Summa sidvisningar

fredag 23 september 2011

Dag 244

Då hade vi torsdag, redan! Tycker veckan gått fort.... Nåja, ingen skola idag å planen va att va duktig å plugga järnet inför tentan nästa fredag men ja, hur gick d? Inte så bra nej... Ovanligt? Ångest? Hmm...
Nåja, får ta mig i kragen i helgen helt enkelt, jag måste =(
Annars så har d vart en skön dag hemma, fick ett samtal jag inte hade förväntat mig. Ringde ett företag i måndags där receptionisten tog mitt namn, nummer å mitt syfte med samtalet å sa att nån ringer tillbaka å jag tänkte att jaha, de hör jag inget från igen men jodå. Idag så ringde en därifrån å verkade intresserad, visste lite om utbildningen osv men han va orolig att jag inte skulle ha att göra eftersom de var en speditör men jag skickade all info vi har om vår LIA så kan han sj se att det e inga hinder med en speditör så förhoppningsvis hittar han nåt åt mig =)
Sen har jag, Andreas, min bror, mamma å pappa vart nere i Råå hamn där pappa behövde hjälp med att flytta sitt lilla båthus han sj byggt. En mastodont i järn å what not, denna skulle flyttas ca 50 m å först kändes d som d va dömt att misslyckas men bit för bit fick vi skiten på plats. Jag fick d enkla uppdraget att stötta min sida på en säckakärra å tur va d! De andra fickk använda sina axlar med en kudde emellan så ja, jag va glad för min kärra =)
Sen har d handlats mat med goa mamma!

Matmässigt har d gått bra idag, frulle som vanligt med special K å mjölk samt en kopp te för 5 poäng å sen blev d 2 knäcke med lite makrill i tomat samt en kopp kaffe för 4 poäng uppe hos mamma å pappa =)
Kvällens middag blev en klassiker:
Pannbiff med löksås =) Till det blev d lite morötter, potatis samt lite grönt i form av babyspenat å gurka å hela portionen blev 7 poäng å mycket gott!
Sen under kvällen blev d 2 små fikastunder som blev en kopp te med lite choklad x 2 för totalt 7 poäng så jag slutar på 23 poäng för idag så d känns gött å jag spar 1 poäng till mina bonusar =)

Motionsmässigt har d gått helt okej, jag skulle gått å tränat men pappas önskan om att flytta båthuset/ställningen avbokade de planerna ganska så direkt =) Istället blev d en promenad hemifrån å upp till mamma å pappa som gav mig ca 1,5 bonuspoäng å sen med handlingen å lyftande nere vid hamnen gav mig 0,5 bonuspoäng så totalt i motion blev d 2 bonuspoäng å med mitt sparade poäng från maten så blir 3 bonuspoäng för idag vilket är helt okej =)

Totalt: 23 poäng
Motion: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 19 st

Ha det på badet folkens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar