Summa sidvisningar

fredag 16 september 2011

Dag 238

Så då var d fredag, känns inte så... Kan ju dock bero på att d vart "söndag" halva veckan så tekniskt sätt känns d som tisdag idag för min del, men men. Så, dagen idag har d vart en bra dag. Hadde en heldag i skolan med en stackars, kraxande lärare =) Vi fortsatte där vi slutade igår med våra spel å idag så kändes d mer som man kom in i d, man fattade meningen och varför, hur osv vilket gjorde att d blev roligare å mer meningsfullt =) Igår var allt bara en enda stor soppa i skallen....




Lite bilder från dagen, på den sista ser ni hur skoj vi haft under dagen....
Annars då... Jo åkte direkt efter skolan hem för å joina min kära mor å handla på Maxi =) När jag kom hem så tog jag å Andreas ett litet kraft tag å rymde undan lite här hemma så vi kan få behålla vår mastodontstädning längre å en av sakerna som gjordes var å tömma kylen där jag hittade:
Några äpplen, de kändes liiiite smått mjuka å va liiiiite skrynkliga. Inte ett spår av mögel eller att de börjat ruttna. När köpte jag dem? Jo:
26 juni.... Känns nyttigt nu i efterhand med tanke på att jag åt av dessa äpplen då de va billiga på Maxi, Royal Gala som mina frukter om dagen. Minst ett äpple om dagen i säkerligen 2 månader. Mmmmm.... Besprutningsmedel! Visst, det e överallt, vill du slippa dem e d ju ekologiskt å svenska råvaror som gäller för å slippa de värsta medlen men ja... Just där å då tänker man inte på d, d e först när sånt här händer, lite kul samtidigt hemskt enligt mig.

Matmässigt har d vart en bra dag, en dag som gick i kaffets tecken men ändå bra =) Började dagen med en grymt behövlig:
En stor latte på lättmjölk för 2 poäng å strax därpå följde en frulle bestående av 2 knäcke (hann inte käka alla 4 men behövde bara 2) samt en burk makrill i tomat för 4 poäng å ytterligare en kopp kaffe för 1 poäng.
Lunchen blev en enkel rätt som jag av ren trötthet mixa samman igår:
Gjorde basen för mango chutneysås med stekt lök å paprika, kokta morötter å lite knaperstekt bacon =) MYCKET gott å detta blev 5 poäng.
Sen under eftermiddagen blev d en kaffe för 2 poäng då de inte hade nån annan mjölk än standard...
Nu ikväll blev d en mumsig middag bestående av:
La ett täcke av färska champinjoner å lök på botten av en ugnsform, på d la jag torskfileér med salt å vitpeppar, över detta hällde jag en sås gjord på matgrädde (5%), citronjuice, 6 msk senap, en klick sambal oelek, en skvätt kantarellfond, en skvätt fishsauce samt salt å vitpeppar som jag hällde över å in i ugnen. mot slutet slängde jag in 2 tomater som fick puttra med å bli härligt ugnsbakade. Till detta blev d min nya favorit, kokta morötter, gurka å babayspenat samt 1 dl av såsen. Men jag orka inte äta upp allt men anywho, denna portion blev 4 poäng så hittills idag har jag förbrukat 18 poäng så nu ikväll blir d en kvällsfika bestående av en stor, god kopp te, kanske två? Å en bit choklad för 3 poäng som ger mig en slutsumma på 23 poäng idag å där tänker jag stoppa så jag spar ett poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt så har d inte hänt så mycket idag.... Jag hade tänkt mig ut å promenera en längre runda men jag e så sjukt trött å helt död så jag tänker faktiskt vila idag... D gör att jag ligger back, min plan gick ut på att gå +-0 gällande mina bonuspoäng men men, e inte hela världen =) Får bara be å böna å hoppas på resultat denna veckan.... Jag har hur som haver rört mig för 2 bonuspoäng under dagen som helhet så d e alltid nåt å vem vet, jag kanske hittar disiplinen att gå ut å knata en runda? Får se, i så fall kan jag kompensera i morrn =) De 2 bonuspoäng jag har för idag plus det poäng jag spar från maten ger mig 3 bonuspoäng för idag vilket inte e fy skam egentligen =)

Totalt: 23 poäng
Motionerat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: -11 st

Happy friday folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar