Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2011

Dag 274

Då var d lördag idag å för en gångs skull kom jag upp i någerlunda bra tid! Redan 10:30 slog jag upp ögonen, dock för andra gången om man bortser från en kisserunda där runt 8 snåret.... Jag vaknade dock inte skönt... Hade drömt att Andreas försvunnit å jag kunde inte hitta honom å jag vaknar med ett ryck å vad tror ni? Jo Andreas e verkligen borta å likaså Morgan.... Usch vilken hemsk känsla d var där de första minutrarna... Jag valde att snooza lite å tänkte att han e säkert ute med Morgan men tiden gick å till slut hade jag varit vaken eller i alla fall medvetandes i 30 min å jag börja känna oro att d hänt Andreas nåt... Han brukar liksom inte va ute sååå länge med Morgan på morgonen å hjärnan börja jobba.... Han kanske ramlat å slagit huvudet å ligger avtuppad nånstans? Han kanske blivit påkörd å ligger å sakta förblöder på gatan nånstans? Han kanske blivit brutalt rånad? Ja som ni märker så var d helt realistiska tankar jag hade denna morgon så till slut ringde jag till honom men trodde ni han hade telefonen med sig? Nej så oron växte mer å mer å till slut gick jag upp å spana i fönsterna å såg honom till slut borta vid fejkade dammen där han hade sällskap av Annika å Selma så Morgan å Selma busa å hade sig å jag drog en suck av lättnad!
När han kom in förklarade jag hur orolig jag varit å om min dröm å vad får man för svar? Jo: Jaha.... Heeeeeeeeeeej Skipy!!!! Så börja han tjöta med polare på datorn å jag blev så förbannad! E det hur man reagerar när någon varit sjuk av oro att d hänt dig nåt? Jag vet, jag var oerhört typiskt "tjejig" men jag tog den fina vägen å erkände hur jag kände å tänkte efter ett tag då jag hade ångat klart på toa då jag satte i mina linser osv så jag va lite stolt över mig sj =) Annars hade klassikern vart å sura hela dagen å då frågan kommer: e d nåt som e fel? Svarar man ju typiskt: nejdå, allt e tipp topp... *morr* Haha... Ja jag plockade fram min manliga sida kan man säga =)
Annars har d vart slappelislapp idag, fick städat lite eller ja, rymt undan i kök å vardagsrum nu fram emot kvällen för här såg verkligen för jävligt ut! Tänkte städa i morrn som träning, skulle vart idag men ja, jag gjorde annat som å ta en tupplur på soffan =)
Sen har jag å Morgan vart ute å busat med hans älskade sten på ängen i Rydebäck så han va nöjd å glad =)

Matmässigt har d gått bra idag =) Började dagen med en underbar frulle:
Special K med satsumas å mjölk samt en god kopp te för 5 poäng =)
Dagens lunch blev i all enkelhet å färgsprakandehet:
Stekt torskfilé med äggröra samt fräste lök, sparris, tomat å rödbetor varav den fina rosa färgen =) Mycket gott å detta kalaset blev 7 poäng å smaka helt förträffligt!
Sen blev d ut på äventyr med jycken =) Å d hanns även med två koppar kaffe hos mina päron för 1 poäng å när jag kom hem startade jag upp operation: pizza! Ikväll skulle d smakas gott med viktväktarpizza då jag vart så sugen länge på pizza å detta blir en njutningsfull kompromiss:

Gjorde en helplåt istället för som jag brukar nämligen 4 små seperata pizzor men d var en utmaning å "kavla" ut degen utan en kavel... Jag knådar ut den så att säga å när man gör 4 små pizzor går d smidigt men en hel plåt va lite utmanande kan jag säga =) Men d gick vägen å d blev väldans gott! Jag glömde köpa både ruccola å krossade tomater så jag fick toppa med baby spenat istället å jag hade en pastasås i skåpet som var tomatkrossbaserad med oliver i som jag använde som sås att basa med å d funka fint, inte dyr alls i poäng å goood! Sen fyllde jag med färska champinjoner, lök, tomat på min sida, parmaskinka samt lite majs å avsluta med 11%-ig gratängost =) Denna pizza slicen blev 7 poäng å det ger mig 19 poäng hittills idag å det ger att jag nu ikväll kommer att inta te å choklad samt satsumas tror jag för jag orka inte göra sallad till pizzan å jag märker nu att jag e lite hungrig igen.... Hmm, frukt på d så går d vägen =) Mitt sista fika-aktiga mål kommer ge mig 4 poäng å därmed slutar jag på 23 poäng å jag spar därmed ett poäng till mina bonusar även om d inte spelar nån roll för det e förbrukat i hopp om att reparera de skador jag orsakat mig sj under veckan....

Motionsmässigt har d också gått bra tycker jag =) Tog en långpromenad med jycken där vi först lämnade husse vid tåget för han skulle åka in till Landskrona å sjunga julsånger med Nightflygänget på torget i Landskrona som veckans uppdrag =) (hörde d nyss å de sjöng.... Ja de sjöng å de sjöng starkt!) Sen knatade jag å Morgan vidare mot ängen i Rydebäck där vi kastade sten tills jag valde att bryta för Morgan blir... Ja han blir nästan som besatt av denna sten å jag hade lätt kunnat gå hem till mamma å pappa, tatt en kopp kaffe, återvänt till ängen å där hade han legat kvar med sin älskade sten... Så jag fick kopplat honom å gömt stenen så vi kunde fortsätta till mina päron där han fick oxsvans å jag lite kaffe =) Sen följde vi mina päron till bussen då de skulle på fest å sen knata vi hem igen med mer bus på ängen å totalt har jag tillgodogjort mig 3 bonuspoäng idag å med det poäng jag spar från maten blir d 4 men som sagt så anser jag att alla bonuspoäng redan e förbrukade då jag fuskat alldeles för mycket sista tiden =(

Totalt: 23 poäng
Motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

Tjingalong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar