Summa sidvisningar

söndag 29 juli 2012

Dag 555

Då var det söndag å söndagar e min njutar å ätardag då det vankas lite smått å gott som jag saknat/e sugen på så d har vart en skön dag =)
Mest slappat hemma, hade planer på å bege mig till gymmet å spendera 2 rejäla timmar där men kände hellre att jag myser hemma med hund å sambo eftersom d inte blir så mycket av den varan under veckorna då jobb å pendling suger det mesta av min tid. Lite dåligt samvete hade jag men jag vet ju samtidigt att jag tar igen det på annat sätt, viktminskningen sker ju inte per automatik av sig själv utan det e hårt jobb som gäller men d sköna e att det e upp till mig hur hårt å när det jobbet sker =)
Som sagt njutit av å vara hemma, inga måsten utan att bara ha en dag utan något som måste göras var skönt, har inte haft många såna sen den 26 juni, detta var dag nr 2 faktiskt på den perioden så känner att jag e taggad för en vecka med jobb nu.

Matmässigt har d vart en njutningensdag å den börja med gröt å frukt för 3 poäng å sen kom en lunch då jag var förbi Maxi å hjälpte mamma förnya hennes tips då hon jobbar å inte hann göra d själv så jag va trött å lat å valde den lätta vägen:
Tycker inte om halvfabrikat eller helfabrikat för den delen men kände samtidigt att detta va bättre än inget alls å bättre än korv med bröd eller nåt sånt. Tröstar mig dessutom med att detta e första gången sen jag började min viktresa som jag äter sånt här. Det var gott men nej, lagar hellre maten själv =) 8 poäng för lunchen å sen har d blivit 4 koppar kaffe för 4 poäng, en skål med 120 g ostbågar Crunchy (enda typen av ostbågar jag gillar, de "vanliga" e inge goda men dessa e gudomligt goda) å ostbågarna var just min lilla treat för dagen. 20 poäng för 120 g blev d samt en bit mörk choklad med 1 msk jordnötssmör för 6 poäng.
Kvällens middag var fenomenal:

Grillad, marinerad kyckling med en sallad som jag gjorde en enkel dressing till på 1 msk sweet chili sås, 2 tsk olja å en skvätt balsamico vinäger å till salladen 50 g fetaost (10%) å det hela blev 8 poäng å jag landar på 49 poäng idag å nyttjar 22 poäng från veckobonusen =)

Motionsmässigt hade jag som sagt stora planer, först 2 timmar gym samt cardio vilket jag valde å skippa. Sen va tanken å ta en timme lång promenad med jycken samt klippa gräs hos päronen för extra motion å avsluta emd 30 min hemmastyrka istället. SÅ blev d inte heller å den enkla förklaringen var att när jag gick ut å började promenaden kände jag hur sliten kroppen kändes, tung, lite öm så kände att det kanske inte e helt fel å ta d lite lugnt idag å se hur kroppen känner sig i morrn å i så fall fläska på i morrn istället =)
Dock var jag ute å gick en 30 min promenad som gav mig 2 AP så det e alltid nåt även om jag hade velat ha mer så får d bli i morrn istället. E sugen faktiskt på å ta jycken på promenad i morrn å köra intervaller på stranden igen för d va sjukt givande!

Totalt: 49 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 2 st
Veckobonus kvar: 27 poäng



RESULTAT!

Vikt: 74,2 kg
Minskat: 0,6 kg
Minskat totalt: 40 kg!

Mått i midja: 91 cm
Minskat: 2 cm denna vecka!
Minskat totalt: 38,5 cm


Kvar till delmål 9, gå ner 40 kg å väga 74,2 kg: BANANADONE!

Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 2,2 kg (de går på men de ska sitta snyggt så inte långt kvar!)
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 5,6 kg
Kvar till delmål 12, väga 65 kg om 8 veckor: 9,2 kg


Dags för ett nytt delmål eftersom delmål 9 är avklarat =) Delmål 12 är att om 8 veckor vill jag väga 65 kg eller så nära jag bara kan komma å orsaken till varför kommer hållas hemlig ett tag till =)

Helt underbar vecka! Jag har inte varit nitisk med maten, tvärtom, jag har levt gott men ändå med måtta i bakhuvudet. Känns helt underbart och igår när jag vägde å mätte mig så var det 1 cm och 0 kg i förändring så jag blev chockad att ytterligare 1 cm försvunnit samt 0,6 kg på bara ett dygn!
Denna veckan blir det bara att fortsätta å hoppas att detta flyt fortsätter, jag kommer fortsätta att gå så mycket jag bara kan men ska försöka att tvinga in styrka också i schemat. Jag kommer inte komma iväg till gymmet, det känner jag direkt så lika bra å va ärlig =) Istället får d bli hemmastyrka, bättre än inget alls.
Jag säger inte att gymmet uteblir för att jag inte har tid, jag har tid för det jag prioriterar å gymmet är ingen prio just nu tyvärr.
Min vardag är väldigt tight för tillfället, 8 timmars jobb, 3 timmars pendling å ska jag till gymmet tar det 1,5 timme (tur å retur) å sen helst 1,5 timme vill jag ha på gymmet å tiden blir väldigt knapp. Jag vill umgås med Andreas och Morgan när jag e ledig å det är min prioritet så då får jag göra annat istället för träning å motion är däremot en hög prio i mitt liv just nu men var jag gör det spelar mindre roll =)
Dock är detta min åsikt JUST NU, får jag jobb å det fortfarande ser ut så här till hösten så kommer gym å hårdare träning att prioriteras in i schemat för jag måste om jag vill ha resultat =)
Nu kör vi så det ryker!

Farewell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar