Summa sidvisningar

fredag 14 oktober 2011

Dag 265

Då var d torsdag =) Å vad händer i morrn???? Jo i morrn åker jag till OSLO!!!!! Satan i gatan vad jag längtar å ser fram emot detta! Hoppas att efter denna helgen eller strax efter jag ankommer Oslo så kommer mina sömnproblem att lösa sig för jag har en stark aning om varför jag sover dåligt å jag hoppas jag har rätt för d betyder att nästa natt kommer vara extra nice med en hel natts lugn å ro i drömmarnas land =)
Vad har dagen haft i sitt sköte då? Jo, vi hade heldag i skolan å vi hade 2 studiebesök idag, den fösta var:

Vi besökte ICAs lager på Långeberga å satan vad imponerad jag blev!!! Var som en titt in i framtiden fast den är här.... De har helautomatiserat stora delar av deras lagerhantering vilket var riktigt coolt å se, på ett ställe så kändes d som man stod mitt i Monsters Inc filmen av Pixar där alla dörrarna förvaras, skitcoolt!
Sen att barnet i mig aldrig e långt bort märktes då vi stod vid en maskin som packar om å bryter helpallar för specialorders där maskinen i form av luftsug å tryck hanterar godset som kan va allt från konserver till chips å därmed behöver va försiktig men bestämd så säger guiden: maskinen suger av lager för lager.... Jag va inte beredd å tack å lov att där e massa annat oljud för jag råka släppa ut ett halvt nervöst å hysteriskt skratt *hihi* men herregud, vem kan hålla sig där?
Vårt andra studiebesök var på Green Cargos ena lager vid Ramlösa station, också kul å se samt jämföra då både ICA å Green Cargo e stora men hur olika det kan se ut. Roligt också eftersom vi håller på med ett Procter & Gamble case å Green Cargo e leverantörer åt dem så man fick lite mer ingående info kring dem =)
Sen var d tebax till skolan för å ha uppdateringar hur d går för LIA samt hur d går med case:t å efter d var d hem för å hämta skitungen hos mina föräldrar å nu under kvällen var d packning som stod på schemat.
Jag skulle egentligen skrubbat toalett samt kök men jag orkar inte å därför skiter jag i d! Så det så!
En sak jag inte gillar e att min förkylning jag trodde var över för några dagar sen har återkommit... Haft ont i halsen under natten å större delen av dagen å just nu har bihålorna börjat täppas till å jag nyser som en galning vilket alltid e början på mina förkylningar så... Fuck my life... Kunde inte kommit mer olägligt! Men, jag har försökt överkonsumera satsumas å kommer ta Ipren innan läggdags å hoppas jag har tur ännu en gång... Håll tummarna för mig men ja, d ska mer till än en förkylning för å stoppa mig! Jag ska till min version av Disneyland i morrn, Oslo... My home away from home!
Å vet ni vad? Om ca 8 timmar å 25 min sitter jag på bussen mot Oslo =)=)=)=)=)=)=)=)

Matmässigt har d gått både bra men samtidigt dåligt... Jag har inte hållt mig till min regim men samtidigt har jag inte spårat ur heller.... Lite knasig feeling men samtidigt stolt över mig själv =)
Allt började med att d blev fel med första studiebesöket å jag fick inte käkat min frukost som jag hade med mig som va mina special K å mjölk utan mitt första mål mat blev på IKEA å lunch å jag vet det e såååå fel för kroppen kommer straffa mig för d men samtidigt har jag inte vart så där super hungrig heller så jag hoppas d gått bra men hur som haver, på IKEA blev d:
Deras lilla köttbullemeny med kokt potatis, sallad, kaffe, vatten å två knäcke med smör =) Uppskattar hela middagen till ca 10 poäng men jag misstänker d e för lite men men, vi börjar där.
Sen blev d lite frukt å ytterligare en kopp kaffe för att sen bli ytterligare 2 koppar kaffe hos mina päron å väl hemma så åt jag faktiskt mat jag fick hos mamma:
Pasta som blandas med stekt bacon, svamp samt parmesan. Super gott å till detta tog jag tomat, lite majs samt lite grönt =) Uppskattar denna portion till 8 poäng å allt kaffe under dagen till 2 poäng å d blev även en latte också på Espresso House kom jag på för 2 poäng....
Blev även ett kvällsmål:
En kopp te, satsumas, en bit choklad och två knäcke med samma pålägg som jag har på mina grova baguetter som jag ska ha på bussen i morrn: ruccula å spenat med parmaskinka å en bit brieost =) Uppskattar allt detta till 11 poäng å d betyder jag har 33 uppskattade poäng idag... Inte bra men samtidigt så kommer d stolta i mig fram att jag har ändå ätit "normalt" inget överflöd, sparsamt så därför e jag stolt. Jag kunde spårat ur totalt å verkligen frossat som jag lätt gör men det e också en del av min "sjukdom" å därmed så måste jag lära mig det här med måtta å jag tycker d känns riktigt bra å känner ingen skam eller ens nån form av känsla av misslyckande =) Så detta tas på mina bonuspoäng å jag tippar även att jag under dagen förtjänat 3 bonuspoäng i motion å därmed har jag alltså överkonsumerat blott 6 bonuspoäng å d e fan inte illa! Hade inte räknat på d inna så nu blev jag ännu gladare, även fast jag känner å vet att jag e lååååååååååååångt ifrån mitt mål inför i morrn men d skiter jag i. Huvudsaken e jag gör framsteg, oavsett om det e på vågen, på måttbandet eller mentalt =)

Som jag redan sagt så har dagens vardagsmotion så där blygsamt tippat på 3 bonuspoäng som bestått i rundvandringar samt en promenad från mina päron å hem med Morgan =) D e säkert mer men jag väljer å bara ta 3 =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Motionerat: 0 st
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 17 st

Hej svejs, snor å grejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar