Summa sidvisningar

söndag 13 mars 2011

Dag 51

Så då var det ny vecka! Vecka 7 närmare bestämt å det har varit en underbar dag idag!!!! Herregud jag e så glad =) Det hela har å göra med när jag vägde mig men den infon tar vi sist *hehe*
Idag har jag hittat på en hel del faktiskt, jag ahr städat hela lägenheten och lagat mat samt tvättat en maskin tvätt samt kört 2 omgångar i diskmaskinen samt bäddat rent i sängen, snart ska även jag bli ren i en härlig dusch! Så här doftar gottigottgott nu. Sen blir d en tidig kväll då jag å företagsekonomi boken har en sängdate....

Matmässigt då? Jo startade med en frulle osm bestod av 4 knäcke å makrill i tomat med lite gurka å några urgoda plommon!!!
Till detta en kopp te som gav 6 poäng å efter detta startade städningen till Morgans besvikelse, han tycker varken om moppen eller dammsugaren stackarn, så han förljer efter mig å står runt hörnan eller bakom nånting å tittar fram å springer om jag kommer för nära.... Så vi har en liten Följa John lek när jag städar =)
Tog en liten fika på en kopp te å en blåbärsmuffin som blev 4 poäng och sen var d dags å laga mat och kvällens måltid blev en egenkomponerad sådan:

Så här har vi kyckling som e kokad i lite kycklingfond, kryddpeppar å salt. Till detta kokad potatis, sallad å en ädelostsås på lättmjölk å lite vatten. Mycket, mycket gott å hela middagen blev 7 poäng =) Så hittills idag har jag 21 poäng så nu ikväll blir d två jordgubbsmuffins å en kopp te som blir 6 poäng å totalt 27 poäng för idag =)

Yräningsmässigt har jag städat i 3 timmar som ger 6 bonuspoäng å nu ikväll blir d en långpromenad med jycken på 40 min som kommer ge mig 4 bonuspoäng så 10 totalt =)

Så då går vi vidare till resultaten:

Bild: v.7


Vikt: 107,8 kg
Minskat: 0,7 kg (å det är det röda veckan också så jag har gått ner MINST 1,7 egentligen!!!!)
Minskat totalt: 6,4 kg

Mått i midja: 123,5 cm
Minskat: 0 cm (ökat men det e pga att jag e svullen....)
Minskat totalt: 7,3 cm!

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 3,6 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 17,8 kg

Delmål 2 är att minska 10 kg tills dag 56 å då kommer min första belöning, nämligen ett gott glas vin och en skål glass från BEN & freakin' Jerrys! =) Har 6 dagar på mig att tappa 3,6 kg och detta känns ganska så omöjligt.... Dock kommer jag att göra ett gott försök i alla fall! I värsta fall så får jag skjuta på min festmåltid en vecka dock vill jag så gärna nå mitt mål, känns lite som ett misslyckande att inte nå de mål jag satt men men... E egentligen aldrig ett misslyckande då jag hela tiden går ner så får väl fokusera på det =)
Delmål 3 är att jag ska väga 90 kg tills dag 106 vilket är om 10 veckor. Bild kommer, jag lovar, vet jag svek förra veckan =(
Då hade jag inte så mycket mer, ha d gött!

Totalt: 27 poäng (tar ett bonuspoäng)
Tränat: 9 bonuspoäng

Tjing tjong!

4 kommentarer:

  1. Misslyckande att gå ner 10 kg för att det tog 1 v längre än planerat? Hahahahaha... TÖNT! =)

    SvaraRadera
  2. Jag slutar aldrig att förvånas över din kämparglöd och viljestyrka... jag e helt blown away. Läser varje dag din blogg och blir liksom alldeles stolt över dig =).
    Måste bara få säga att Busters tavla är jättefin verkligen!!! ja Morgans oxå förstås ;).

    Keep up the good work superwoman!! (lyssna på Alicia Keys låt "Superwoman" om du känner dig lite nere nån gång eller behöver lite peppning, det gör susen)
    Pöss o kram

    SvaraRadera
  3. Monica: haha men visste du inte att jag e en tönt? Hmm, trodde du kände mig =) Jag vet ju att d inte e ett misslyckande men har man satt en deadline så har man å då vill jag gärna nå den, men som sagt så länge jag kommer så nära som möjligt e jag nöjd =)

    SvaraRadera
  4. Kristin: Tack så mycket för dina fina ord, det värmer bättre än en kopp te =) Jag e själv förvånad över min kämparglöd, tror aldrig att jag kommit så här långt förr eller ens vart så här motiverad innan men där ser man vad ett varmt stöd hemifrån kan ge å även av alla mina goa vänner som ni alla är som läser min blogg.
    Vad kul att du gilla Busters tavla! Jag stod lääääänge på Panduro å hitta inget som jag tyckte gav tavlan rättvisa.... Men till slut så! Blev väldigt enkelt men jag fick det jag ville ha, nämligen lite gamla änglar som va jättefina! Så tavlorna åker upp i morrn så blir "kärleksväggen" komplett här hemma.
    Ska lyssna på den låten nångång, tror inte jag hört den. Tack än en gång för ditt fina inlägg å jag längtar tills vi kommer upp till Sigtuna nästa gång så vi alla kan träffas igen.

    Pöss å kram tebax!

    SvaraRadera