Summa sidvisningar

söndag 28 oktober 2012

Dag 645 (Dag 56)

Då var d lördag å jag vaknade med migrän.... Fy fan! Har inte haft migrän på länge så jag kände jag hunnit glömma hur ont d gör...
Så dagen kan summeras:
nattsvart...
Spenderade dagen i sovrummet å sängen i princip hela dagen. Fram emot eftermiddagen lättade d lite efter att jag fått hemleverans av pappa i form av migräntabletter å jag vågade mig ut på en kort runda med jycken å han träffade lilla Bettan, en 10 år gammal cockerdam som bor snett över oss å de har exakt samma lynne, morrar å e farliga på håll men komm nära å det e mespropp deluxe =) Första gången de hälsade på varann så stod de å morra på varann i 10 min innan de börja hälsa =) Säta e de tillsammans kan jag ju säga:

roliga e att de har väldigt lik färgtäckning också =) Bettan e en bestämd dam kan man säga så Morgan får ibland en tillsägelse då han sniffar för mycket i rumpan å då måste han ju bara göra d lite till innan han känner att, en gång till å jag får spö....
På kvällen kom Shelby med matte å husse på en kort visit också, mest för att Moprgan skulle få lite stimulans då jag var ute ur bilden... Mysigt med kaffemys men sen blev d sängen igen...

Matmässigt så gick d väl sådär, mamma va supersöt. De hade ju gäster i form av dansk släkt som jag inte sett på länge å de skulle äta middag så hon fixa en tallrik som pappa kom ner med innan middagen började uppe hos dem =)
Orka inte fota men började dagen med gröt å färska hallon (jag räkna inte poäng idag kan vi säga...)
Sen blev lunch 2 bananer å kaffe....
Middag blev mammas goda oxrullader, potatis, grönsaker å sås. Såååååå gott efter en lång dag med mycket ont... Jag fick dessert också =) Vispad vaniljvisp, blandad med daim som fått stå i frysen, MUMS!
Senare på kvällen blev d lite vin också, ett glas, sen va jag klar å nanna =)

Motionsmässigt så ja.... Fick väl in max 2 AP i form av kortare hundpromenader som jag tog av ren jävla envishet å tro om att frisk luft å sol skulle hjälpa....


Veckan e slut å jag slutar på topp trots ont i både gallsten å migrän, alla poäng förbrukade å jag e jävligt stolt över mig själv. Jag har kommit så långt de senaste 10 åren, jag har axlat ett enormt ansvar å fixat detta. Jag har fått beröm å jag har klarat hålla en okej kost trots stora påfrestningar.
Trots ont å ynklig i själen känner jag: idag är jag stark!
I morrn börjar vintertid å en ny vecka. Let´s rock!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar