Summa sidvisningar

fredag 7 oktober 2011

Dag 259

Då vart d fredag återigen å det bästa med idag? Idag e d bara 7 futtiga dagar kvar tills jag åker till OSLO!!!!!! Satan i gatan vad jag ser fram emot det! Det sämsta med idag? Vaknade med ont i halsen å det vet jag allt för väl vad det betyder, efter 24 timmar går halsonten över å hello förkylning! FAN.... Har inte tid med detta, jag har inbokad träning söndag, måndag å onsdag... Gick å la mig nu ikväll å vila lite å d va dumt för när jag vakna kände jag hur bihålorna vuxit i storlek å det hela är ett faktum. FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN! Men, jag har fått höra att sålänge man bara e snuvig, ingen feber, inget halsont är det en virusinfektion å då får man faktiskt träna å sen e vattengympan inte direkt nåt superflås-moment så förhoppningsvis e jag kry nog att åka å träna som jag planlagt, har hela lördagen på mig att brottas med eventuella feberanfall osv. Kommer gå upp på utvärdering av min kära mor innan det blir dags å åka till träningen på söndag å se vad hon tycker.
Sen blir d att bombadera kroppen med Echinaforce som jag fick tips av Anne att göra så har d förhoppningsvis gett med sig för nu kan fan inget stoppa mig. Jag SKA fixa mina mål oavsett vad, sålänge jag e feberfri å mår bra, bara äckligt slemmig så kommer jag fortsätta som vanligt.
Dagen annars har varit helt ok, var grupparbete idag å vi tuffa på i full fart å e klara till 80% vilket känns oerhört skönt! Vi kasta in handduken kl 15 å tog helg, åkte hem för å hämta skitungen hemma hos mamma å pappa å som vanligt var han väldigt pigg:
Han var som en degklump på gräsmattan, blev ett med gräset.... Då e man trött! Mamma kör slut på honom men han älskar varenda sekund av det =)
Sen begav vi oss hem där vi i princip är nu när jag börja bloggen med gnäll om slem å skit!

Matmässigt har d vart en bra å skön dag, började dagen med en kopp guld:
Mmmmmmmmmmmumma! Denna kopp pure heaven blev 2 poäng å sen på det blev d en portion special K med mjölk för 4 poäng.
Dagens lunch blev enkel men ack så god:
Viktväktarnas heta nudelsoppa med potatisen jag rostade igår till min räksallad men där jag blev för mätt för å äta den sen =) Denna portion blev 5,5 poäng å satt som en smäck!
Under eftermiddagen blev d en kaffe på skolan för 1,5 poäng å sen hemma hos mamma å pappa blev d ytterligare 2 koppar kaffe för 1 poäng.
Väl hemma så blev d samma middag som igår men med en liten förändring:
Tog resten av själva salladen med den goda dressingen som blev 2 poäng å till det så tog resten av de rödbetor jag kokade igår men idag så skar jag upp den å fräste den med lite fett i en panna å salt å mot slutet fick räkorna snurra runt med betorna i pannan å betor med räkor blev 5 poäng å gott idag med, dock var där nån liten konstig bismak jag inte kunde lokalisera, kan va svampen för det fanns där igår också men inte lika stark å den gjorde mig smått illamående.... Svårt å förklara men d kan också bero på att förkylningen var på intåg å att man blev lite känsligare för vissa lukter utan förvarning gör mig illamående, kan inte förklara eller koppla det till nåt konkret, det blir bara fel i snoken.
Sen nu ikväll har jag tatt en kopp te för 1 poäng med en bit choklad för 3 poäng å det ger mig en totalsumma idag på 23 poäng men jag känner att kroppen vill ha en kopp te till så jag satsar på fullpott idag på 24 poäng.

Motion har d blitt en hel del av idag men igår så blev jag så sugen på mina rostade potatisar att det slank ner två stycken så jag har 3 poäng att kompensera å jag anser faktiskt att just 3 bonuspoäng e vad jag har rört mig för idag så vi låter udda vara jämnt =)

Totalt: 24 poäng
Motion: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 20 st

Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar