Summa sidvisningar

tisdag 11 oktober 2011

Dag 263

Då var d en ny dag å idag hade vi något som heter tisdag, fantastisk dag med massa sol å som sluta som en typisk höst dag nämligen med spöregn...
Ledig dag från skolan idag så jag tog mig dubbla sovmorrnar av nån konstig anledning.... Först upp vid kl 10 för å gå ut med jycken å sen skulle jag bara lägga mig för å värma mig igen samt mysa å plugga lite men hoppsan hejsan så vakna jag vid halv 1..... Ja ja, gott va d i alla fall =)
Dagen som sådan hade jag planerat skulle gå i städningens tecken då jag reser på fredag om nån nu möjligen skulle ha missat d *hihi* 2 dagar kvar!!!!!! Bara genomlida onsdag å torsdag å sen har vi take off!!!! Satan i gatan vad jag längtar =) Anywho, jag börja planera hur jag skulle städa men efter ett tag börja tankarna gå i banor som: jag boooorde ju hinna städa i morrn istället så håller d sig färskare tills jag ska åka plus ja, jag borde hinna så slappar jag idag.... Men sen kom jag på mig sj att så här brukar jag ju alltid tänka å vad händer? Jo, jag springer runt som en skållad råtta, stressen fullständigt rinner ur öronen på mig å jag hinner enbart med hälften av allt jag vill ha gjort... Har d som en fix idé att alltid städa innan jag ska resa bort för då e d mysigare å komma hem då det e rent å fint =) Kanske jag som e fånig men så funkar jag.
Jag bestämde mig dock för å städa i alla fall så jag slipper stress å kan njuuuuuta istället vilket jag sällan får... Men efter ett tag då jag satt igång så slog mig tanken att jag faktiskt kunde "fuska" idag å köra en snabbstädning å inte lägga flera timmar på d för Andreas å Morgan får lägenheten för sig själva i helgen plus Andreas kompis SKippy kommer ner från Göteborg å ja, jag tänkte att med 2 spelgalna pojkar en hel helg här hemma lär ju sluta med att jag får städa då jag kommer hem i alla fall eftersom jag å Andreas har lite olika syn på vad som kvalar in som välstädat *hehe*
Morgan hjälper ju till bäst han kan, springer å ligger i bakhåll på dammsugaren, står runt ett hörn å blänger på denna hemska best å följer efter mig hela tiden för man måste hålla koll på detta monster! Sen så har Morgan sen vi fick hem honom alltid hjälpt mig med att hålla hemmet ombonat å mysigt men vi har inte riktigt samma syn på d hela när d gäller inredning:
Morgan tycker till exempel att ett par smutsiga trosor har sin självklara plats i köket vid diskmaskinen, strumpor (rena som skitiga, spelar ingen roll) ska helst ligga i hans korg, vår säng eller i soffan så han förstår inte när jag städar å förstör hans fina arbete. Bäst var ju när vi flyttade till Rydebäck, för d första så bodde vi de första månaderna i lägenhet 6 å två strumpor istället för 6 B, under flytten hade nämligen Anders, Niklas, Robin å Andreas hittat ett ex antal smutsiga strumpor som Morgan gömt i soffan bl.a. å dessa strumpor stoppades in i hålen på B:et utanför dörren.... Samt första gången jag skulle tvätta i vår fina tvättmaskin så klarade inte Morgan av friheten riktigt.... Jag hade samlat in alla strumpor, kallingar å trosor i hela lägenheten å lagt framför tvättmaskinen i väntan på att de skulle få bli rena. Jag fortsatte städa å efter ett tag såg jag att det var en "stig" med smutsiga kläder som ledde ut ur badrummet å den ledde till Morgans korg där han låg så nöjd å glad på ett berg av smutsiga strumpor, kallingar å trosor. Tror aldrig jag sett honom så glad å stolt att jag gav honom tillgång till allt detta på en å samma gång *haha*
Så nu är här rent å fint, allt e inte klart så jag har köket å badrummet kvar å skrubba rent men d gör jag på ett kick, d grova å mest tidskrävande e redan klart =) Fick även tvättat d mesta i tvättkorgen som jag egentligen tänkt göra i morrn så d känns toppen.

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med mina älskade special K med mjölk å en kopp te för 4,5 poäng å sen blev d en lätt å snabb lunch bestående av:
4 knäcke med makrill i tomat samt lite gurka till d för 5 poäng =)
Kvällens middag blev i sin enkelhet:
Kycklingvårrulle (fettsnål sak jag hitta av en slump i frysdisken), potatis, kokta morötter, tomat å en sås på matgrädde (5%) lite mango chutney, sambal oelek, soja, kantarellfond samt stekt lök, paprika å svamp. MUMMA! Å hela portionen blev totalt 8 poäng å satt som pricken över i:et denna dag.
D har även blitt två koppar kaffe för 1 poäng å det ger mig en summa på 18,5 poäng så nu ikväll kommer d bli en kopp te samt lite choklad för 3,5 poäng å jag landar på 22 poäng för idag å därmed spar jag 2 poäng till mina bonusar =)

Motionsmässigt har d inte vart fy skam heller! Städningen hade jag tänkt skulle bli majoriteten av dagens motion men så blev d inte, visst jag jobbade upp en liten svettansamling men inget jag anser kan räknas men däremot så blev d en längre promenad med jycken med lite bus å vi mellanlanda hos mina föräldrar där Morgan av ren å skär lycka fick massa aktivering å bus med sin älskade mormor å morfar:
Morgan ligger å väntar tålmodigt på att mormor ska komma tillbaka å säga åt honom att söka efter allt d goda hon fick runt å gömde i huset =)
Promenaden till å från mina päron gav mig hela 3 bonuspoäng å tillsammans med de poäng jag spar från dagens matintag ger mig hela 5 bonuspoäng idag, inte illa pinkat! Försöker spara poäng som en galning inför helgen så jag inte sabbar det hela allt för mycket för d lär bli mycket mumsigt kan jag lova!

Totalt: 22 poäng
Motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 18 st

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar