Summa sidvisningar

tisdag 22 mars 2011

Dag 60

Oj oj oj, hela 60 dagar har jag stått ut! Hade hoppats att jag skulle kommit längre men men, i såna lägen tar jag alltid till mitt favorit citat från Jonas gardell: Livet suger! Så det e bara å: shut up and suck......
jaja bara å blicka framåt mot nya plågor =)

Idag då? Jo just idag e jag närmre 100 än 0, lite kuriosa å så tänkte jag visa att jag kan räkna....
Nej men allvarligt talat, har vart en bra dag, dock nu framåt eftermiddag/kvällen har d vart lite jobbigt å det enda som hindrat mig från att beställa god å flottig mat e väldigt enkelt å jag delar gladeligen med mig av mitt kanontips att äta nyttigt: bli luspank! Funkar skitbra kan jag be att få tala om, inga onädiga kakor eller annat gott kan du köpa å synda på, fantastiskt....
Summering av dagen har varit helt ok med andra ord, började med att jag tog en promenad med Morgan upp till mamma å pappa för å lämna honom, mamma va inte hemma å pappa ska ju ta d lugnt =) Efter d traska jag till bussen å åkte till skolan.
Hade företagsekonomi, skjut mig....

Efter skolan käka jag lunch å sen tog jag bussen mot Filborna arena för att simma, dock missa jag min hållplats så jag tog en liiiiiten sightseeing runda....
Efter simningen åkte jag hem å myste i soffan, va rätt död efter simmandet kan jag be att få tala om!
Sen har d inte hänt så mycket.... Ruskigt fint väder idag!!!!! Tog en bild på mitt favvo vårtecken (sorry Monica, du måste blunda nu...):
Nyckelpiga =) Han/hon hade en kompis också men jag ville inte fota lik =( Nån hade trampat på kompisen....

Matm'ssigt då? Jo, dagen startades med en portion mannagrynsgröt med 1 apelsin å 2 plommon skurna i bitar:

Till detta en kopp te, i gröten hade jag även liiite honung å 2 plommon e 1 poäng så totalt: 6 poäng.
I skolan blev d en kopp te till för 1 poäng och sedan var d dags för lunch som var köttfärsen från igår, blandad grönsallad å 4 knäcke som totalt blev 6 poäng.
Hemma efter min simning blev d 2 knäcke med saltrulle å en kopp te på 4 poäng så totalt so far 17 poäng.
Middag blev följande:

Köttfärs, potatis rostad i ugnen å sallad med liite HP sås på som totalt blev 6 poäng som ger mig 23 poäng å nu ska jag faktiskt ställa mig å baka muffins tror jag, kardemumma å morotsmuffins får d bli =) Sen så ska jag minsann ta mig 2 st muffins å en kopp te som ger 6 poäng å en totalsumma på 29 poäng, orkar inte va duktig å hålla mig till 26 poäng idag.....

Träningsmässigt ser d bra ut, idag har jag simmat och promenerat 20 min å dessa två aktiviteter ger mig 5,5 bonuspoäng för idag å jag tog å utnyttja 3 av dem så 2,5 kvar för idag =)
Simningen gick bra, simmade 30 min å det hann bli hela 11 helvarv i bassängen å detta kommer bli grundmålet för alla simturer framöver, för nu ska jag nämligen hela tiden försöka slå detta, så nästa gång jag simmar, nämligen på torsdag eller fredag, så ska jag kanske orka 12 helvarv t.ex å hela tiden öka. Sen till slut så har kondisen å musklerna kommit igång å därmed kommer jag utöka tiden jag simmar osv.
D var d hele!

Totalt: 29 poäng (tatt 3 bonuspoäng)
Tränat: 2,5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 10,5 bonuspoäng
Kvar att träna: 9,5 bonuspoäng

Ha d göttiast!

1 kommentar: