Summa sidvisningar

fredag 27 juli 2012

Dag 553

Så då tar vi å bloggar om fredagen som har varit äckligt varm!
Jobbade som vanligt, utan försovning denna gång =) Dock blev d en kort dag tyvärr, gillar d inte för jag förlorar pengar men d va tyvärr nödvändigt för det var besiktning av vår gamla lägenhet. Så länge den är kvar så känns det inte som att jag kan fokusera ordentligt på vårt nya hem så det e skönt att ha det ur världen nu. Det höll på å gå illa dock, när mannen som besiktiga drar ut spisen så är där inte alls städat.... Tyckte det va så konstigt för städarna hade varit så noggranna överallt så jag blev paff att de inte tagit bakom spisen. Kände hur allt blev äckligt jobbigt å ursäktade mig för mannen och sa att detta får jag ju åtgärda illa kvickt i helgen men mannen verkade va lika sugen som jag på att ta om det hela så han sa: nej men vänta, jag har en trasa å rengöringsmedel i min bil som jag hämtar så fixar vi det. Tror ni jag gladeligen la mig på alla fyra å skrubba baksida av spisen? JA! Svetten lackade men det blev rent å jag fick igenom besiktningen å har nu lämnat nycklar å vi tar farväl av kära Holmögatan 6 B:
Du var en härlig lägenhet även fast du hade världens sämsta köksfläkt =)
Nu blickar vi framåt å jag får försöka hitta energin att fortsätta få ordning på vårt nya hem, allt e på plats så att säga men det e fortfarande småsaker kvar, spegel ska upp i hallen, hylla ska upp, tavlor ska målas, tavlor ska hängas.... Smågrejer men en sak i taget =)
I övrigt har d vart en riktigt skön dag trots värme å spisskrubbande.

Matmässigt har d också vart en skön dag, började dagen som vanligt med kaffe å gröt för 8 poäng å väl hemma, efter besiktningen så blev d en mycket enkel men ack så god lunch:
ägg för 5 poäng, stekte grönsaker samt gjorde d till äggröra med goda kryddor, totalt 8 poäng inklusive stekfettet =)
Kvällens middag var jag så sugen på att jag glömde ta bild upptäckte jag nu.... Men det var gooooda marinerade kycklingspett från Ica Maxi, sweet chili smak å till det d sista av röstin från igår samt en liten efterrätt:
=) Middagen blev 13 poäng å nu ikväll har d blitt lite körsbär å 2 koppar kaffe till för 2 poäng å jag landar på 30 poäng å nyttjar 3 AP =)

Motionsmässigt har jag knatat på bra idag märkte jag nu ikväll =) Förutom att jag går d vanliga på jobb, till å från jobb så har d blitt en hel del. Åkte till Maxi å handla för veckan idag å där blev d en del knatande samt nu ikväll skulle jag upp en sväng till päronen å på vägen dit å hem kasta jag frisbee med Morgan som äntligen hitta energi då värmen släppt =) Totalt har jag lyckats få ihop 7 AP idag å det e inte fy skam! Efter att ha kompenserat dagens övertramp är det 4 AP kvar tillgodo.

Totalt: 30 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 0 st
Ingen veckobonus

Cheerios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar