Summa sidvisningar

måndag 21 mars 2011

Dag 59

Måndag å dag 59, kunde börjat bättre.... I natt så kände jag att jag mådde fruktansvärt illa å det släppte inte heller.... Jag gick upp å klädde på mig då klockan ringde, mamma kom å hämta Morgan men precis som vi skulle gå hemifrån så kände jag att jag vackert fick stanna hemma.... Kändes som jag skulle spy vilken minut som helst å det vill jag helst inte vara med om varken på tåget, bussen eller i skolan.... Kröp ner under täcket igen å fick vackert stanna där fram tills klockan blev 15:00. Då släppte äntligen mitt illamående, nog för att jag tycker om att ligga å dra mig å sova länge men detta var allt annat än skoj... Minsta lilla rörelse var jobbig å bit vis låg jag bara å glodde i taket, super skoj...
Jag gick upp då vid kl 15 å kände att magen äntligen ville ha mat så jag gjorde "frulle":
Det blev en portion mannagrynsgröt med lite honung i samt med clementiner å plommon =) MUMS! Frukten e så jädra god så d råkade bli mer frukt än gröt *hehe* Till detta blev d en kopp te också, hela frullen med te blev 5 poäng.
Sen dega jag lite i soffan innan d var dags att gå å hämta Morgan hos mamma å pappa, tog en rask promenad dit på ca 20 min å hemma hos mina föräldrar blev d även 2 koppar kaffe med mjölk på 2 poäng.
Efter att ha haft lite socialt samkväm med föräldrarna så knallade jag å Morgan hem igen, vi tog en längre runda på ca 40 min hem, dock så e Morgan lite seg i början så man kan lätt räkna bort 10 min i ren väntan på att han ska nosa klart på varenda grässtrå eller gren *haha* Så 30 min motion blev d för oss båda till slut.
Väl hemma skulle jag gjort pannbiff med löksås men jag orkade bara inte, så jag fräste färsen med lite smör å salt å peppar å sen gjorde jag en äggröra-aktig rätt:

Den bestod av: 2 ägg å lite vatten samt salt å peppar som jag vispa samman, fräste med lite smör i pannan lök, paprika, tomater å svamp. På med äggröran som fick stelna, under tiden så la jag ett täcke med babyspenat å ruccula på en tallrik, på med äggröran å på det 100 g köttfärs samt lite gurka. Mycket gott å inklusive smöret som jag stekte i så blev denna rättca 12 poäng vilket ger mig 20 totalt.
Nu ikväll gjorde jag ett litet mellanmål eller vad man kan kalla det:

En kopp te, två knäcke med ost å gurka, 2 clementiner samt 2 viktväktarkakor å allt detta blev 7 poäng så totalt landar jag på 26 poäng för idag =)

Träningsmässigt så har d som sagt blivit 2 promenader, en på 20 min å en på 30 min som totalt ger mig 4,5 bonuspoäng =) I morgon ska jag simma 30 min efter skolan som ger mig 4 poäng å sen kanske även en liten promenad, vi får se =) Jag kommer öka min bonuspoängkvot till 20 poäng eftersom jag överkonsumerade igår, vill liksom få träningspoäng som verkligen förbränner fett så jag kan tappa mina 1,5 kg för denna vecka istället för att landa på plus minus noll....
D var d hele =)

Totalt: 26 poäng
Tränat: 4,5 bonuspoäng
Träning totalt denna vecka: 8 bonuspoäng
Kvar att träna: 12 bonuspoäng

Hoppelipop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar