Summa sidvisningar

tisdag 8 mars 2011

Dag 45

Så då var det tisdag å idag har det varit en stanna hemma för att skriva en jävla rapport-dag... Är nästan klar, vaddå skjuta på saker? Jag har bara en pyttig sak kvar men ja, jag måste leta fram papperna å sen skriva å det blev så jobbigt så jag lagade kalops, gick långpromenad med hunden och fikade istället =) Nej men jag ska göra det nu ikväll innan jag ska gå å lägga mig i alla fall så jag får skickat in skiten. Sen så blir d till att gå upp vid 8 i morrn för att åka in å skriva ut skiten så man får lämnat papperskopia också. Skulle egentligen åkt in å gjort d idag men pga att jag drog på d så fick d bli i morrn istället då deadline e kl 10 i morrn. Känns bra att ha d jobbigaste bakom sig, nu ska jag bara göra en power point presentation av min rapport å jag inbillar mig att d blir lättare, ska ju inte hitta på eller formulera ett helt arbete utan all fakta som jag behöver finns redan sammanställd i min rapport =)

Annars då? Jo tack, har gått bra idag, sov liiiiiiiiiiiiite för länge som vanligt så jag körde en frunch, frulle å lunch i ett som fick bli en omelett, eller ja nån form av äggröra då jag inte orka vänta på att omeletten skulle omeletta sig. Använde laxen från igår så voila:
Lax å äggröra med lite lök i också på en salladsbädd, MUMMA!!!! Denna röra inklusive en kopp te blev 10 poäng, 4 för laxen å sen 2 ägg som blev 4 å lite matfett för 1 poäng å min kopp te på 1 poäng.
Sen hamnade jag framför datorn å jobba med min rapport, tog en liten fika som bestod av två st blåbärsmuffins å en kopp te som blev 6 poäng vilket ger mig 16 poäng so far.
Nu ikväll ställde jag mig å laga kalops å vilken kalops! MUMS! Gjorde en liiiiten miss bara, tänkte på grundreceptet som sa att köttet skulle koka i 50 min men på förpackningen på grytbitarna stod att helst 1½ timme å jag börja kl 18..... Så ja, d fick vackert koka den tid d skulle å det var d värt för guuuuud så gott!

Körde en grönsallad å potatis till å allt detta blev 5 poäng å ger mig hittills 21 poäng å nu ikväll blir d två chokladmuffins som e 3 poäng vardera och ja, blir en kopp te åsså som ger mig 7 poäng å 28 totalt så jag tar å utnyttjar 2 bonuspoäng.

Träningsmässigt då? Jo blev inget Wii idag men jag fick dock ut mig å hunden på en rask 30 min promenad som ger mig 3 bonuspoäng å det e bättre än ingenting. Har fått hem badkläder också å jag funderar på att i nästa vecka eller kanske i helgen (?) att jag börjar simma, e så ruskigt sugen på att få börja simma å ha nåt mer i träningsväg =) Så ja, jag har bestämt mig, i helgen bär d av till Filborna för att motionssimma, jag å pensionärerna =)
Då hade inte jag mer för idag, hörs i morrn!

Totalt: 28 poäng (2 bonuspoäng)
Tränat: 7 bonuspoäng

Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar