Summa sidvisningar

måndag 26 september 2011

Dag 248

Då kickar vi igång den officiella veckan för alla andra! Måndag var d idag men tekniskt sett tisdag för mig för min viktväktarvecka börjar på söndagar *hihi*
I alla fall måndag, dagen trodde jag skulle vara en heldag i skolan men lilla jag hade inte lyssnat ordentligt å d jag mindes att vi sa förra veckan va: vi lägger in förmiddag också på måndag, en extra lektion inför tentan i fall vi får en sal. Sen hörde inte jag nåt mer om vi hade sal eller ej å med risk att visa att man e oseriös så släpade jag mig snällt till skolan kl 8 i morse å vad hände? Jo, ingen sal så där satt jag å lulla för mig sj tills folk som skulle på "utvecklingssamtal" började droppa in =) Tanken va att jag skulle plugga men jag orkade inte... D gick inte, jag läste samma meningar om å om å om igen... Hann kanske igenom 5 sidor på sin höjd snacka om schlacker! USCH! Men jag har fixat min gameplan inför tentan så d ordnar sig nog.... Lite fatta jag i alla fall under dagen så jag blev en hjärnblödning fattigare:
Detta räknade jag på idag ihop med klassen å jag gjorde rätt direkt men fråga mig inte vad det hela innebär eller be mig förklara delarna i uträkningen..... Kaoz =(
Efter skolan begav jag mig hem till sjuklingen Andreas som fick stanna hemma stackarn å en vääääldigt överaktiv å understimulerad jycke =)

Matmässigt har d gått bra idag, började som vanligt med en frulle bestående av special K å mjölk å till d en latte från Espresso House för en totalsumma på 6 poäng. Jag fick bekräftat mina misstankar från gårdagen att baristan på Väla INTE gav mig lättmjölk för d va en jävla skillnad, tyckte d smaka "fettigt" men feg som jag e så våga jag inte klaga plus jag va inte hundra heller men NU vet jag verkligen hur d ska smaka, jag försökte lägga smaken på minnet så jag vet i framtiden =)
Lunchen blev parmaskinka som jag egentligen köpte som pålägg men e rädd den ska gå ut innan den äts upp så tog som lunch å till det blev d potatis, morötter å min kesosås från gårdagen. Åt inte upp allt så lunchen blev 5 poäng å sen under eftermiddagen blev d 2 kaffe för totalt 2 poäng där.
Då jag kom hem blev d dags för middag som blev nåt jag vart sugen på å testa å blev superglad då jag såg d i affären då jag handla i torsdags:

Jag hitta Viktväktarsoppa! Dessa var gjorde efter det nya systemet men tack vare min omvandlare så fick jag lätt fram det i points å soppan i sig blev 2,5 poäng å till det hade jag 2 knäcke med lite smör å parmaskinka för 3 poäng samt jag kokte morötter å la i såsen för att göra den matigare =) Totalt 5,5 poäng för denna portionen å MUMMA var det verkligen kan jag säga!!!!!
Sen begav jag mig ut på äventyr å det intogs en kopp kaffe till för 0,5 poäng å nu ikväll blev d ett lättare kvällsmål bestående av:
Viktväktartomatsoppa! SUPERGOD den med =) Samma här, 2,5 poäng å tilld et tog jag en kopp te för 0,5 poäng samt en bit choklad för 3 poäng å 2 päron för 0 poäng så jag slutar idag på en totalsumma av 25 poäng å därmed utnyttjar jag ett av mina bonuspoäng =)

Motionsmässigt så har d faktiskt vart en bra dag! Då jycken darrade av överskottsenergi efter en stillasittande helg då både jag å husse vart dåliga/haft ont så tyckte jag så sjukt synd om honom så jag valde att offra min egna träning å träna med honom istället =) Så jag å Morgan begav oss ut på långpromenad med målet STRANDEN! På stranden glömde jag fota vilket e väldigt typiskt mig... Men hur som haver, på stranden väntade mormor som satt på en bänk å lurpassa *hihi* å jag å Morgan hade roat oss en stund med att kasta stenar som han rusade efter eller pinnar =) Han var i himmelriket min lille skitunge så han missa nästan mormor då han va så upptagen med att jaga stenar å vänta på att jag skulle kasta dem men till slut såg han henne å lyckan var total! Vi fortsatte knata tillsammans alla 3 hem till mamma å pappa där Morgan fick vatten, vila sig lite samt få lite gott gott:

Han fick märgben som mormor kokt själv å d va nääääästan att han va för trött för å äta upp d =) Men d gick till slut! Fick pausa lite då och då men det var försvinnande gott å efter lite bus å vila till så knatade han å jag den sista biten hem å nu ligger han totaldäckad i sängen, har inte sett röken av honom sen vi kom hem där vid 21:30.... Så, promenaden idag gav mig totalt 6 bonuspoäng MEN då jag räkna för lite på latten igår plus jag överätit med 1 poäng idag så drar jag bort 2 från dagens bonuspoäng så en totalsumma på 4 bonuspoäng för idag e inte fy skam ändå =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Motionerat: 4 bonuspoäng (kompenserat)
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 7 st

So long, farewell, auf Wiedersehen, adieu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar