Summa sidvisningar

fredag 21 oktober 2011

Dag 273

Då var d fredag å ännu en gång känns d inte som fredag.... Trött som ett jävla mähä efter blott en halvdag i skolan men men...
I skolan avklarades redovisning av P&G case, snack om LIA, titta på tenta å annat mys pys för idag va sista skoldagen på hela 7 veckor.... På måndag börjar vår LIA (praktik) å om allt går vägen så ska jag, Andreas å Björn vara på mitt gamla sommarjobb AkkaFrakt så vi får hålla tummarna att de säger OK på måndag. Har varit hemskt att få LIA denna omgången! Fullständigt omöjligt å det om nåt har vart grymt ångestframkallande.... Men men, d verkar ju som d går vägen så vi håller tummarna som sagt.
Annars så har nog Morgan haft den bästa dagen på länge! På morronen så åkte jag in med honom till Landskrona där han skulle spendera förmiddagen med sin flickvän Shelby å de hade verkligen haft kul för Emma som va snäll å passa honom hade tagit fina bilder på honom då han busar samt lagt sig i en gyttjepöl.... Men skoj hade han! Å efter jag hämtat honom så åkte vi hem till mina päron där d blev mer bus å mys å där jag bl.a. fick en klockren bild:
Här ser ni en trött å glad vovve =) När d vankas nåt gott visar han underkäken.... Här har mamma haft nåt gott å jag satt bakom honom, ropa på honom i sista sekund å han hann inte riktigt stänga käften =)
När min pappa kom hem blev man ju tvungen:
Morgan slickar sig om munnen precis då jag knäppte bilden men man ser ju ganska tydligt vem i denna familj som delar med sig av skinkan på smörgåsen.... Morgan håller ett vakande öga så det inte ska hända skink... Nej pappa något då han brer sina mackor =)
Efter att jag softat hos mamma så blev d till att bege sig hemåt med kurrande mage, försöker få tillbaka mina rutiner å d e lite motigt men d går =) Ikväll blir d deg i soffan för hela slanten kan jag meddela!

Matmässigt har d gått bra idag också vilket gör mig stolt =) Mår så himla mycket bättre trots jag vart lite generös å även fast det inte direkt gör nån skillnad men den mentala skillnaden gör så otroligt mycket! Försöker hålla mina gamla rutiner men d e svårt för jag blir hungrig fortare märker jag eftersom jag så snabbt låtit magen vänja sig vid att e jag hungrig äter jag så nu blir d tuffa tag igen!
Frulle blev som vanligt mina special K med mjölk samt en latte från Espresso House som tillsammans blev 6 poäng.
Lunchen hade jag tänkt ta hemma hos mamma men jag var så jävla hungrig då jag kom till bussen mot Landskrona att jag gav med mig å det blev:
En creem cheese bagel med lite grönsaker i samt en stor latte till det som tillsammans blev 10,5 poäng, lite dumt av mig egentligen eftersom tvärs över gatan från Knutan så finns ju Subway som e det smartare valet för mig men jag visste inte om jag hann dit å till bussen sen plus jag va så jävla hungrig att jag skaka så d fick bli detta å d va gott kan jag meddela!
Hemma hos mamma blev d även kaffe för 1,5 poäng å väl hemma blev d följande till middag:
Stekt torskfilé med salt å vitpeppar som e så jävla gott ihop, behövs inte mer! Till det ugnsrostade jag morötter, champinjoner, lök samt 1 tomat som jag la på en bädd babay spenat å i mina grönsaker hade jag en skvätt olja så allt detta blev 3 poäng å sååååå gott!
Detta ger att jag har 21 poäng hittills idag vilket jag tycker e starkt jobbat ändå med tanke på akutlunchen jag inte planerat att köpa =) Så nu ikväll ska jag ha mig en goooood kopp te å en bit choklad för 4 poäng vilket ger mig 25 poäng som slutsumma å därmed utnyttjar jag ett bonuspoäng av det jag motionerat idag =)

Motionsmässigt har d inte varit fy skam idag! Vart runt å hit å dit samt det blev långpromenad till å från mamma å pappa med jycken. På fältet där vid busshållplatsen Vindögatan så har Morgan (tack vare mamma) fått dille på att man ska kasta sten i d höga gräset... Man letar upp en lagom stor sten, som min handflata, låter han nosa å annat som ger hans doft till stenen, sen kastar du den, han studsar efter likt en bergsget å letar upp den, misshandlar gräset runt stenen som en galning å sen gör du om allt igen =) Han e så jävla förälskad i detta att vi kan inte längre gå förbi detta fält utan att kasta en sten minst 2 /3 gånger.... Han blir skogstokig, observe:
Dock e han inte så illa på videon, han blir ofta dubbelt så mycket värre *haha* men han e go å simpel min älskling, ska inte mycket till för att han ska bli glad, en sten, det räcker =)
I alla fall, alla mina promenader idag har gett mig 5 bonuspoäng å efter att jag utnyttjat ett av dessa så ger d mig 4 bonuspoäng men eftersom jag slarvat så mycket denna vecka så anses de vara förbrukade i alla fall =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Motionerat: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar