Summa sidvisningar

torsdag 6 oktober 2011

Dag 258

Då var d torsdag, redan! Tycker dagarna flyger förbi men samtidigt går d oerhört segt... Konstig paradox! Hur som haver så blev dagen inte alls som jag planerat men d blev bra ändå =)
Var lediga från skolan idag så jag tog mig en välförtjänt sovmorgon där jag "sov ikapp" det jag missat under veckan å tanken var att åka å träna men när jag vakna för å ta första turen med min busunge så kände jag att kroppen inte riktigt hade återhämtat sig från gårdagen å jag kände mig "trött" i kroppen så jag tog Annes råd på allvar å avboka dagens träning trots jag var sjukt sugen =(
Så istället gick jag å la mig igen för å mysa med Morgan å han e så söt nu när han e långhårig, förra året fick han en Stig Helmer lock i nacken å denna gången:


Han har en liiiten hårtest i pannan som sticker rätt ut/upp så numera har han fått en look jag kallar för Alfalfa =) Men snart e d bara 2 veckor till sen ryker pälsen i en välbehövlig trimning!
Sen på eftermiddagen fick jag besök av goaste Kristin J, alltid lika myspys å träffa henne å vi kalasade på te å snacka massa skit å hade det väldigt mysigt.
Nu på kvällen blev d att åka till Maxi å handla mat inför veckan så nu e här massa gott hemma igen =)

Matmässigt har d gått bra, började min dag som alla andra dagar:
Special K med mjölk, ett äpple å en gooood kopp te för 4,5 poäng =)
Sen blev d ytterligare 2 koppar te när Kristin var här för 1 poäng å sen blev d en snabb lunch innan d va dags att åka å handla med mamma där d blev:
Viktväktarnas tomatsoppa med två knäcke med leverpastej å lite smör på för 5,5 poäng å nu ikväll som middag blev d en egenkomponerad version av matig sallad:
Tanken och jag gjorde det också var att det skulle va rostad potatis också på tallriken men detta blev så mycket å jag blev så jävla mätt att potatisen står kvar på spisen.... Jag gjorde hur som haver en "dressing" på lite lätt majo, senap å en skvätt vatten å salt å peppar i denna dressing vände jag ner gurka, tomat, majs, kokta morötter samt svmap som jag stekt lite snabbt med lite lök på spisen. Detta la jag på en bädd med babyspenat å till hade jag kokat en rödbeta (jag hitta dem till bra pris på maxi å blev sugen...) Å som kronan på verket blev d 2 dl räkor, väldigt gott å allt detta blev bara 5 poäng, det ni! Som efterrätt blev d lite choklad för 3 poäng då jag som sagt blev lite sugen å nu ikväll kommer d bli en rejäl kopp te med en bit choklad till å kanske lite frukt för 4 poäng å därmed slutar jag på en totalsumma av 23 poäng å spar 1 poäng till mina bonusar =)

Skulle som sagt tränat men valde å vila idag, planen var även att ta en rejäl långpromenad med jycken men d var värsta höstrusket med kaskadregn å hård blåst så det skippade jag också.... Visst har blitt en hel del rörelse i alla fall men inget jag känner räknas så det får hållas till det poäng jag spar från maten =)

Totalt: 23 poäng
Motionerat/tränat: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 20 st

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar