Summa sidvisningar

söndag 28 oktober 2012

Dag 642 (Dag 53)

Då bloggar vi om onsdagen som spenderades på jobb men jobbdagen började bra mycket tidigare. Nämligen mitt i natten.... Men så är det när man måste finnas tillgänglig dygnet runt, hade full rulle ett par timmar där mitt i natten fick nån timmes sömn igen innan d va dags å gå upp kl 6 för å komma till jobb å fortsätta det som påbörjades mitt i natten å sen gick dagen i ett.... Kom hem vid 16 tiden å däcka i sängen direkt. Sov 2 timmar å sen dega jag i soffan, ville så sjukt gärna både gå till mamma å pappa men kroppen orka inte samma sak med träning men d ville sig inte.
Dock blev d mys med sambo å hund å d var riktigt underbart å funka som balsam för ett trasigt nervsystem =)

Matmässigt var d helt okej den denna dag, börja med min gröt för 4 poäng å sen blev d sushi med en cola light faktiskt till lunch, kände jag needa socker men men, e inte så glad för lightprodukter men nån gång då och då slinker d ner =) Till sushin blev d en bulle också å lunch blev 19 poäng.
Middagen blev:
inte så smart kanske men det kändes SÅ rätt! Jag vakna efter min tupplur å kände: laga mat? Glöm d.... Kebabsallad? Nej.... Pizza? Fördelar? Nackdelar? Konsekvenser? Valde att det var värt konsekvenserna å d smaka förträffligt å jag njöt av fulla drag!
Pizzan räknar jag inte utan den får ligga i bakgrunden å jag försöker lägga AP efter pizzans värde i poäng så jag får jobba in sidospåret på den vägen =)
Kaffe under dagen blev d å d landa på 3 poäng å jag landar på ca 26 poäng, utan pizzan som ligger på ca 45 poäng.
Jag e nöjd med dagen, med tanke på hur lite sömn å hur mycket press å stress jag haft så har jag skött det exemplariskt för normalt sett när jag har dessa dåliga förutsättningar så tar jag alltid d som en ursäkt att släppa på ALLT å d enda som jag släppte på var pizzan så jag e stolt faktiskt.

Motionsmässigt så valde jag å inte träna MEN, när jag satt där på kvällen i soffan efter min pizza, så kände jag en konstig känsla i kroppen. Jag ville gråta utan att vara ledsen, en jävligt ångestfylld å jobbig känsla. Jag var på gott humör men ville storböla. Så, jag kolla klockan, 20:38, gymmet stängde 21:30 så jag tog å bytte om å gick till gymmet ändå:
när jag tog denna bild stod jag vid mitt hus, de stora, ljusfyllda fönsterna i mitten av bilden är gymmet så jag kan inte skylla på att d e långt å ta sig dit =)
Väl på gymmet hoppa jag upp på motionscykeln å tänkte köra 30 min i lagom tempo, bara få alla jobbiga känslor ur kroppen å jag längtade efter detta! Men, efter 5 min knackades jag på axeln: du vet att vi stänger 21 va? VA????? NOOOOOOOOOOOOOOO! Så ja.... Jag kastade idén om 30 min i lagom takt, öka tempot å innan jag blev utslängd hade jag:
nästan 10 min =) Sen avslutade jag med en längre promenad å d va skönt, även om d inte blev som jag tänkt.
Totalt för dagen blev d 4 AP med lite promenader också.

Totalt: 26 poäng (plus en pizza...)
Motion: 4 AP
AP totalt: 15 st
Veckobonus kvar: 10 poäng

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar