Summa sidvisningar

torsdag 19 juli 2012

Dag 545

Då hade vi torsdag å jag är hemma idag också å även i morrn.
Jag gjorde ett test gällande hur kroppen mår då jag var tvungen å köpa linsvätska plus lite smågrejer behövdes från Maxi. Efter min tur till optikern i Helsingborg å sen Maxi på Råå som blev 2 timmars äventyr så kände jag mig helt slut å ville bara hem till soffan där jag kunde få ta det lugnt så det var ett bra beslut att stanna hemma resten av veckan för fixar jag inte 2-3 timmar av att vara igång så fixar jag inte att jobba 8 timmar å sen 3 timmars pendling på det tyvärr....
Efter att jag vilat lite så slog det mig, de svarta byxorna i storlek 42 som jag hade på mig i stan kändes inte lika trånga längre så jag tänkte, ska jag våga prova mina byxor som har varit mitt mål sen jag började min viktminskning? Tänkte att det kan ju inte skada.... För å friska upp ert minne så är det dessa:


De köptes då jag, Emma å Monica överraskade Emmas syster Ida som plugga till sköterska i Karlskrona 2005, har inte kunnat ha dem sen 2006 vad jag minns å de är verkligen ett av mina absoluta favoritbrallor. Jag har gått å suktat å längtat efter att få ha dem igen å när jag börja min viktresa januari 2011 så var de så långt bort... Då, storlek 52/54 i brallor inklusive stretch som e lite förlåtande.... Dessa byxor jag suktat efter är vanliga jeans i storlek 42, så döm om min förvåning då jag prova dem idag:
DÅ GÅR PÅ!!!!! De sitter som de ska dessutom, jag kan sitta i dem utan att det är obehagligt å jag kan inte beskriva min lycka i ord för er.... I 545 dagar har jag gått å längtat efter den dag jag kan ha dessa byxor igen å idag kom denna dag äntligen. Så trots ont i magen så blev d en segerdans här hemma, om än en väldigt kort en =)
Utöver detta har det även ringt en trevlig dam från ett transportföretag i Helsingborg som söker efter folk för ett mammavikariat som gäller ett år så jag ska dit på torsdag för intervju så det är oerhört spännande å kul att äntligen få känna sig önskad å behövd!

Matmässigt har d vart en skön dag, började dagen med min gröt med frukt för 4 poäng å på det har det hunnit bli kaffe för 4 poäng.
Dagens lunch blev att testa något nytt:
Jag tycker inte om halvfabrikat som detta, men d såg gott ut i frysdisken så blev nyfiken å det var väldigt gott:
proteinkälla blev min tacofärs å det hela blev 10 poäng å mycket gott trots halvfabrikat =)
Kvällens middag blir faktiskt liknande lunchen å kommer landa på 9 poäng samt jag kommer ta mig ett kvällsmål bestående av frukt, en bit mörk choklad å kanske en kopp the eller en kopp kaffe.... Jag har inte bestämt mig än men sätter 5 poäng å jag landar på 32 poäng å nyttjar 5 poäng från min veckobonus =)

Motionsmässigt e jag ju inte klar än för dagen men jag känner mig relativt stark i kroppen för att klara av minst 2 AP men jag hoppas på 3... Vi får se, jag säger 3 AP så har jag nåt å sikta på =)

Totalt: 32 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 5 st
Veckobonus kvar: 11 poäng

Farewell!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar