Summa sidvisningar

lördag 28 juli 2012

Dag 554

Då var det lördag å idag har jag verkligen varit produktiv =)
Dagen började med att jag slappa lite i soffan, sov länge, kom inte upp förräns strax efter 12 så jag behövde sova ut! Missar rätt mycket sömn i veckorna har jag märkt men så går d då jag inte kommer i säng förräns strax inna 12 på natten å sen ska upp kl halv 6/6... Missar liksom 2 timmars sömn varje dag hela veckan men men =)
Efter slapp i soffan så satte jag igång med å städa å denna gången körde vi teamwork här hemma så jag fick lite hjälp, nu e lyan skinande ren, nybäddad säng och till å med jycken har fått d nybäddat =)
Sen har d vart att njuta av mys i soffan å på kvällskvisten blev d en långpromenad med både sambo å jycke så d har varit en skön dag trots kvavt, fuktigt å blåsigt.
Jo just det! Jag hade minskat i omfång enligt måttbandet plus jag har börjat gå igenom mina gamla kläder som jag inte kunnat ha på flera år å där hitta jag en gammal kärlek, min favvis under min tid i Norge å nu kan jag ÄNTLIGEN ha den igen:

My turtle t-shirt =) Tycker den e så söt å den e väl använd så den måste tyvärr slängas inom en obehgligt snar framtid tyvärr men men, jag får njuta av den igen en stund till i alla fall å till tröjan hade jag ett av mina nya linnen jag köpte igår. Valde å fläska på å köpte 6 nya linnen i storlek S! De sitter tight men tanken är också att storlek S e vad jag kommer ha då jag når min målvikt så på det här sättet så slipper jag köpa linnen som sen blir för stora å måste skänkas. Mina nuvarande linnen har blivit för stora... SJukt att linnen som sitter åt oavsett vad blir stora men å andra sidan e mina linnen xl och xxl i storleken så inte konstigt kanske då jag just nu har M på överkroppen =)

Matmässigt har d vart en bra dag, över förväntan men så går d då man e taggad =)
Frulle blev d ju där vid 13-tiden pga sovmorgon för 3 poäng å sen blev d inget mer, städningen började halv 3 på eftermiddagen å jag avslutade d hela halv 5 å tanken var att grilla men d blåste för mycket så det blev en rejäl middag för att kompensera att d inte blev nån lunch:
KEBABSALLAD! Åt rejält av såsen denna gång så väljer å fläska på med poäng så vi säger detta är 20 poäng.
Under dagen har d även blivit 4 koppar kaffe till för 4 poäng samt lite frukt så jag landar på 28 poäng å nyttjar 1 AP =)

Motionsmässigt så har d vart en fantastisk dag =) Städningen som varade i lite mer än 2 timmar gav mig 7 AP vilket känns helt LOVELY, som avslutning på dagen så tog jag å sambon samt jycken en lång promenad som blev en hel timme lång och på vägen tog vi små pauser där vi sparkade fotboll å vi träffade även en liten cool kompis vi ofta springer på:

Lilla goaste Torsten =) E så jävla härlig den jycken, en sann cairnterrier med temprament så d sjunger om d men gosig å glad. Dock har han en ful ovana att vilja markera å pinka på mig då jag haft kontakt med en tik för då luktar d så oemotståndligt tydligen att han måste markera revir... Tur att han e så liten så skvätten som kommer e ingen direkt stor en =)
Promenaden gav mig 4 AP å totalt 11 AP för idag å efter kompensation blir det 10 AP å d känns grymt!

Totalt: 28 poäng
Motion: 10 AP
AP totalt: 10 st
Ingen veckobonus

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar