Summa sidvisningar

fredag 28 oktober 2011

Dag 280

Då var d fredag idag å än en gång känns d inte som fredag trots d vart allt annat än 5 lugna dagar... Har varit 5 hemskt fullsmockade dagar, har fan aldrig jobbat så hårt å så mycket nånsin med ett skolprojekt! Så jävla skönt att vi e klara å bättre än så, vi gjorde rätt å företaget var supernöjda! Man börja nästan gråta då vi fick följande utvärdering av vår redovisning/presentation: jag ville bara ställa mig upp å applådera när ni va klara.... Då e man bra stolt kan jag säga er!!!!!!! Chefen försökte på ett fint sätt förklara hur han tänker på de faktorer som ingår i liknande upphandlingar å börja snacka om varuvärde kontra råmaterial och vilka kostnader som tillkommer så flika jag in om hur vi jobbat med det å berätta bl.a. om totalkostnadsanalysen vi gjorde i P&G caset å fick kommentaren: ni kan bra mycket mer än jag trodde å det gör mig väldigt glad att ni vet vad ni sysslar med å gör att vårt förtroende för er växer.
Så det enda vi hade kvar att göra idag var att snygga till våra layouter på allt vi gjort i Excel, min energi räckte inte till det igår kväll/natt så det fick vi göra idag eftersom de vill presentera vårt material för sin kund så vi var mäktigt stolta. Dessutom trodde vi att vi bara skulle visa vad vi gjort hela veckan för chefen å Kent som e vår handledare men nejdå... Där kom andra chefer som skulle vara med å lyssna å det bästa av allt var att vår mardröm inte slog in, nämligen att efter vår presentation så sitter de tysta för att sen säga: ja det va fint men det var inte detta ni skulle göra....
Nu kan man bara pusta ut å se fram emot 3 lediga dagar!!!!!!! Satan vad man känner sig förtjänt av dem kan jag säga! För denna veckans hårda arbetspass har tagit ut sin rätt:

Man blev lite.... Speciell efter ett tag med alla dessa nuffror å kartor!
Efetr skolan begav vi oss hemåt å snällaste å goaste Emma å Shelby har tagit hand om Morgan idag medan vi va i skolan å när vi va klara hade Bill hunnit komma hem så Emma å Bill å Shelby va så söta att de körde ut till Rydebäck så vi slapp pendla in till Landskrona å hämta skrutten =) Så vi tog en promenad å jyckarna fick busa av sig... Igen å satan vad d gick undan! Morgans energi dog ganska snabbt men de e så söta ihop å de tycker d e sååå skoj:


Efter att jyckarna busat så blev d att gå förbi posten där d vänta paket för min del =) Jag hade till å med ett paket där som jag inte visste om jag hade fått å d va på vippen d va på väg i retur så tur i oturen kan man säga! Å vad fanns i paketen då? Jo:

En klänning till mig som var suuuuuperfin!!!!! Hade beställt två men valde att behålla den svarta bara, den andra hade ingen vidare passform.... Dock sitter den liiiiiite för tight för att jag ska tycka d e snyggt men d ska inte bort så jäkla mycket mer från kroppen innan den sitter perfekt =)
Det andra paketet var ett värmetäcke till Morgan som jag hitta för en billig peng på nätet å det blev ett svart =) Först när jag öppna d så va jag rädd d skulle va för stort men d va perfekt =) Har inte velat köpa ett nytt täcke förräns han e helt klar med att växa så nu va d dags för på måndag fyller min skrutt 2 år! Stora pojken så detta täcke var hans present =)
Annars har d inte hänt mycket mer, inte haft orken kan jag tala om å d lär bli en tiiiidig kväll ikväll!

Matmässigt har d gått fantastiskt bra med tanke på att jag lovat mig sj att få fira att vi klara uppgiften idag så bara av den anledningen e jag stolt! Hade sagt att idag skulle d bli vin å dessutom såg jag så sent som igår att Espresso House fortfarande säljer de där abnormt goda chokladsnäckorna!!!! Så jag sa åt mig sj att idag fick jag köpa en men tror d va ett tecken för de va slut *hehe*
Så dagen började med 2 koppar kaffe, va så jävla sleten! Sen blev d mina älskade special K med mjölk å dessa tillsammans gav mig 5 poäng. Dagens lunch blev i sin enkelhet en köpemacka men jag hitta ett fantastiskt bra val:
Rund och god hette den =) Grov bagelformad "bulle" med kalkon å keso samt sallad å ärtskott å tomat, MUMS!!!!!! Uppskattar att denna fantastiska macka blev 7 poäng å på vägen hem kände jag att jag va i desperat behov av lite himmelrike i flytande form:
Denne satt som en smäck efter en låååååååååååång dag i grupprummet på skolan å framför datorn, 2 poäng =)
Väl hemma blev d samma middag som igår:
Potatismos, ytterfilé, kokta morötter, ruccola, tomat å majs =) Mycket mumsigt, även idag å detta blev 6 poäng.
Så här var d egentligen plats för gott gott å vin men när jag satt här å funderade på oom jag skulle öppna en flaska vin så kände jag inget sug, inget: ooooooooh vad gott d skulle smaka med ett riktigt härligt glas vin. Å i å med detta så valde jag te istället å känner mig riktigt stolt, nu e d bäst för kroppen att den släpper ifrån sig litta fett på söndag annars jävlar!
Kommer fira att veckan e över med en varm å god dusch (redan tagen å den va himmelsk!) samt gottigt mörk choklad istället för onyttigheter =)
Så som sagt hittills idag har jag 20 poäng å sen blir d 4 poäng för choklad å te ikväll å därmed full pott för idag!

Motionsmässigt har d inte hänt så mycket dock men å andra sidan har jag rört mig under veckan, inget extravagant men ändå. Bättre än inget så idag har d mest blitt lite ströpromenader hit å dit, rätt många men samtidigt inget jag känner är lönt att räkna så d får bli noll för idag men i morrn ska här städas, e så jävla äckligt här just nu så nej, får bli en rejäl röjning i morrn å därmed en rejäl omgång motion =)


Totalt: 24 poäng
Motionerat: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 15 st


Tjillevippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar