Summa sidvisningar

söndag 20 mars 2011

Dag 58

Så då kickar vi igång vecka nummer 8! Känns riktigt bra trots jag för tillfället inte mår särskilt bra =(
Idag har d hänt saker ska ni veta, dock har jag valt att inte räkna poäng idag utan det har varit en mysdag helt enkelt, dock har jag hållt mig till min viktväktar mat =)
Dagen började tiiiidigt, redan kl 8, jag, Andreas å mamma skulle åka till kristianstad för att hälsa på Morgans uppfödare, Kikki Lindh. De har valpar som e 8 veckor så jag drog med mig mamma för att visa kenneln samt för att bota min valpsjuka *hehe* Jag var kaxig innan vi åkte dit att det bara var röda valpar kvar till salu eftersom jag inte e särskilt glad för röda cockers, tycker alla e söta men nej, jag e mer mot lite mörkare färger som Morgan =) Men ack så fel jag hade..... Lille, lille Nalle som han heter stal mitt hjärta!
Riktig liten goseklump d där! Var sjukt nära att ta honom men ja.... Har ju knappast råd å ej heller tid =( Eller ja, tid hade jag säkert kunna ge men att skrapa fram 9 000 kr bara sådär e lite svårt för ett studentpar =)
Här e en annan liten dam som jag hade tingat DIREKT hon föddes om jag hade varit i hundköpartagen:

Hon e mamma Kola upp idagen å jag e alldeles lyrisk över vackra mamma Kola!
Här kommer lite fler härliga valpbilder:

När vi var hos Kikki så ringde pappa, han fick nämligen komma hem idag =) Har nog aldrig hört någon vara så lycklig över att ha kunnat gå på toa å prestera nr 2! Söta pappa!
Så vi packa in oss i bilen strax innan kl 13 å brumma till Hbg å hämta pappa på sjukhuset å sedan till min bror för å hämta min lille skrutt Morgan som fått vara där under dagen =)
Sen bar d iväg hem till min a päron för lite kaffe å sedan knallade jag, husse å Morgan hemåt, vi tog en långrunda vid stranden där Morgan var i sitt esse!

Efter att vi kommit hem åkte skrutten i duschen men likförbannat e här sand ÖVERALLT.... Jaja, e det som e lite av tjusningen också =)
Efter ett litet tag i soffan kände jag att jag inte alls mådde bra å la mig en stund, jag kunde inte somna vilket alla som känner mig säkert blir förvånade över... Blev rätt paff själv faktiskt.... Känns lite som influensa men ändå inte, skitskum känsla i kroppen.... Kan itne bli sjuk nu, jag har veckan full av planer, ska simma på tisdag å torsdag hade jag tänkt =) Efter torsdag så känner jag efter hur d har känts å med största sannolikhet så blir det tre gånger med start nästa vecka, va riktigt skönt å simma även om mina badkläder va för stora *haha*

Matmässigt har jag som sagt inte räknat idag, men jag har intagit följande: frulle som var 2 dubbelknäcke med 2 skivor saltrulle, utan smör å en kopp te i bilen på väg till Kikki i morse. Hos Kikki blev d 2 koppar kaffe med en skvätt mellanmjölk i samt 2 viktväktar muffins =) Kan ju inte låta bli å räkna så sofar e jag uppe i 13 poäng. Hemma hos mamma å pappa blev d 2 koppar kaffe med lättmjölk å två bitar mjuk pepparkaka, kaffet blev 2 poäng å ja, vad ska jag uppskatta kakan till.... 7 poäng kanske? Så 22 poäng, hemma tog jag woken från igår med ris, uppskattar den portionen till 8 poäng plus har tagit en skål med mjölk å lite start som jag tror blev 5 poäng.... Så totalt 35 poäng å d lär väl bli fler =) Men men, så får det vara ibland, idag e en mysdag! Dock e d skönt faktiskt å hålla liiite koll på vad jag ätit å förbrukat osv.

Träningsmässigt har d blivit en 40 min promenad i rask takt vilket gav 3,5 bonuspoäng. Målet för denna veckan e samma som förra, ska börja med det känner jag, ha ett mål över hur mycket jag ska träna. Så målet är att ha tränat för 18 bonuspoäng och sofar har jag 14,5 kvar =)

Nu tar vi det roliga! RESULTAT!!!!

Vikt: 107,0 kg
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 7,2 kg

Mått i midja: 121 cm
Minskat: 2,5 cm
Minskat totalt: 8,5 cm!

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 2,8 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 17 kg

Jag klarade inte mitt andra delmål, att gå ner 10 kg tills dag 56.... men jag kom jävligt nära måste jag säga! Fattas 2,8 kg å denna vecka hoppas jag innerligt att jag kan få gå ner 1,5 kg minst.... Det ger 1,3 kg kvar så förhoppningsvis e det max 2 veckor till innan jag når mitt mål på 10 kg minus å då får jag äntligen ta min belöning som e lite vin, en gooooood korvstroganoff med en liiiiiten burk Ben & Jerry glass till =)
Delmål 3 är fortfarande att väga 90 kg tills dag 106, som det ser ut idag så är det 49 dagar kvar å det betyder att jag måste tappa ca 2,4 kg per vecka.... E väldigt tufft men som sagt, jag siktar högt! Nu ska d fan i mig gå undan, i vilket fall som helst så kommer jag väga 90 kg tills den 1 juni för målet är satt i början av maj så egentligen har jag 2 eller 3 veckor till på mig men man måsyte sikta högt å satsa hårt =)
Det var allt för mig idag =)

Totalt: alldeles för mycket men d lär väl landa på 36 poäng
Tränat: 3,5 bonuspoäng
Kvar att träna: 14,5 bonuspoäng

Hej hopp gummi propp!

4 kommentarer:

  1. Shit va du är duktig! Superbra jobbat! Bara 2,8 kg från delmålet; det är skitbra! Fortsätt kämpa, du är jätteduktig :)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Josse =) Gör mitt bästa *hehe* hade gärna sett att jag kom närmre eller bättre, att jag hade nått målet... Men men, 2,8 e bättre än ingenting kom ju i alla fall 75%. Nu blir d till att ligga i så jag i alla fall når 1,5 denna veckan så jag får tatt resten veckan därpå. Har satt som regel att ingen alkohol får intas förrän jag tappat 10 kg. Känner dock att jag kommer skjuta på det mer.... Det har varit ja, säkert minst 3 fester där jag bara druckit vatten å käkat frukt å det har liksom inte varit jobbigt d minsta. Dock så kommer jag ändå att fira med ett eller kanske 2 glas vin då jag når 10 kg minus, men sen blir d nolltolerans igen =) I alla fall tills jag gått ner 20 kg känner jag, där omkring kan jag liksom få unna mig nån enstaka fest men vi får se!
    KRAAAAAAAAAAAAM!

    SvaraRadera
  3. 7,2! Gaaaaalet bra! Nästa gång du är i affären så spana in hur mycket 14,5 500-g-mildapaket är egentligen. Very well done my flend! =)

    SvaraRadera
  4. Tackar my fliend =)Jag lovar, jag ska lassa upp 14,5 milda paket nästa gång jag e i affären =)

    SvaraRadera