Summa sidvisningar

onsdag 7 september 2011

Dag 228

Så då vart d tisdag idag å idag har d trots eftermiddagspass i skolan å ruskväder alá höst ute just nu så har d vart en skön dag.
Gick upp vid halv 11 tiden, tog en tur till posten å hämta paket från Ellos. Både kul å tråkigt, tråkigt för jag lyckades beställa för liten storlek på min tankini.... "Flickorna" får inte plats =( Så d blir till å använda den gamla som är som en stor t-shirt ett tag till.... D roliga var att i samma paket fanns mina nya jeans jag beställt, stretch jeans men ändå storlek 44 =) Fick de till å med på mig! Visst, de satt jävligt tight men de gick på =)
Utöver detta så har d vart Excel utbildning på skolan, duktiga idioten (aka jag) platsade i den avancerade gruppen =) Fick med mig en del nytt men för d mesta så handlade eftermiddagen för mig om att bekanta mig med office paketet årgång 2007... Jobbade hela sommaren i Office paketet alá årgång 2003.... Så d kändes som man hängde med vilket kändes skönt =)
Sen efter skolan var d hem för å hämta skrutten som vart hos min mamma under eftermiddagen, lycklig vovve med andra ord =)
Sen har d vart d gamla vanliga, drog mig iväg för å träna trots allt vilket kändes riktigt gött!

Matmässigt har d gått bra idag =) Började med en frulle hemma i lugn å ro, som en klasskamrat sa i sin egna blogg, d är nog d enda som e riktigt skönt med eftermiddagslektioner för man hinner å har tid att äta en ordentlig frulle hemma =) Tog som vanligt en skål special K med mjölk för 4 poäng å som en lättare lunch i skolan under eftermiddagen så blev d samma sak en gång till alltså ytterligare 4 poäng samt en stor kopp kaffe med mellanmjölk för 1 poäng.
Hemma hos mamma å pappa blev d 2 koppar kaffe till med lättmjölk för 1 poäng å när vi anlände hem blev d att göra middag å ikväll blev d:
Gjorde mango chutney-lax =) D blev lite för häftigt med poäng så för att underlätta för mig sj så skippade jag potatisen å åt enbart grönsaker till. Gjorde en basic sås på matgrädde (5%), 3 msk mango chutney, 1 tsk sambal oelek, soja, citronjuice, salt, peppar å en skvätt brynt challottenlök fond. Hällde detta över lax i en ugnsfast form å slängde ner lite broccoli å in i ugnen. Till detta blev d baby spenat, tomat, gurka samt kokta morötter. Väldigt gott å d hela blev 7 poäng inklusive 1 dl sås till.
Nu ikväll efter träningen blev d min goooda smoothie:
med 1/4 avocado, 1 banan å 2 dl vanlijyoggi (0,5%) som blir 4 poäng, skippade honungen idag då d blev på tok för sött igår å d blev perfekt! Till detta blev d 2 nektariner, en stor, god kopp te samt lite mörk choklad å allt detta ger mig en totalsumma för idag på 25 poäng så jag får kompensera med ett bonuspoäng.

Träningsmässigt har d gått bra idag =) Hade förhoppningar att hinna Djupvatten-passet ikväll kl 19 men ack nej, jag orka bara inte stressa! Så jag sa till mig sj att när maten är klar å uppäten, hinner jag till gymmet utan att d blir stress så åker jag å om inte så blir d en lite längre promenad med jycken men vädret var ju inte på min sida så jag hade tur för jag hann till gymmet =) Dock hann jag inte med allt jag hade velat göra.... Kom först dit 21:15 å de stänger 22.... Men jag fick in 30 min på elipsemaskinen:
Kom hela 2,57 km dock hade jag säkert kunnat gett liiiite mer men redan efter 5 min började mina tår somna.... Hatar när d händer så d va en kamp att orka sig igenom 30 min å mot slutet så kände jag knappt tårna alls, inte så lätt att vicka på tårna å hålla dem vid liv när man försöker träna å hålla igång... Men d gick å 30 svettiga minuter gav mig 3 bonuspoäng å tillsammans med min vardagsmotion idag som innehöll en hel del promenader som gav mig 3 bonuspoäng å en totalsumma på 6 bonuspoäng för idag vilket jag e riktigt nöjd med! Efter kompensation för dagens matintag så blir d 5 bonuspoäng som jag kan lägga till mina bonusar för veckan.

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Tränat: 5 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 11 st

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar