Summa sidvisningar

lördag 24 september 2011

Dag 245

Då var d freeeeeeeeeeeeeeeedag! Å ja, en helt ok dag d som drar ner betyget eller omdömet är känslan av ångest, panik å hjärnblödning som man fick under den halvdag man var i skolan.
Dock började dagen fredagen redan natten till fredag, strax efter kl 24:00 så, ja... Hoppsan:
Hoppsan minsann.... En liten resa till den mest underbara stad å med fantastiska vänner jag inte sett på länge, OSLO!!!!!! Den 14/10 då jävlar åjer jag med en av de mest sköna bussar jag nånsin åkt med! Å inte kostar d skjortan heller, trädlöst internet ombord, alla säten har eluttag, sköna, mjuka stolar med möjlighet att sitta helt själv med ordentligt fotstöd.... E fan underbart att nån äntligen kommit på att detta är en möjlighet =) Åkt med dem en gång innan å va sjukt nöjd! Visst, där finns GoByBus som e ca 50 till 90 spänn billigare men den turen tar längre tid plus du har inget internet... Har åkt den typen av buss mellan Oslo å Hbg alldeles för många gånger.... D va goa, gamla tiden då jag bodde där, räknade ut att under mina två år i Oslo åkte jag med GoByBus (som då hette Säfflebussen) 15 gånger tur å retur, 15 gånger 13 timmar (enekelresa tar 6:30 timmar) blir 195 timmar eller ca 8 dygn som jag spenderat på den bussen.... Bus4you tar ca 6 timmar å 15/20 min medans den andra turen blivit utökad å tar numera nästan 7 timmar.... Valet är enkelt då mina vänner! Så jag e sjuuuuuukt taggad för d e bara 21 (tekniskt sett 20) dagar kvar =D Ska bl.a få träffa underbara Heidi eller Hekto Heidi som blev smeknamnet på henne (mitt smeknamn blev Skåne Heidi, väldigt orginellt, Heidi blev Hekto för hon e sjukt smal av naturliga orsaker) Jag har inte träffat henne på 5 år tror jag det e... USCH! Å självfallet ska jag träffa gooooooooaste Kjersti som jag inte sett sen nyår (inte så farligt där men ändå!) Å en ny bekantskap men ack så underbar, Therese ochså där senast nyår. LÄNGTAR!
Dock möttes man av den brutala verkligheten i skolan å ångesten kom tebax vid tankar på att det är tenta om en vecka å jag (tack å lov e jag inte ensam) sitter som ett levande frågetecken å fattar NADA! Kul...
Nåja, som sagt förmiddagen spenderades i skolan:
Claes fattar nog inte hur mycket vi kämpar för å försöka se ut som vi hänger med =)
Efter skolan var d till å bege sig mot mamma å pappa för å hämta skitungen Morgan som var väldigt trött:

På den första bilden e d svårt å se men Morgan har lagt sig i rabatten.... Han ligger precis vid gräskanten så nån va varm å trött kan man säga. Sen kom han in å la sig i soffan för där var nog en å annan myra som knapra lite på honom =) E inte lätt att vara hos mormor som beger sig på allehanda äventyr med bollar å annat skoj i fickorna, d va på gränsen att han fick bäras hem sa mamma å då var detta bara halvdag, ni kan ju tänka er hur han e när det e heldagar.... Haha, man ska va glad om man kommer hem innan d blir mörkt =)
Annars har d vart en skön dag, spenderade en stund hos mamma å pappa, fick skjuts hem av brorsan som också kom förbi å sen myste jag i soffan framför tv:n =)

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med att fira att man fått lön å CSN å därmed blev d en:
Lovely latte på lättmjölk, det här e heaven in a cup people! 2 poäng för denne lille goding å sen på d blev d en skål special K med flingor för 4 poäng å d hanns med ytterligare en kopp kaffe innan skolan va slut å den blev 1 poäng =)
Hemma hos mamma blev d en kopp kaffe samt ett äpple för 0,5 poäng å väl hemma blev d dags för lunch som blev en repris på gårdagens goda middag:
Pannbiff med löksås å till det lite potatis, morötter å en tomat å denna portion blev 7 poäng =)
På vägen till träningen blev d faktiskt en kopp kaffe till, en latte närmare bestämt för jag höll fan på å somna ståendes.... Så 2 poäng till där å efter träningen blev d min proteinshake för 2,5 poäng för att sedan kompletteras hemma med:
4 knäcke med 75 g varmrökt lax, ett übertunnt lager med gravadlaxsås, lite gurka, 2 päron samt en kopp te som sammanlagt blev 7 poäng så därmed har jag totalt idag 26 poäng så jag utnyttjar 2 av mina bonuspoäng för att kompensera =)

Träningsmässigt å även motionsmässigt har d vart en superdag =) Vardagsmotion har d blivit en del av, räknade lite grovt men även snålt på det å kom fram till att totalt under dagen har jag rört mig 40 min i rask takt (inklusive lite trappor, både upp å ner) å det ger mig egentligen 4 bonuspoäng men eftersom jag vill va lite försiktig så tar vi 3 bonuspoäng =)
Träning har d också blivit å idag fick d bli gymmet, inte direkt nån favorit, inget man sitter å hoppar av förväntar till men jag börjar faktiskt tycka att det e skönt för jag bestämmer helt å hållet över vad jag gör å d kan va skönt nån gång men det e ingen träning för mig i d långa loppet för jag e bäst på å hitta på ursäkter =) Så, totalt blev d en timme i gymmet, jag skulle åkt en halvtimme tidigare men men, första gången jag körde det träningsschema som en av gyminstruktörerna har gett mig för vilka maskiner osv jag ska köra så jag visste inte hur lång tid d tog men nu vet jag att jag behöver i alla fall 1,5 timmar å det e utan dusch =) Så, ca 8 min uppvärmning, maskiner på det sen å egentligen skulle jag få in ca 20-30 min kondition på det men jag va fan heeeeeeelt slut då jag hamnade i roddmaskinen så jag dog redan efter 2 min *haha* men då hade jag kört hårt på maskinerna, ska testa nästa gång å köra uppvärming, kondition å sist maskinerna. Jag kommer även att testa å gå direkt från ett vattenpass till gymmet innan jag avslutar dagens träning så slipper jag löpband, cyklar å roddmaskiner för d e såååååååååå tråkigt!
Så, maskinerna tog ca 45/50 min å sen lite stretch på d å totalt fick jag 4 bonuspoäng från träningen å d blir en totalsumma på 7 bonuspoäng för idag å d e jag gött nöjd med! Efter att kompenserat för dagens matintag så återstår 5 bonuspoäng =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Tränat: 5 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 24 (!) st

"But if there is Disease in you, I want to have that Diesease too cause I want everything that is inside of you" Disease av The Ark, så känner jag för Norge å den norska kulturen, språket allt! LOVE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar