Summa sidvisningar

lördag 12 mars 2011

Dag 48

Jaha, nu orkade jag inte blogga igår (torsdag, egentligen e d lördag nu men jag vägrar acceptera faktumet)
Så, då kör vi torsdagen, d var en väldigt bra dag med skola å ett litet besök på Väla och IKEA =)
Efter skolan insåg jag att jag var tvungen å införskaffa ett usb minne, jag e emot dem.... Vet inte varför å har inga bra argument heller utan jag tycker heöt enkelt inte om dem *hehe*
Till min besvikelse fanns inte Claes Ohlsson kvar i centrum (eller var d Kjell & co?) så d blev Väla, gick en sväng inom Panduro på jakt efter lite pyssel som ska resultera i en tavla, bild kommer på lördag tippar jag på! In på Cleas Ohlsson å fixa mit förbenade usb minne å sen strosa jag runt å vart hamnar jag? E nån magisk kraft för vips stod jag i rulltrappan på Ikea =)
På Ikea skulle jag bara ha två tavelramar men d slank ner en hushållspappershållare, kastrullskyddsgrej, sorteringspåse med ställ, handdukar å ja =) Bilder får bli på lördag då jag ska städa å fixa ordning med alla mina nya fynd =)
Åkte å handla med mamma på kvällen plus hämta ett underbart paket på posten:
Beställde på fujis hemsida å fick hem min fina, nya skolväska =) Nu bär jag med mig min prins vart jag än går å ingen annan i världen kan jag med säkerhet säga, har en väska med mitt motiv =) Väskan i sig e inget unikt men motivet som jag så fint tagit med min trogna vapendragare till telefon! Blev sjukt nöjd å e så glad för min väska!

Matmässigt har d gått bra, åt en enkel frulle på 3 poäng, 2 koppar te under dagen för 3 poäng. Eftersom d blev lite galet med shoppingen efter skolan så hade jag ingen lunch emd så jag fick ta till räddaren i nöden, SUBWAY! Fan vilken hjälte den kedjan e, ger dig möjlighet till ett nyttigare alternativ som dessutom e smaskens! Tog deras sub med grillad kycklingfilé å enligt dem så var suben på 15 cm endast 313 kalorier så jag kände att jag med gott samvete kunde ta 30 cm =) Blev 624 kalorier, tog grovt bröd, varm å gott! Sen blev jag överlycklig då de hade en dressing som var fettfri vilket betyder att jag fick lov å ta den på min sub utan att behöva må dåligt! När jag kom hem sen räkna jag lite å för att va på den säkra sidan uppskattar jag suben till 10 poäng vilket inte e fy skam! Så 16 poäng å sen blev d middag:

som var lövbiff penslad med lite senap å sen ihoprullad med pasta å lite skysås för 8 poäng.
Sen under kvällen blev d en kopp te och en muffin som totalt blev 4 poäng å då drog jag över med 2 poäng =)

Träningen idag ahr inte vart nåt å hurra för, lite promenader hit å dit så max 2 bonuspoäng tippar jag på.

Totalt: 28 poäng (2 bonuspoäng)
Tränat: 10 bonuspoäng

Auf Wiedersehen gott folk!

4 kommentarer:

  1. Vilket jättefint foto på Morgan! Hur mår han egentligen? Glad och pigg?

    SvaraRadera
  2. Tack Josse, nu svarade jag ju på detta i d förra inlägget men kort å gott en sumering av vad jag skrev så mår han bra å utvecklas på både gott å ont haha. Hur mår dina små kisar? Kramar

    SvaraRadera
  3. Kissarna mår bra :) Kalas är inte alls så stressad längre och Skorpan är en gangster...

    SvaraRadera
  4. Allt som d ska vara då med andra ord =)

    SvaraRadera