Summa sidvisningar

måndag 16 juli 2012

Resultat från Hundra Grymma Dagar 2.0

Så då var det dags att äntligen få skriva detta inlägg gällande mina HGD å hur det gick. Jag har gruvat mig lite och försökt göra inlägget hemligt men det e dags å visa den nakna sanning *höhö*
Så jag varnar redan nu alla känsliga läsare för här kommer lite nakna bilder, både mentalt och fysiskt menat.... Jag vill innerst inne inte, så alla kan se men det e ju så här jag ser ut å jag blir ju mindre så det får bli dags å våga helt enkelt!

Om vi börjar från början så hade jag ju mål och en del uppnådde jag men inte alla, målen var:

- Kunna ha mina favoritjeans som är vanliga jeans i storlek 42
- Kunna ha min snygga topp jag aldrig använt
- Orka jogga/springa 60 min i ett svep

- Klara milen under en timme
- Våga mig tillbaka till kickboxningen och börja med det igen
- Klara 20 armhävningar på tårna
- Nå mitt delmål nr 8 under dessa 100 GD (Gå ner 35 kg och komma ner till 70-talet)
- Nå mitt delmål nr 9 under dessa 100 GD ( Gå ner 40 kg å väga 74,2 kg)

Jag klarade:

- Orka jogga/springa 60 min i ett svep
- Våga mig tillbaka till kickboxningen och börja med det igen
- Nå mitt delmål nr 8 under dessa 100 GD (Gå ner 35 kg och komma ner till 70-talet)


Jag var inte långt ifrån att klara mina armhävningar, nådde 15 st precis innan det var slut så inte illa pinkat =)
Byxorna å toppen går på mig men de sitter inte snyggt så även där känns d som jag var halvvägs framme till att fixa det.
Dessutom var jag äckligt nära att nå delmål 9, att gå ner 40 kg, jag stanna på ca 38/38,5 kg innan det var slut så nära =)

Har tyckt dessa 100 grymma dagar varit helt fantastiska, jag fick en nytändning i min viktminskning som jag länge behövt. Alla som är med i gruppen på fejjan är helt ovärderliga! Ni är verkligen kärlek, värme, pepp å stöd personifierat å från början hade jag bara 2 futtiga mål, komma i kläderna jag har på min lista men allt eftersom vi kom igång i gruppen kände jag peppen att utöka å jag kommer LÄTT vara med i nästa omgång igen å denna gång satsa ännu hårdare!
Eftersom jag inte var så supertaggad direkt så var jag mesig vad det gäller före-bilder så jag tog dessa efter att vi hållt på i ca 20 dagar:

Före
 Efter




Tänkte först göra detta hemligt som sagt men det e dags å sluta gömma sig, tänkte även att d kommer inte va några direkt skillnader på före å efter bilderna men jag kan faktiskt tycka mig se en liten skillnad så det e alltid kul =)
Mina resultat kroppsligt å viktmässigt för HGD är:

Start:
Midja: 100,5 cm
Höft/rumpa: 110,5 cm
Överarm: 33 cm
Vad: 37 cm
Hals: 34,5 cm
Bröst: 101 cm
Lår: 56 cm

Vikt: 83,4 kg

Efter HGD:
Midja: 94,5 cm minus 6 cm
Höft/rumpa: 104,5 cm minus 6 cm
Överarm: 30,5 cm minus 2,5 cm
Vad: 36,5 cm minus 0,5 cm
Hals: 33 cm minus 1,5 cm
Bröst: 96 cm minus 5 cm
Lår: 52 cm minus 4 cm

Minskat totalt: 25,5 cm över hela kroppen =)

Inte så illa pinkat av en som knappt var taggad alls där i slutet, jag tappa allt å det irriterar mig lite men men, det betyder bara att jag har mer att prestera nästa gång denna utmaning drar igång!

Tack så mycket allihop å speciellt tack till de som skapat å skött utmaning, Lina, Robine, Wille, Jasmin och Fredrik! Ni har alla gett mig så mycket värdefull information och insikt på vägen mot mina kvarvarande mål och jag är evigt tacksam för att jag fick chansen till att vara med i denna utmaning, speciellt tack till Susanne som gjorde mig medveten om tävlingen =)

Nu är det MGD, Många Grymma Dagar kvar till jag når mitt slutgiltliga mål på 60 kg.

KBK!!!!!!!

Vikt: 75,8 kg
Minskat 7,6 kg


3 kommentarer:

  1. Hej Heidi!
    Haha ja asså jag var bara tvungen att ta bilden.
    Jag och Robin flexade lite och han sa "Fan det är skitbra ljus här!" Sen fick jag en box och han sprang ut XD

    Ja men det kommer flera träffar Heidi ska du se!
    Vi träffas hela tiden då och då och anordnar Deltaträffar =)
    Vi hade jättekul <3

    Bra jobbat med dina 100GD, att minska 7,6kg är riktigt starkt =)
    Och jag VET att det kommer gå ännu bättre för dig!
    Ditt mål på 60kg är kortare än du tror!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag ser skillnad, Heidi! Speciellt på sido-bilden. Bra jobbat :-)
    Och fruktansvärt duktigt av dig att våga lägga upp bilder, det vet jag knappt om jag själv hade vågat :-p
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Simon: Tack så hemskt mycket för ditt fina inlägg å som sagt, tyckte det va så gulligt med toabilden där *haha* men jag förstår dig, det va sjukt bra ljus därinne!
    Kommer gladeligen på fler träffar, speciellt Deltaträffarna, ser så jäkla jobbigt å härligt ut!
    Tack för komplimangen, e relativt nöjd med mina 7,6 kg men e mest besviken för jag satsade inte all in, jag hade så jäkla mycket mer å ge men det kommer nästa omgång =) Känner själv också att jag e ju närmre mitt mål nu än för över 1 år sen, nu e det bara ca 16 kg kvar å efter att ha tappat 38 kg är det en baggis =)
    KRAM!

    Josse: Tack så mycket =) Jo såg själv en liten skillnad där på sidobilden så det räddade humöret *hehe* Jag velade läääääänge om att lägga ut bilderna, var på väg å göra inlägget hemligt många gånger men till slut så kände jag att det är den nakna sanningen som gäller i den här bloggen å efter att ha lagt ut de bilderna så blir jag ju bara taggad för att en vacker dag få lägga ut fantastiska bilder på min kropp när jag e klar. Klarar deltagarna i Biggest Loser att stå halvnakna med allt sitt späck i TV så klarar jag lägga ut bilder på en blogg. Dock annnonserade jag inte att jag gjort inlägget så lite feg var jag *haha*
    Hoppas allt e bra med dig annars =)
    KRAM!

    SvaraRadera