Summa sidvisningar

tisdag 30 augusti 2011

Dag 221

Idag har d vart en låååååååååååååååång å tröttsam dag.... Sovit uruselt med mardrömmar å oroligt så när ca halva dagen så vart jag ganska död å vi hade en hel del timmar kvar, heldag med logistikföreläsning från ca kvart i 9 (kom lite senare då jag skulle lämna skitungen till mormor på knutan) fram till strax efter kl 16 så jag var å e fortfarande gött mör i skallen.
Då jag kom hem blev d till å inhandla lite tomatpuré innan middag skulle fixas samt fixat lite hemma i enklaste allmänhet =) Over all en bra dag helt enkelt trots sömnbrist.

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med en latte på Espresso House där jag tyvärr glömde be om lättmjölk men men så istället för 2 poäng så blev den 4 poäng. Frulle lite senare blev en skål special K med lättmjölk för 4 poäng å senare så blev d lunch som blev gårdagens middag som blev så oerhört gott att jag var tvungen å upprepa:
Rostade grönsaker med lite olja, stekt kyckling å kokta morötter för 4 poäng å sen under dagen blev d även 1 kopp kaffe till däe cafét endast hade alpro soya som "lättare" alternativ till standardmjölken å d spelar ingen jävla roll hur mycket spring i benen de på reklamen på TV får av alpro soya, jag tycker inte d smakar gott för fem öre =S Så den kaffen blev 1 poäng samt d blev även en nektarin å 30 g mörk choklad för 3 poäng.
Nu ikväll blev d en gammal goding i repris:
Korvstroganoff på lättfalu (7%) å minimatgrädde (5%)  =) Till det tog jag endast grönsaker i diverse former för även om jag har lätta produkter så blir d en hel del poäng med potatis. Tog kokta morötter, babyspenat, gurka å tomat å sen min mängs korv stroganoff till det =) Denna portion blev 5 poäng (endast själva stroganoffen då så med potatis 7 poäng)Så hittills idag har jag alltså 21 poäng så nu ikväll blir d faktiskt bara en kopp te då jag vill försöka reparera skadan jag gjort de senaste två veckorna å landar därmed på 22 poäng för idag å spar 2 poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt har d faktiskt inte vart fy skam, var inte så pigg å tänkte att idag blir d en slapp dag men ack nej =) I skolan, till å från samt spring i trappor då man ska röka osv uppskattade jag till ca 1 bonuspoäng som helhet under dagen. Sen hoppade jag av bussen ett par hållplatser innan min sluthållplats för att handla lite tomatpuré å gick sen hem, sen att jag lyckades tajma d till spöregn e en annan femma.... Den promenaden plus min lite längre promenad med Morgan nu ikväll uppskattar jag till 1 bonuspoäng så totalt blev d 2 bonuspoäng för idag =) Andreas var så inne i sitt spel å va lite mer högljudd än vanligt så jag kände att mina öron behövde lite vila så från början hade jag inte tänkt gå så långt som jag gjorde, tänkte mig en 5 min promenad så han fick kissa av sig lite. Men så fort jag kom ut så utökade jag promenaden till minst d dubbla, höll inte koll på tiden men minst 10 min där min skitunge fick springa lös hela vägen å d var så skönt ute! Trots blåst så va d lugnt, tyst å skönt så jag ville nästan inte hem =) Så, inklusive d jag spar från mitt matintag blir d 4 bonuspoäng för idag vilket känns riktigt gött!

Totalt: 22 poäng
Motion: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 2 st

BAZINGA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar