Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Dag 47

Då var det onsdag å dag nummero 47, idag har d varit blandade känslor minst sagt.... Både på gott å ont. Dagen började bra, åkte ju in tidigare för att lämna min å Andreas LIA rapport eftersom vi va för sega för å göra d igår, jag glömde bort tiden =( Så d fick bli till deadlinen kl 10 idag istället för igår under dagen så man kunde vart hemma å slappat tills lektionen nu i eftermiddags kl 13.
Sen kom d negativa.... Efter skolan, man var full av studs vilket e ovanligt å sedan får man världens mest sårande kommentar då en person i min närhet fårgade hur mycket jag gått ner å tyckte att d lät för lite, gör jag verkligen rätt? Å bara allmänt sågade av mig vid anklarna, all min gladhet, all studs bara *poff* försvann.... Tack å lov så var d inte tillräckligt för att sänka mig totalt å det e tack vare alla snälla själar jag har i min närhet som stödjer å peppar mig. Har sagt d på Facebook men säger det igen, jag tror aldrig kan kan tacka er alla nog för alla fina ord å kommentarer ni gett mig sedan jag började med detta. Jag vill säga tack men d känns så futtigt.... Ni anar inte vad det betyder för mig!
Så nu har jag ältat detta färdigt, nu klipper vi bort det å blickar framåt igen, nu kör vi!

Matmässigt har d gått bra, kände ju att jag får tänka om å planera annorlunda än under LIA perioden i skolan när d gäller maten. I måndags, första skoldagen sen jag börja med dieten, så hade jag nästan förbrukat alla mina poäng innan klockan ens hade slagit 18:00! Helt sjukt! Idag har d dock vart bättre, startade med en kopp te samt 2 knäcke utan smör å med en bit skinka på som blev 3 poäng, lite clementiner för 0 poäng. Tog en promenad å köpte en kopp te innan jag bänkade mig på en soffa för att invänta lunchen, den koppen te blev 2 poäng (Espresso House) så 5 poäng totalt, lunchen blev ju gårdagens mumsiga kalops på 5 poäng å i salladen hade jag lite majs som totalt gjorde rätten till 6 poäng.

På eftermiddagen tog jag en kopp te på Campus med endast mjölk som blev 1 poäng (vågar mig inte på socker då jag inte vet hur jag ska mäta eller räkna då, honung kan jag nämligen utantill i poäng numera).
Efter skolan åkte jag till mina föräldrar å hämta jycken samt tog en kopp kaffe med mjölk på 1 poäng och väl hemma blev d en fantasirätt som bestod av strimlad saltrulle, pasta, lite gurka, majs samt såsen å morötterna från kalopsen som var över:

MUMS! Riktigt gott var d =) Kvällens middag blev totalt 7 poäng (tog en liten poäng på såsen som egentligen ska va 0 men vill va på den säkra sidan) Så hittills har jag 20 poäng så nu ikväll blir d två muffins å en gooood kopp te! Totalt 6 poäng å full pott på 26 poäng för idag.

Träningsmässigt då? Jo efter att jag lämnat mitt arbete idag så hade jag tänkt åka till IKEA men d hanns inte med, istället tog jag en promenad på 25 min vilket var riktigt skönt =) Denna promenad genererade tja... 2 poäng tippar jag på, räknar hellre mindre än för mycket. Sen då jag hämta jycken tog jag en lite längre promenad hem då jag fortfarande var riktigt ledsen över de giftiga orden jag fått ta emot under eftermiddagen på ja.... 25 min tror jag eller kanske mer 30? Vi säger minst 25 min för att va på den säkra sidan å alltså 2 bonuspoäng till som totalt ger mig 4 för idag =) Så med mina tidigare 7 bonuspoäng ger mig hela 11 bonuspoäng! Jag ligger i extra denna vecka för jag ska helst, helst ha kunnat tappa 2 kg denna veckan för att kunna nå mitt andra delmål.... Känner mig riktigt orolig faktiskt att detta målet kommer haverera =( 4 kg måste bort under 2 veckor.... E rädd d inte kommer gå å jag som suktar så efter min belöning som jag förfinat till att den dagen jag tappat 10 kg ska jag laga korvstroganoff som jag e jävligt sugen på! Till efterrätt ska jag få avnjuta en liten förpackning (de där miniburkarna) Ben & Jerry glass samt lite vin =) Så jag vill ju helst att detta ska få bli verklighet då jag satt dag 56 men.... Vi får se, e orolig som sagt...
Ska även börja simma =) Läääängtar riktigt nu å jag ska göra d tillsammans med mamma =) SÅ ska kolla med henne om vi kanske kan få till d helgen förhoppningsvis....
Då hade inte jag så mycket mer för idag.

Totalt: 26 poäng
Tränat: 11 bonuspoäng

Over and out.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar