Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2011

Dag 261

Så då kickar vi igång en ny viktväktarvecka denna härligt höstiga söndag! Dagen har varit lugn, sovit lite för länge som vanligt men inte så mycket som igår tack å lov.... Blev väl runt 9/10 timmar som max, klockan blev väl runt halv 3 innan jag la mig i natt men sen tog d ett bra tag innan jag somna å så upp kl 14 som egentligen skulle vart max kl 13 men men....
Slappat å tatt d lugnt hemma, hade tänkt städa men med tanke på hur sent jag kom upp så ville jag njuta istället å ta städningen senare i veckan så den kan få chansen å förbli så färsk som möjligt innan jag åker iväg på fredag!!!!! Satan i gatan vad jag längtar! FREDAG! Blott 5 dagar kvar =) Visst, resultatmässigt logger jag grymt mycket back, kroppen både svek mig å belönade mig idag men men, jag har lärt mig å se d lilla som belöning å får helt enkelt acceptera att siffran på vågen inte kommer bli d jag hoppats på för huvudsaken e väl ändå framsteg oavsett i vilken form de anländer eller hur?
I god tid innan d va dags å ge sig av mot träningen så tog jag, Andreas å Morgan en långpromenad där vi gjorde ett pitstopp hos mina päron där d blev lite snack å mys =) Huvudorsaken till besöket hos mina päron var också att mamma skulle kolla av hur d var med mina halsmandlar samt de har en superbra termometer så jag ville kolla så jag inte hade feber samt att mamma som sagt skulle känna runt mandlarna eftersom de var så sjukt svullna igår men allt såg bra ut å jag fick klartecken att träna =)
Idag har jag använt min gamla vinterjacka som faktiskt sitter helt ok, visst lite för tight sitter den runt rump-regionen men d överlever jag =) Helt sjukt att jag återigen kan använda den å jag e såååå glad för d! Så idag när höstrusket slog till gick jag å njöt lite extra mycket i min fina, blåa jacka =)

Matmässigt har d vart en riktigt skön å bra dag, började med samma frulle som igår med tanke på hur sent jag vaknade:
Detta blev 7,5 poäng å som vanligt, väldans mumsigt =) Under eftermiddagen sen blev d även ett äpple samt en kaffe hos mamma å pappa för 0,5 poäng innan jag begav mig mot Helsingborg å för å träna.
I Helsingborg skulle d blitt en latte för 2 poäng men de hade stänkt de jävlarna så d blev en småäcklig kopp kaffe hos Pressbyrån (gilla rinte deras kaffe men va kaffesugen...) å de hade bara standard mjölk så den koppen blev 1,5 poäng å efter träningen kom min proteindryck för 2,5 poäng.
Väl hemma blev d en mumsig middag:
Stekt viktväktarfalukorv för 2 poäng med egenkomponerat rotmos (morötter å potatis) för 4 poäng samt lite gurka å tomat till det =) SÅ totalt 6 poäng för middagen å mumsigt värre kan jag meddela! Detta ger att jag hittills idag har 17 poäng hittills idag så nu ikväll blir d te å choklad samt lite frukt för 7 poäng å därmed har jag fullpott på 24 poäng för idag =)

Träningsmässigt har d också vart en bra dag, blev ett pass Aqua Combat på 45 min som gav mig 4,5 bonuspoäng å på det har jag promenixat för 1,5 bonuspoäng så totalt har d blitt 6 bonuspoäng för idag vilket jag verkligen e nöjd med. En skön start på veckan, skulle egentligen kört gym före Aqua Combaten men pga att jag inte vet om förkylningssymtomen kommer eskalera eller ej så kändes d bäst å ta d lite lugnt =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 6 st

Då tar vi resultat:

Vikt: 92,4 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 21,8 kg

Mått i midja: 108,5 cm
Minskat: 3 cm denna vecka
Minskat totalt: 21 cm

Kvar till delmål 5, väga 89 kg: 3,4 kg
Kvar till delmål 6, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 9,4 kg

Som sagt så blev jag lite besviken över att jag inte tappat nåt på vågen denna veckan men ja, som ni ser så övervägde måttbandet den besvikelsen =) Hela 3 cm.... Ja du, e fan inte illa så huvudsaken att jag går fram å inte bak eller som enligt mig e ännu värre, står still så e jag nöjd. Kan ju bara hålla tummarna att jag kan få droppa 1,5 fram tills på fredag så jag i alla fall kan få komma ner på 90,nånting....
Så det blir till å kämpa på å hoppas jag når fram i mål tills på fredag =) Om inget annat så peppar bilderna:

Bon Voyage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar