Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Dag 65

Så då kickar vi igång en ny vecka, vecka 9 närmare bestämt! Idag har d varit en soft dag, har bara små pysslat hemma, har inte fått gjort allt jag skulle gjort men men =) Ironiskt nog så var d läxorna jag inte hann med.... Skumt va?
Började dagen med att gå ut med skrutten å vi fick busat med en kompis vilket var en skön start på dagen ihop med det underbart fina vädret!
Sen småpyssel hemma vid datorn för att sedan börja städa, detta tilltag e dock något min lilla skrutt Morgan inte tycker om... Den hemska dammsugaren å den ännu jobbigare moppen kommer ju fram då. Dessutom tycker han jag e så tråkig å grym samtidigt, jag e tråkig för att jag inte ger honom nån uppmärksamhet å jag e grym eftersom jag hela tiden jagar honom med mopp å dammsugare *haha* Så Morgan tog saken i egna händer:
För här kommer jag nämligen inte åt honom med vare sig mopp eller dammsugare *haha* E så söt min lille prins....

Matmässigt började det bra, sen syndade jag lite å ikväll vart jag duktig igen.... Hade först tänkt äta vad jag ville men eftersom d inte blev så mycket onyttigt så fixar jag faktiskt d ändå =)
Frulle blev 4 knäcke med makrill i tomat å en kopp te som blev 6 poäng. Sen blev d lite chips, 6 st after eight å en Lion bar =) GOTT!
Nu ikväll blev d middag som man ju behöver:

Potatis rostad i ugnen med lite smör, lövbiff med lite senap på som sen rullas ihop till en rulle å steks å till det en egengjord sås på stekfettet till biffarna, lite vatten, redning, finhackad svam å lite fond. Mycket gott! Denna middag blev 9 poäng.
Jag uppskattar mängden chips till tja.... 6 poäng och chokladen till 8 poäng vilket ger mig en totalsumma på 29 poäng.

Träningsmässigt så har jag som sagt storstädat idag å jag uppskattar min städning till 3 bonuspoäng vilket gör att det hela går jämnt ut idag =) E så jäkla skönt å inse att man syndat men samtidigt så håller man sig inom ramarna. Riktigt nice! Funderar på att ta en kopp te nu innan d e dags för sängen å att promenera jycken =)

Nu kommer det roligaste, RESULTAT!!!!! E riktigt nöjd idag ska ni veta =)

Vikt: 106,2 kg
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 8 kg

Mått i midja: 119,5 cm
Minskat: 1,5 cm
Minskat totalt: 10 cm!

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 2 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 16,2 kg

Så jävla nöjd! Hela 10 cm i midjan =) D märks faktiskt, de brallor jag har börjar d bli bra med plats i nu. Eldprovet kommer i morrn då jag ska komma i dem efter att ha tvättat å torktumlat dem *hehe* men för en gångs skull e jag inte d minsta orolig.
Hade inte gått ner så mycket som jag hade hoppats på.... Men numera känner jag att min attityd har förändrats lite, det får ta den tid d tar.... Allt som jag går ner nu ger å gör skillnad, nu har jag kommit så pass nära 10 kg att det går framåt =)
Kommer fortsätta nu denna vecka med samma mål som förra nämligen att jag ska träna för 20 bonuspoäng å ska helst också inte utnyttja dem utan se vad som händer. Veckan kommer att läggas upp med 2 simpass på 30 min vardera å minst 1 Wii pass på 1 timme. Simningen ger totalt för de 2 gångerna 8 bonuspoäng, Wii passet borde jag landa på 4 bonuspoäng. Det ger 12 bonusppoäng vilket betyder att jag har 8 bonuspoäng kvar att få in och det kommer att bli via promenader. Jag å Morgan brukar promenera för minst 3 poäng varje gång vi går ut på våra långpromenader så 3 såna så e saken biff =)
Nej nu ska jag nanna kudden =)

Totalt: 29 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng och förbrukat dessa
Tränat totalt denna vecka: 0 bonuspoäng
Kvar att träna denna vecka: 20 bonuspoäng

Hasta la vista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar