11
- Ladda tvättmaskinen
- Käka frulle
- Plugga kap 1-5 i logistikboken å ta pauser för å sköta tvätten
- Städa

Gick totalt åt helvete då jag som sagt inte kom ur säng förräns klockan va halv 3/3... Så vad gör man? Jo, skulle ut å gå då d hjälper mot mina smärtor men tråkigt å bara knata utan mening, även om jag ahr jycken med så jag valde å åka till nya Väla å Ikea å knata runt där å samtidigt passa på å kolla in nya träningsskor.
Jag hitta ett par jag gilla men jag våga inte lägga ut dryga 700 kr för dem just nu så jag ska spana runt på nätet istället först:
Dessa e d jag vill ha =) Just nu använder jag mina easytone men de e väldigt tunga faktiskt samt sulan e väldigt tjock vilket gör att d förvisso blir jobbigare å träna men ja, vill ha ett par lättare skor plus jag använder ju mina easytones då jag promenerar så jag vill inte förstöra dem genom att hoppa runt å träna i dem på Filborna... Så d blir å försöka hitta dem kanske billigare på nätet annars blir d Teamsportia där jag har 10% rabatt (de kostar egentligen 799 men d blir 719 med min rabatt)
Efter Väla kunde jag inte låta bli, d va som en osynlig krok droooooog mig hit:
Himmelriket på jorden =) Men jag va duktig! Skulle ju bara titta för å fördriva tiden tills bussen skulle gå men det e nåt magiskt som gör att grejer hoppar upp i famnen på en... Dock ville jag köpa en hel del men för varje grej jag börja plocka på mig sa jag till mig sj: köper du detta kunde du lika gärna köpt skorna. Så jag la tillbaks d hela men det blev i alla fall detta:
2 svarta handdukar till badrummet samt 2 små glödlampor för totalt 47 riksdaler =) Inte illa men ändå dåligt med tanke på att jag inte skulle ha nått alls....
Sen blev d att åka hem men jag vände i dörren då stackars sjuk å lessen sambo missat när Hemköp här ute stängde å han va sugen på chips, cola å lite bullmeister (redbull jäger) så snäll som jag e tog jag första bästa buss mot Maxi Råå å köpte detta åt honom för att sen äntligen få relaxa i soffkroken med gosig vovve.
Kan dessutom tillägga vi har världens goaste hund =) Både husse å matte vart sjuka/dåliga idag så denne lille krabat:
höll sig i hela 13 timmar idag.... Han låg så snällt mellan oss, kom å pussa på oss emellanåt men inte ett pip att han behövde kissa... Var först där vid ca 13 timmar sen han va ute kvällen innan då husse gick upp för att istället må dåligt vid datorn för sängen som han gnydde lite. Stackars liten, e så man får dåligt samvete men samtidigt så vet vår lille skrutt att det e han som får säga till på morronen om han nu behöver gå ut innan vi gått upp men ändå =( SÅ därför ville jag bara ge lite kärlek till min lille prins =)

Matmässigt har d gått bra idag även om jag överkonsumerat lite.... Började som sagt med frulle på special K med mjölk å en kopp te för 5 poäng.
Lunchen intogs på IKEA:
KORV! Eller ja, middag blev d egentligen... Nåja, 2 korvar å därmed middag för 8 spänn!!!! Billigt löjligt... Det blev 12 poäng å det hann dessutom slinka ner en Espresso House Latte för 2 poäng samt en liten kaffe med en skvätt mellanmjölk för 1 poäng innan jag åkte hem =)
Väl hemma i soffkroken blev d ett enklare mål mat:
4 knäcke med 75 g varmrökt lax, liiiiiiiite gravadlaxsås, 2 päron samt en kopp te för 7 poäng =)
Det betyder att jag hittills idag har 27 poäng å nu ikväll vill jag dessutom ha en bit choklad för 3 poäng så jag slutar på 30 poäng för idag men d e inget jag e besviken över för jag har tränat i veckan å har gott om bonuspoäng att låna av. Dessutom har jag tjuvkikat på viktresultat men d får ni veta i morrn =) Så, jag har alltså dratt över med 6 poäng osm jag kommer ta av mina bonusar.

Motionsmässigt har d inte vart fy skam idag =) Har blitt en hel del knatande på Ikea, Väla samt när jag begav mig mot Ica Maxi nu ikväll så totalt tycker jag att jag fått ihop 2 bonuspoäng idag för mina promenader men dessa förbrukas då jag överkonsumerat å därmed e det bara 4 poäng jag ska ta från min bonuspoängspott =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Motionerat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 20 st

I'M BATMAN!!!!!

4 kommentarer:

  1. Men Heidi, har du kollat upp din mensvärk egentligen? För de smärtorna låter väldigt extremt... Så du inte har cystor eller nåt annat skumt.

    Underbart fin bild på Morgan :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Nej cystor e jag mycket tveksam till med tanke på att d har alltid varit såhär, mamma var likadan men visst... Kanske ska gå å få d kollat för å va säker för jag missa (läs glömde bort) å ta mitt senaste cellprov... När jag gick på p-piller så motverkade ju de denna smärtan men receptet gick ut för tja vad kan d va, lite mer än ett år tror jag å jag orka inte förnya å sen ju mer tid som gått så känner jag att d kanske e bäst å inte proppa kroppen med massa hormoner men ska nog gå å kolla för d e fan inte kul det här. Citodon ger ju mig en känsla av å va hög vilket jag inte tycker om. Huvudet känns 3 gånger större än det är å precis när d sätter igång å verka har jag svårt å forma meningar precis som jag vore stupfull... Sen har man irritationen att ständigt behöva känna oro ifall mensen kommer då man ska jobba/gå i skolan å om det e nåt viktigt på gång för just där första dagen så är det kämpigt å ibland måste jag sjuka mig å det känns så fel...

    Jo det e en av mina favoritbilder på Morgan så tack =) Tror han e ca 4-6 månader där.

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan ju bara vara att du lider så mkt av det. Men det hade ändå varit skönt om du hade kollat upp det. Så det inte är något man kan förhindra. För det är ju hemskt att du ska gå på morfinbaserade preparat en gång i månaden resten av ditt liv.
    Och det du säger om p-piller; jag håller med dig. Jag vet själv hur många varningar om ökad risk för juvertumörer osv jag ger till djurägare när de sätter sina djur (katter) på p-piller - det borde ju vara samma för människor. Men...jag vet också att många använder just p-piller för att det inte ska bli sån intensiv mensvärk. Och om det har fungerat för dig förrut...kanske?
    Stor kram - känns hemskt att du ska ha så ont :(

    SvaraRadera
  4. Tack =) E så van vid d nu att jag liksom inte tänker så mycket på d... Finns ju minipiller utan hormoner som man kan ta istället... Fast ja, inte haft så bra erfarenhet av dem tidigare så då kändes d bättre såhär å ironiskt, de gnäller att övervikt å rökning ökar riskerna för blodproppar med p-piller, en läkare vägrade ge mig mina vanliga å gav mig då minipiller men att de aldrig ens nämner juvertumör??? Seriöst.... Känns som d e lite mer allvarligt men visst, sjukvården idag i ett nötskal... Håller även med om d att bättre gå å få grönt ljus än att man går med nåt som e lätt åtgärdat i tidigt stadie än att man tänker: äh, d e inget. Å sen kan de inget göra pga att d gått för långt. Ska snacka lite med mamma också tänkte jag =) Visst, jag måste max ta preparaten 1-2 dagar men som du säger, ändå. Får ju inte köra bil eller dylikt under den tiden.....

    SvaraRadera