Summa sidvisningar

söndag 30 oktober 2011

Dag 282

Då var det söndag å en ny viktväktarvecka tar sin början! Dagen började på tok för tidigt... Redan kl 05:00 blev jag väckt av en Morgan som stod med benen i kors å riktigt kissnödig då han förmodligen vaknat under natten å tänkt att en massa vatten e smart å dricka.... Så ut, orka fan inte ens ta på byxor så där stod man i jacka som precis täckte trosorna å kallt va d! Jycken fick sätta sig på gräsplätten precis vid vår trapp där han satt läääääääänge å jag tycktes mig höra ett tyst *aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah* sen upp igen för å snarka vidare i hela 2 timmar till innan d va dags att gå upp för å bege sig mot Kristianstad å Åsum för att hälsa på mormor Kikki å trimma Morgan, en skogsmulle/afghan skulle förvandlas till en cocker igen å han blev sååååå fin:
Före =)

Å efter =) Blir så stilig min lille skitunge, eller som han fick heta hos Kikki: pissnisse..... Satan vad d skulle skvättas åt höger å vänster så det ni ser runt magen på honom e inget mindre än just ett kisskydd som hade d roligaste namnet EVER! Snälla Kikki gav oss ett sånt så nu slipper man va orolig när man ibland e hemma hos folk å går å nojjar å jagar efter Morgan i rädsla för att han ska lyfta på benet inomhus å skyddet heter så sött:
Pizznizze =) Supergulligt å så jäkla smart, att jag inte tänkt på d tidigare men men, man lever å lär å detta lär bli häftigt använt speciellt då man ska besöka släkten där Morgan redan hunnit lyfta på benet på en fin matta.... E så satans pinsamt! Så d ska bli skönt att få släppa den oron, nu kan han pinka på för d lär bara bli obehagligt blött för hans egna del *muahaha*
Å när man e hemma hos mormor Kikki e jag aldrig sen att utnyttja följande:


VALPISAR!!!!! E så underbart att fånga in en av dessa vildpannor å snusa i deras päls.... Luktar så härligt valpis så man helt salig =) Sen börjar de nafsa i näsan å man e botad för stunden *hihi*
Efter mys hos Kikki å Leif bar d av hem mot Rydebäck igen för å lämna tillbaka bilen å sen blev d fika hemma hos päronen å mys igen, mycket pga att jag va för död för å gå hem men till slut masa jag mig iväg å nu sitter man här i soffan med status grönsak i skallen å d lär bli en vääääldigt tidig kväll för min del, tror d e vintertiden, klarar inte såna här drastiska ändringar i tid å rum =)

Matmässigt har jag både vart duktig å dålig.... Duktig för jag har tänkt till bakom mina val å dålig pga av just vad jag valde å äta... Men men, jag e nöjd med dagen ändå! Började som vanligt med frulle på special K å mjölk med en kopp te till för 4.5 poäng.
Hemma hos Kikki å Leif blev d fika innan vi tuffa hemåt:

Kola satt också med å fika =) För min del blev d 2 koppar kaffe samt 3 kakor för 12 poäng å hemma hos mina päron blev d:
Kaffe å glass =) MUMMA!!!!! Tippar det blev 3 poäng för glassen samt 2 koppar kaffe för 1 poäng å sen blev d lyxig middag ska ni veta:
Angus Steakhouse =) Det e här jag e lite stolt faktiskt för normalt sett när jag går på Donken eller BK så beställer jag: kycklingmeny med plusmeny, en cheeseburgare å gärna en mellan chokladshake som efterrätt å idag beställde jag menyn ovan, stor pommes men normal dricka å inget mer. Jag var på väg å beställa en shake men drog mig i örat med resonemanget att bara för jag syndar så behöver man inte överdriva, visst hade jag valt att itne ta stora pommes så hade jag kunnat tillåta en liten shake men men =) Jag uppskattar att detta blev 24 poäng, 3 för brödet, 6 för köttet, 3 för osten, 1 för bacon, 1 för rostad lök, 1 för såsen samt 5 för pommesen å sen 4 för colan. Så jag har totalt 44 poäng idag vilket ger efter jag dratt bort mina 24 blir 20 poängs överkonsumering som jag får jobba in under veckan men jag vet att morgondagen e späckad med motion så blir d som jag vill kommer 10 bonuspoäng redan i morrn vilket kommer underlätta =) Ibland måste man få njuta!

Motionsmässigt har d inte hänt så mycket idag utan det blev en promenad hem från mamma å pappa för 2 bonuspoäng men mer har d inte blitt idag =) Dessutom konsumeras dessa 2 bonuspoäng i å med hag dratt över idag så jag ligger back 18 bonuspoäng istället för 20 =)

Totalt: 24 poäng (44 men ska kompenseras)
Motion: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: -18 st

Då tar vi resultat:

Vikt: 92 kg
Minskat: 0,4 kg
Minskat totalt: 22,2 kg

Mått i midja: 108,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 21 cm

Kvar till delmål 5, väga 89 kg: 3 kg
Kvar till delmål 6, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 9 kg

Så då hade vi veckans resultat framför oss å som sagt, inte direkt jättenöjd men samtidigt så misstänker jag att detta har å göra med vid vilken tidpunkt jag vägde mig nämligen kl 7 på morronen. Normalt sett när jag väger mig så e klockan mellan 10 å 12 på förmiddagen å det påverkar ibland ganska så bra så det e möjligt d hade visat mer men men, jag e faktiskt relativt nöjd med detta. Visst, låg siffra, kunde lika gärna varit att jag druckit lite vatten innan vägning å d hade blivit +-0 men samtidigt så e d ett litet steg i rätt riktning, e ju minus i alla fall =)
I en perfekt värld så magiskt försvinner det 3 kg denna veckan men *haha* nja sånt händer inte mig men jag kommer satsa att hamna så nära 89 d bara går till helgen då d kommer lite släktingar å gratulera pappa på hans födelsedag å de har inte sett mig sen jag började så d ska bli spännande å se hur detta tas emot =)
Denna veckan kommer jag dessutom va duktigare med träningen bli bättre, i morrn blir d aqua cirkel som vanligt å d ska bli skönt å få komma igång igen =)
Så 0,4 kg (kanske till å med 0,8 eftersom jag vägde mig tidigare än normalt) e jag faktiskt nöjd med då jag faktiskt inte tränat i veckan utan bara promenerat å inte ens "raskt" utan en hel del slöpromenader så glad e jag =)
Nu tar vi nya tag å peppar som tusan för på lördag ska jag va så nära d bara e fysiskt möjligt för min kropp till 89 kg å min klänning jag köpt ska sitta fint denna lördagskväll!!!!!

Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar