Summa sidvisningar

onsdag 23 mars 2011

Dag 61

Onsdag idag, tiden flyger iväg tycker... Försöker söka sommarjobb men har lätt ångest inför d sedan arbetslöshetstiden.... Vill inte bli ratad igen å känna att ingen vill ha mig =( Nåja det ska väl gå vägen.... Har ju två referenser som kan tala för min sak för jag vill verkligen ha ett sommarjobb inom min framtida yrkesroll å inte bara packa upp frukt på ICA, dock menar jag inte att ett jobb på ICA med att packa upp varor e ett dåligt jobb, jobb osm jobb, det ger pengar men jag vill skaffa mig yrkeserfarenhet inför framtiden å jag känner för första gången att jag verkligen vill skapa mig en karriär inom transport å logistik =) usch snacka om vuxenpoäng... Nu blev jag lite rädd för mig sj.... Får leta fram barnrumpan i mig.... DÄR var d tebax till d vanliga igen *PUH* Haha, d påminner mig om mitt favvoskämt som jag fick höra hemma hso familjen Österkvist för lääängesen: Vet ni hur Nalle Puh fick sitt namn? Han satt en dag å käka honing som vanligt när ett litet bi landade på hans näsa, för att få bort biet tog han ett djupt andetag, andades ut *PUH*! Så flög d igen =) Skitsvårt å skriva d skämtet kände jag nu.... Då tar vi en annan: D var en gång en sten som var ute å gick, så träffade han en annan sten å fråga: e du singel? *hihi*
Ni får ursäkta mig, jag har haft en hel dag med företagsekonomi så d finns inte en enda centimeter av allvar kvar i denna kropp!

Annars då? Tja, vi kan snacka mat..... Dagen har gått bra, började med en kopp te samt 4 knäcke utan nånting på (orka inte packa ner pålägg =P) Detta gav mig 3 poäng, lunchen blev gårdagens middag dock utan sallad så potäter å kyllinglår som gav mig 6 poäng och till maten blev d en kopp te för 1 poäng. Mellanmål idag fick bli en apelsin och en kopp te för 1 poäng och efter skolan blev det 2 knäcke med saltrulle och hela 3 koppar kaffe hemma hos mina föräldrar och det gav 6 poäng.
Knallade hem å laga middag:
En egenkomponerad rätt som var kokt kycklingfilé, potatis och en "sås" på krossade tomater, lök å morötter med lite grönsaksbuljong, salt å peppar (blev alldeles för starkt dock.....) Detta gav mig 6 poäng (5 om jag inte hade stekt löken i lite matfett först)
Nu ikväll komer det bli två morotsmuffins å en gooood kopp te =)

Gjorde dem med extra mycket morötter denna gång =) Å mumma kardemumma i öff cörse! Mitt kvällsmål ger mig 6 poäng och då landar jag på en totalsumma av 29 poäng, fan att jag överkonsumerar idag igen.... Jaja, jag tränar mer så det autokompenseras.... Men ändå =( jaja.... Får va så idag, e ju så synd om mig efter all företagsekonomi *haha*

Träningsmässigt har d vart ok, fått 2 promenader en på 20 min å en på 30 min som totalt ger mig 4,5 bonuspoäng för idag =) I morgon kommer det bli en omgång Wii fit plus och där satsar jag på minst en timmes flåsande =) Förhoppningsvis kan jag skrapa ihop 4 poäng minst på det passet, känner jag mig själv så blir d en hundpromenad också på minst 30 min också =)
D var allt för idag

Totalt: 29 poäng
Tränat: 4,5 bonuspoäng, utnyttjat 3 st så totalen blir 1,5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 12 bonuspoäng
Kvar att träna denna vecka: 8 bonuspoäng ( piece of kaga =P)

Go with peace, love.... nej fixar inte sånt äckligt... PISS OFF! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar