Summa sidvisningar

söndag 21 oktober 2012

Dag 638 (Dag 49)

Då var d lördag å dagen spenderades med en sovmorgon, god kopp kaffe i solen å sen en härlig hundpromenad innan jag styrde kosan mot Väla där jag skulle köpa en mysdress till mamma som har svårt å få på sina byxor över sitt svullna knä. Så eftersom jag älskar min kära mor så ställer jag ju självfallet upp å drog dit, blev dessutom lite till mig själv också =)
Efter Väla blev d mys hemma hos päronen å sen lite mys i soffan hemma å sen kom Bill, Emma å Shelby på besök, så d va en underbar lördag som tyvärr slutade mindre kul...
Min gallsten flammade upp, utan någon förklarlig orsak å mot kvällen så ökade smärtorna så jag valde å åka till akuten då jag var orolig men där var en allvarlig trafikolycka så väntetiden blev lång å självfallet avtog mina besvär efter att jag fått komma in, lämnat prover osv så efter samtal med läkare så valde vi å åka hem igen, vi hade fått låna mamma å pappas bil så jag visste ju att vi snabbt kunde komma in igen om d skulle bli värre igen så jag kunde lika gärna ha ont hemma som där, skillnaden var en skön säng kontra en hård brits.... Dock la sig smärtorna så jag slapp åka in igen men ändå. Fick bl.a. ta citodon å den medicinen gör mig alltid dåsig å trött så jag däcka totalt.

Matmässigt spårade d ur lite men är ändå nöjd, frulle blev gröt med hallon för 4 poäng å sen lunch på Graffiti Café:
ceasarsallad utan bacon, sååååååå jäkla gott å ca 13 poäng å sen en muffin å latte för 14 poäng å även mer kaffe för ca 3 poäng.
Avslutade kvällen med en massa popcorn, varav d som gjorde att gallstenen blossade upp ala gigantos, inte så smart men men, e inte känd för å va smart alla gånger *hehe*
Slutar på 58 poäng å nyttjar d sista av veckobonus då det e lördag så alla extrapoäng försvinner.

 Motionsmässigt så var d en ok dag, promenader av allehanda slag gav mig 4 AP så d känns helt okej, hade sikte på gym men hade så sjukt ont i magen så d blidde inget =(

Totalt: 58 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 16 st
Ingen veckobonus

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar