Summa sidvisningar

fredag 27 juli 2012

Dag 551

Då får vi blogga om onsdagen som spenderades även den på jobb.
Det påpekades lite angående mitt sorteringssystem av specialproblem som e rätt kniviga å lösa:
jag tycker det är enkelt samt informativt =)
Resterande av dagen spenderades tillsammans med Excel och slå in fraktsedlar på löpande band inför månadsavslutet....
Väl hemma möttes jag av 2 lyckliga badpojkar där den ene gick från superlycklig till extremt olycklig på bara en sekund:

Att duschen ska vara så hemsk? Jag förstår inte.... Riktigt selektiv jycke det här, havet går bra, där slänger han sig ut med huvudet före men duschen? Hu nej.... Men frisbeen fick följa med =)

Matmässigt så var d en bra dag, började med min frulle på gröt å kaffe för 7 poäng å sen blev d resterna från gårdagens kinamiddag:
Bytte riset mot fullkornspasta samt slängde på mer grönsaker =) MUMMA å d hele blev 9 poäng.
Väl hemma blev d en riktigt lyxig middag:



GRILLA? Marinerade grönsaker som fick grillas med fläskytterfilén å till detta Rösti, otroligt gott å d blev 13 poäng å jag landar på 29 poäng å nyttjar 2 AP.

Motionsmässigt blev d lite =) Kom på en sak då jag gick hem från jobb:
detta e min utsikt varje dag... Jag räknade på det, jag går den här vägen 2 gånger om dagen, 5 dagar i veckan, i 8 veckor. Det blir 80 gånger som jag passerar alla företag, åkerier, busshållsplatser osv....
Kombinera det med förra sommaren så blir den siffran 160....
Dock kom jag på en sak då jag gick idag, för ett år sen så vägde jag 20 kg mer.... Det värmde rätt gött i själen (inte för att d behövs för fy fader vad varmt det e!) att veta att på ett år har jag lyckats skaka av mig hela 20 kg! Kommer lägga i en högre växel för d hade vart gött å avsluta perioden med att ha tappat 25 kg sen förra sommaren =)
Dagens diverse promenader gav mig i alla fall 5 AP vilket jag e väldigt nöjd med =)

Totalt: 29 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: -9 st
Ingen veckobonus

Tjing tjing!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar