Summa sidvisningar

söndag 18 september 2011

Dag 240

Då vart d söndag å vi påbörjar en ny vecka! Dagen har vart lugn å skön i hemmets vrå, mys i soffan å tv innan d va dags å bege sig ut i höstrusket för å dra å träna å annat skoj som åka kollektivt...
Annars har d inte hänt så mycket, njutit av helgen å söndagen i största allmänhet, tog en efterlängtad sovmorgon så d va gött =)

Matmässigt har d gått bra idag, inledde dagen precis som alla andra dagar med en skål special K med mjölk å en gooood kopp te på det för 5 poäng å innan d va dags att dra å träna blev d 4 knäcke med makrill i tomat för 5 poäng =)
Efter att jag kommit hem igen blev d till å laga mat men jag va så sjukt hungrig att jag gnagde i mig ett ägg med lite salt på medans jag vänta å det blev 2 poäng =)
Sen va d äntligen dags för middag:
Ikväll blev d fläskkotletter, potatis som jag rostat i ugnen med lite smör, kokta morötter, gurka å tomat =) Mycket gott å detta blev 6 poäng å hittills idag har jag alltså 18 poäng så nu ikväll kommer d att bli en bit choklad å te för 6 poäng å därmed slutar jag på full pott för idag på 24 poäng =)

Träningsmässigt har d gått bra idag, åkte iväg för å testa Zumba för första gången på Filborna Arena så mina förväntningar va höga eftersom många runt mig talat så gott om hur skoj Zumba är men jag blev besviken faktiskt. Inget fel på passet eller instruktören, d va full rulle, bra musik, svetten lacka så vad var problemet? Jo, jag kom på att jag tycker inte om att dansa.... Hatar d, känner mig dum å ja... Jag har aldrig vart glad för d. Nån enstaka gång händer d å d hände dock oftare när man va "ungdom" å d va bra musik men va d ingen musik som fick igång mig i kombo med att humöret inte va på topp så satt jag hellre å passa folks drinkar/väskor. Så d kommer inte att ingå i min träningsrutin, synd för d verkar skoj å jag undrar ibland varför jag inte kan ta till mig vissa saker som jag ser att andra tycker e skitskoj... Men men, 6 svettiga bonuspoäng blev d av dagens pass å sen lite vardagsmotion för 1 bonuspoäng ger mig en totalsumma på 7 bonuspoäng idag =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 7 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 7 st

Resultat:

Vikt: 95,1 kg (Tekniskt sett har jag gått upp 0,7 kg å denna veckan har jag äntligen gått ner dem igen)
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 19,1 kg

Mått i midja: 113,5 cm
Minskat: 0,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 16 cm

Kvar till delmål 4, tappa 20 kg: 0,9 kg
Kvar till delmål 5, väga under 90 kg: 6,1 kg

Så då stod d still, igen... Jag e inte bitter, jag lovar.... Eller ja, nu ska jag inte va sån för lite har ju hänt även om d inte förändrat utgångsläget....
För 2 veckor sen så kom ju träningen igång på allvar å d resulterade i att jag gick upp 0,7 kg å förra veckan var d 0 kg, hade varken gått upp eller ner så denna veckan hände d äntligen nåt. Jag hade hoppats på att 1 kg skulle va resultatet av allt slit men d blev "bara" 0,7 kg så jag har gått ner d jag gått upp för 2 veckor sen å då har jag ändå "frossat" i veckan. Pizza i söndags å sen fin å god middag ute på resturang i onsdags så att jag gått ner blev jag lycklig över även om d inte ger mig nån framgång mot mina mål men men.
Nästa vecka blir d inte heller några resultat, jag tror inte d eftersom den söndagen infaller med kvinnobesvär som kommer en gång om månaden men vi får se =)
Veckan framför mig så kommer jag fortsätta som jag gör, äter alla mina poäng å d blir träning minst 4 gånger i veckan =)

Ajöööööööööööööööken adjööööööööööööööööö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar