Summa sidvisningar

lördag 29 oktober 2011

Dag 281

Så då gjorde lördagen entré å dagen blev absolut inte vad jag hade tänkt mig... Inget negativt men ja, fick ju inte ens gjort hälften av d jag hade tänkt mig men men.
Dagen började med att vi sov på tok för länge! Men där ser man hur stress påverkar kroppen, vi var alla 3 här hemma i koma trots vi la oss tidigt för å va oss... Vi låg klara för å somna strax innan klockan 01 å jag hade ställt klockan på larm där vid halv tio tiden men vi har inte hört larmen å vi vaknade kl 13! Vi var alla 3 så jävla trötta att d va lite läskigt men inte så konstigt efter min å Andreas vecka å nu släppte ju alla spänningar i kroppen å för lille Morgans del så hade han ju busat för en hel vecka med sin tjej Shelby hela dagen igår så han va trött kan man säga för inte ett pip från hans sida å då har han hållt på sig i hela 12 timmar! Så han tyckte d va skönt att få skvätta av sig lite där när vi vakknade till liv =)
Sen blev d lite mys i soffan med mat å jag hann i alla fall tvätta en maskin tvätt men mer produktivt än så blev d tyvärr inte, jag hade ju tänkt storstäda men ja, vaknade på tok för sent å sen blev d lite ändrade planer inför i morrn då vi ska trimma Morgan å vi fick ta d tidigare vilket gav att jag fick boka om med bil så istället för å hämta den i morrn kl 9 fick d bli ikväll kl 20 vilket gav att Morgan fick va hos mina päron å pappa va snäll å skjutsa mig så jag kunde hämta bilen å det i sin tur gav att jag fick bada Morgan hos mamma å pappa för att bli mer tidseffektiv.
Sen blev d mys hemma hos päronen efter att d hemska badet va över, kaffe å sen blev d middag också å sen kolla vi på Så mycket bättre =)
Morgan pustade ut efter att ha blivit plågad:
E hemskt å bada! Dock älskar han å bada i havet men inte regn.... E en knepig kombination d där men sen e han inte direkt normal alla gånger =) Min lille skitunge som blir 2 år på måndag, måste fortfarande nypa mig i armen för å kunna fatta att jag haft sån tur å få en så fin skrutt i mitt å Andreas liv!

Matmässigt har d vart en bra dag, började dagen med en kombinerad frulle å lunch som blev en skål special K med mjölk å 2 satsumas, en kopp te å 2 knäcke med leverpastej å gurka för 7,5 poäng.
Sen uppe hos mamma å pappa blev d 3 koppar kaffe för 1,5 poäng å sen va pappa sugen på pizza å då va inte jag å mamma sena å tacka ja till var sin kebabsallad:
10 poäng för kebabsalladen å lite bröd å mumsigt var d som bara tusan! Morgan fick åsså lite, dock bara pizzakanter men han va glad för d lilla =)
Detta ger att jag har 19 poäng hittills idag så nu blir d en bit choklad samt 2 koppar te för 4 poäng å därmed har jag 23 poäng för idag å spar ett poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt har d blitt en längre promenad med jycken där vi kasta lite sten å drog med oss halva skogen hem i pälsen..... Makalöst hårig e den jycken å i morrn blir han naken =) Ska bli skönt! Dagens promenad gav mig 1 bonuspoäng som tillsammans med d jag spar från maten blir 2 bonuspoäng =)

Totalt: 23 poäng
Motionerat: 1 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 17 st

Auf Wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar