Summa sidvisningar

söndag 6 mars 2011

Dag 43

Så då kickar vi igång vecka 6! Har vart en uuuuunderbar dag idag med massa solsken å rätt varmt med tanke på att d blåste ganska rejält. Nästan direkt efter att vi vaknade ringde telefonen å det var Anders från hundrastgården i Landskrona. Han fråga om vi ville följa med ut på långpromenad nånstans med hundarna å det tackade vi glatt ja till =) Vi blev hämtade å vi bestämde oss för att åka till Glumslövs backar.
Hundarna blev väldigt glada å var nog de som uppskattade detta förslag allra mest. Dock fanns de någon i vår lilla grupp som också blev jäääätteglad över en oväntad överraskning ute i backarna:

Andreas hittade en pulka som någon inte ville, mycket snart fick också veta varför.... Dock ville Andreas provköra sitt nya fynd dock gick d inge vidare då det för det första inte fanns nån snö kvar, nummer två var att pulkan var lite sönder å ännu mer efter Andreas försökte åka nerför backen på den...
Vi knatade en bra stund i det vackra vädret å längst ner i dalen hittade vi ett stort område där det fortfarande var is å gissa om detta var en hit hos vovvarna!
Dock kom min dumma tumme ivägen.... Totalt knata vi runt i backarna i säkerligen 50 min å vår lilla Morgan var bara ett enda stort trassel efter denna promenad..... Pinnar å skit ÖVERALLT, den pälsen suger åt sig allt i skräpväg... Så han flög i duschen direkt då vi kom hem å schamponerades för att sen borstas å klippas lite. Om ni undrar hur mycket pinnar en liten hund kan samla på sig så ska jag svara på er fråga, så här:

Då kan jag åsså påpeka att vi plocka MYCKET pinnar innan vi satte oss i bilen, detta var sånt vi inte fick loss på plats ute i d fria.... Så Morgan har haft en fullspäckad dag å varit ganska så trött nu under resten av dagen *haha*

Matmässigt har d vart en bra dag, nu på kvällen så räknar jag inga poäng men äter bara viktväktarmat dock försöker jag hålla mig inom ramarna. Frulle blev 4 knäcke med skinka å gurka med en kopp te som blev 7 poäng. Lunchen tog jag 4 knäcke med makrill i tomat, lite gurka å en kopp te:

Tog även 2 clementiner till =) Å allt som allt blev detta också 7 poäng.
Middagen blev pasta å köttfärssås, MUMMA!

Tog lite gurka åsså till =) Grunden å om jag mäter i gram så blir köttf'rsåsen å pastan 7 poäng¨så jag tippar att eftersom jag inte mätt ikväll att jag ligger på 24 poäng. Tog även en muffin så det blir 26,5 poäng.

Träningsmässigt ser det bra ut =) Tippar på att jag tjänade ihop 5 bonuspoäng idag! E riktigt skönt, känner mig lagom trött så d kanske kan få bli en relativt tidig kväll. Nu ska jag faktiskt ställa mig å baka muffins till fikat i morrn i skolan, får se dock hur många som kommer men men =) Kan va mysigt med en go fika såhär första dagen plus vi börjar med företagsekonomi så man kan behöva nåt som muntrar upp =)

Så då går vi vidare till resultaten:

Vikt: 108,5 kg
Minskat: 0,9 kg
Minskat totalt: 5,7 kg

Mått i midja: 122,2 cm
Minskat: 0 cm
Minskat totalt: 7,3 cm!

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 4,3 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 18,5 kg

Delmål 2 är att minska 10 kg tills dag 56 å då kommer min första belöning, nämligen ett gott glas vin och en skål glass från BEN & freakin' Jerrys! =) Har 13 dagar på mig att tappa 4,3 kg som ger ca 2 kg per vecka, kan bli lite väl tufft,..... Men det skadar aldrig att försöka!
Delmål 3 är att jag ska väga 90 kg tills dag 106 vilket är om 11 veckor och det ger en viktminsknining på ca 1,7 kg per vecka. Detta delmålet är lite tufft och egentligen så var deadline dag 127 men jag valde att tuffa till det liiiite =)
Bild kommer, jag lovar, vet jag svek förra veckan =(
Då hade jag inte så mycket mer, ha d gött!

Totalt: 28 poäng (jag kommer ta nån kopp te under kvällen)
Tränat: 3 bonuspoäng (utnyttjat 2 idag)

Adios!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, skrattade rakt ut åt fotot av alla pinnar Morgan hade samlat på sig i pälsen! Classic :D

    SvaraRadera
  2. haha ja eller hur, jag skratta åsså först, dock svor jag i duschen.... Han e makalös! Anders å Andreas börja plocka pinnar på honom i backarna men jag sa att d kunde de ge upp, så fort han springer en liten runda sitter allt i pälsen igen... Så nu idag åkte trimmern fram å vi kapa rejält på magen tog även öronen så han får lite luft till de små hörselgångarna =)Huvudsaken var att han hade det kul idag, han har i princip vart däckad sen vi kom hem kl 14 =)

    SvaraRadera