Summa sidvisningar

tisdag 23 oktober 2012

Dag 641 (Dag 52)

Då var d tisdag å dagen spenderades på jobb som vanligt å idag fick jag äntligen ordning på det kaos till schema som ligger för nästa vecka... Lär inte bli en rolig vecka på jobb kan jag säga. Vet inte hur mycket jag får avslöja men en kund gör nog en SWOT analys och vi ingår i denna (för er som möjligen inte vet står SWOT för Strenghts Weaknesses Oppotunities Threaths) och det betyder att vi ska köra för full maxkapacitet nästa vecka. För det har jag fått göra ett speciellt schema som hade en hel del hål att fylla igen å d hela görs inte bättre att en ny produkt är på intågande... Detta gör att mitt schema kullkastas men d blir å lösa d allt eftersom =) Idag fick jag då äntligen klart d hela, jag hade skrivit brev som förklarade för alla inblandade om hur d ska gå till samt ett förklarande brev för själva schemat:
minst 17 pers är inblandade å egentligen fler men det som är min bit involverar 17 personer å jag va rätt stolt faktiskt idag att jag fixat detta med stöd av herrn jag ska ersätta, eller ja, jag har ersatt honom men han ligger kvar som stöd i bakgrunden men jag har nästan gjort allt detta själv å d är en nice feeling =)
Fick paket på posten också:



min kalender =) Så här i efterhand skulle nog Skrik & Panik varit på framsidan men men, jag resonerade att d jag vill mötas av varje gång jag ska ta min kalender e Morgans goa nylle =) Nu ska d väl bli lite ordning på mig för d blir slitsamt å hålla viktiga datum i huvudet....
Efter jobb blev d hem för en sväng om gymmet (aj!) å sen kaffemys hos päronen å en skön tisdag =)

Matmässigt har jag haft en bra dag också tycker jag, böörja med gröt för 4 poäng som vanligt å sen lunch i form av samma som gårdagens middag, makrill i tomat å pasta samt majs för 11 poäng.
Kaffe under dagen för 3 poäng å sen middag efter gymmet:
rejäl laddning pasta, grönsaker, lufttorkad skinka å en sås på lite fond, en skvätt mjölk 2 msk sweet chili, salt å peppar samt en tsk jordnötssmör MUMS å d blev 14 poäng å jag slutar på 32 poäng, nyttjar 6 poäng från veckobonusen.

Träningsmässigt e jag supernöjd! Kom iväg till gymmet, premiär!
på gymmet väntade intervaller på cykel, en baggis tänkte jag... AJ! Upplägget är simpelt, studier har gjorts att de som kör högintensivt i form av intervaller ca 30 min, 3 gånger i veckan tappar mer i fettprocent än om du skulle kört 5 timmars lätt jogg/spinning å dylikt. Jag var intresserad å tänkte testa om d stämmer så upplägget e simpelt, jag värmde upp i 5 min å sen följer 30 sekunder full patte, allt vad du är värd! Sen 4 min av medelintensitet å sen 30 sekunder full rulle igen osv osv tills du kört 30 min. OMG! Jag trodde inte d skulle va så jobbigt men d va d =) Dock skönt men min röv å mina lår lär inte va nådiga i morrn. Jag hade tänkt köra styrka efter cyklingen men jag va helt slut!
Körde totalt nästan 40 min å avverkade ca 1,3 mil å jag tycker min insats är värd 5 AP.
På detta har d blivit en hel del promenader som i sin tur ger 2 AP så totalt 7 idag vilket gör mig till nöjd tjej =)
När jag kom till gymmet å skulle ta på mina skor upptäckte jag att jag verkligen använder ALLT som en möjlighet att packa ner saker i när jag ska flytta:
jag menar, det e väl fullständigt normalt å ha gardinstångshållare i sina träningsskor? Jag tyckte tydligen att i skorna var den mest lämpliga plats att lägga dessa å där har de legat sen den 26 juni.... Det säger en hel del om mina träningsvanor i d sista *haha*

Totalt: 32 poäng
Motion/träning: 7 AP
AP totalt: 11 st
Veckobonus kvar: 10 poäng

KBK!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar