Summa sidvisningar

lördag 19 mars 2011

Dag 57

Då hade vi lördag och idag har d vart full rulle! Vi börjar från början, upp med tuppen klockan 9, packa väskan å brummade med goa bilen till Filborna arena för att motionssimma som den goda pensionärswannabe jag e =) Jag hade satt 1 timmes simmande på schemat, blev lite sen så ändrade till 30 min men redan efter 15 min var jag helt död haha, snacka om dåliga muskler! Så jag simmade mina 15 min, tror dock att d blev jobbigare eftersom jag hela tiden fick hålla koll på ja, inte bikini utan tankini, ett linne med behå i som baddräkt typ om ni fattar... Å så badshorts, dock så var tankinin för stor, jag beställde den för ganska längesen å när den kom så passa den men nu vart den för stor.... Snacka om i-landsproblem! Detta resulterade i att när jag försökte simma i den takt jag ville så kändes d som om flickorna var på g att rymma =( Så d blev en oerhörd kontrollerad simning i lägsta takt jag kunde...
Så jag får leta fram en gammal bikiniöverdel att ha under min tankini, jobbigt å gå ner i vikt =)
Efter badet gled jag som en geléklump in i duschen, snacka om skakis! Duscha å sen in i bilen igen för att åka till Väla å köra vår promotion för Yrkeshögskolan mellan kl 12 å 16 =) Gick ungefär likadant idag, vi hade ju fått coachning som jag tyckte hade gett resultat vilket kändes skönt, jag sålde in skolan för hela 5 pers jämfört med 3 förra gången... Jag HATAR å jaga folk, e ju pga detta som min karriär som säljare tog tvärstopp *hehe*

En av alla de broschyrer vi delade ut =)
Här e vårt lockbete, dock så tar d här godiset fram d värsta hos folk! Maken till fräckhet från vissa å de som e fräckast? Jo GAMLA människor, alla ungar som kom dit var hur artiga som helst å fråga om lov å sa tack. Inte ens i närheten av d såg vi hos vuxna eller pensinärer....
På Väla så bestämde jag mig faktiskt för å käka nåt gott, tog nämligen en Big Mac & Co! Dock med vatten till, läsken fresta inte utan ville hellre ha Ramlösa, känns lite sjukt med tanke på vilken Coca Cola narkoman jag var innan jag började med Viktväktarna. E inte sugen på d helt enkelt för jag vet att hela munnen kommer vrida sig för där e så sjukt mycket socker i så numera e d inte gott längre.
Efter vi var klara brummade jag hem till mamma, drack lite kaffe, kolla reprisen på Så ska d låta för att sedan brumma hem igen. Jag skulle ta bilen tyckte mamma å inte mig emot =) Hemma lagade jag middag:

Skinkwok, dock inte heeeeeelt Viktväktargodkänd *hehe* liiite för mycket flytande smör i pannan plus gjorde en generös sås på lite sweet chili sås, oystersauce, fisksås, lite oxfond, vatten å honung. Till detta blev d ris å d va riktigt gott =)
Städade även av köket lite så d inte blir så jobbigt å städa i morrn, såg ut som rena bombnedslaget nämligen i köket, samt kört en maskin disk. Nu ska jag ställa mig å baka muffins tänkte jag, blåbärsmuffins ska d bli inför i morgon. Längtar riktigt sjukt efter morgondagen! Jag, Andreas å mamma ska upp till Morgans uppfödare å där finns d ett par goa, runda 8 veckors valpar =) Tack å lov e mina favoriter redan sålda annars hade d vart farligt!
Helheten idag e att jag inte räknar några poäng, dock om jag ska uppskatta vad jag käkat idag (minus donken för d har inte hänt i min värld *hihi*) så hamnar jag på 20 poäng så nu ikväll blir d en muffins eller två samt en kopp te tror jag. Så blir d 6 poäng =)

Totalt: 26 poäng (plus en donken meny....)
Tränat totalt: 10 bonuspoäng denna veckan
Missa mitt mål som va 18 men men, gjorde mer än hälften i alla fall =) Ska faktiskt börja med d från å med nu, att varje vecka numera så ska jag träna för minst 18 bonuspoäng.
Då hade inte jag mer för idag =)

Adios!

2 kommentarer:

  1. Maten; Mmmmmmm ser jättegott ut.
    Filbornabadet; ser ut som vanligt ;-) Dom höll på att bygga om när jag var där senaste och simmade. Är dom klara än?

    SvaraRadera
  2. Ingen aning om de e klara för jag har aldrig vart där förr så vet inte hur d såg ut innan =)

    SvaraRadera